Czasem dopominacie się, byśmy pisali o Nissanie, który od kilkunastu już lat związany jest z sukcesami Aliansem z Grupą Renault. Piszemy więc sporadycznie, ale dziś mamy materiał, który warto opublikować nie tylko z uwagi na Nissana, ale także dlatego, że wspomniano w nim Renault Zoe.
Wzrost sprzedaży o 32% w 2014 r. w porównaniu z 2013 r., między innymi dzięki uruchomieniu produkcji w Europie.
Nissan LEAF liderem szybko rozwijającego się rynku samochodów elektrycznych z udziałem 26%.
Bardzo pozytywne opinie klientów sprzyjają sprzedaży – aż 95% nabywców poleciłoby zakup tego modelu innym kierowcom.
W 2014 r. w pełni elektryczny Nissan LEAF pobił własny rekord sprzedaży aż o 32% w porównaniu z poprzednim rokiem, opanowując ponad jedną czwartą błyskawicznie rozwijającego się rynku samochodów elektrycznych. W liczbach bezwzględnych oznacza to 14.658 sprzedanych egzemplarzy.
W tym roku do Nissana LEAF dołącza bezprecedensowa liczba nowych modeli na rynku samochodów elektrycznych, którego jest liderem zarówno w skali globalnej, jak i w USA oraz Europie. W ubiegłym roku ten elektryczny samochód rodzinny już czwarty rok z rzędu zajął pierwsze miejsce w europejskich rankingach sprzedaży pojazdów bezemisyjnych.
Guillaume Cartier, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Nissan Europe wyjaśnia fenomen rosnącej sprzedaży: „Teraz widzimy, jak duży wpływ na sprzedaż mają opinie przekazywane z ust do ust. Aż 95% naszych klientów z przyjemnością poleciłoby posiadany samochód znajomemu, a 50% deklaruje, że już nigdy nie wróci do samochodu z silnikiem wysokoprężnym ani benzynowym.Tak silna lojalność w połączeniu z rosnącą świadomością ogromnych oszczędności na kosztach eksploatacji wśród kierowców samochodów elektrycznych to powody nieprzerwanego wzrostu sprzedaży Nissana LEAF”.
„Z danych zebranych przez nasz system telematyczny CarWings* wynika, że kierowcy Nissanów LEAF przejeżdżają średnio ponad 16.500 kilometrów rocznie, czyli o 40% więcej niż wynosi średnia europejska dla samochodów z silnikami spalinowymi.Okazuje się więc, że w wielu gospodarstwach domowych LEAF jest głównym pojazdem, a konsumenci zaczynają inaczej postrzegać samochody elektryczne” – dodał Cartier.
Nissan LEAF zadebiutował na rynku europejskim na początku 2011 r. W połowie 2013 r. w sprzedaży pojawiła się jego zmodernizowana wersja, w której wprowadzono ponad 100 ulepszeń opracowanych z uwzględnieniem opinii klientów. Nissan LEAF jest produkowany w Sunderland w Wielkiej Brytanii. W tym samym miejscu, w specjalnie wybudowanym nowym obiekcie, powstają także akumulatory do tego pojazdu. W czerwcu 2014 r. ruszyła sprzedaż Nissana e-NV200 – stuprocentowo elektrycznego lekkiego pojazdu użytkowego produkowanego w fabryce Nissana w Barcelonie i wyposażonego w akumulatory dostarczane z Sunderland.
* Europejscy właściciele Nissanów LEAF przejeżdżają rocznie o 40 procent więcej (16.588 km) niż wynosi europejska średnia w przypadku pojazdów z tradycyjnymi silnikami spalinowymi (11.539 km). Średnia obliczona na podstawie średnich rocznych przebiegów na poszczególnych rynkach w 2013 r. i danych zebranych w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Włoszech, Szwecji i Norwegii. „Średnią europejską” obliczono nadając jednakowe wagi danym z poszczególnych krajów. Przy obliczaniu średniej europejskiej pominięto statystyki dla Niemiec, ponieważ dane surowe dla tego rynku nie są dostępne i wszystkie średnie przebiegi są wartościami szacunkowymi.
Źródło danych brytyjskich: Department of Transport; Tabela NTS0305 Roczne przebiegi samochodów wg typu. Zsumowane dane dla kategorii „kierowca samochodu osobowego / furgonu” i „pasażer samochodu osobowego / furgonu” (https://www.gov.uk/government/statistical-data-sets/nts03-modal-comparisons)
Źródło danych francuskich: Institut National de la Statistique et des etudes economiques (http://www.insee.fr/fr/css/images/logo_insee.png)
Źródło danych hiszpańskich: badania we współpracy z Audatex (http://www.ioncomunicacion.es/noticia.php?id=%2015818)
Źródło danych włoskich: Segugio.it; dane z miesięcznego raportu „Osservatorio mensile di Segugio.it” (http://assicurazioni.segugio.it/news-assicurazioni/00009708-auto-si-usa-di-meno-12-2-sui-km-percorsi.html)
Źródło danych szwedzkich: Trafa.se (http://www.trafa.se/sv/malportal/Indikatorer/Genomsnittlig-korstracka-per-ar-for-personbilar-agda-av-fysiska-personer/)
Źródło danych norweskich: Statistics Norway (https://www.ssb.no/en/transport-og-reiseliv/statistikker/klreg/aar/2014-05-08?fane=tabell&sort=nummer&tabell=175461)
źródło: Nissan Polska
Najnowsze komentarze