Nissan LEAF jest numerem jeden pod względem wartości rezydualnej wśród pojazdów z napędem elektrycznym dostępnych na polskim rynku. Notuje najniższą utratę wartości, dystansując konkurencję nawet o 12 p.p.
Po trzech latach wynajmu samochodu elektrycznego to właśnie flagowy model japońskiego producenta traci najmniej. Jak wynika z raportu Info-Ekspert – firmy zajmującej się profesjonalną wyceną wartości pojazdów – Nissan LEAF jest niekwestionowanym liderem, zachowując najwyższą wartość w porównaniu z ceną zakupu nowego pojazdu. Wartość rezydualna tego modelu po trzyletnim użytkowaniu, lub przejechaniu 45 tys. km, wynosi aż 63,3 procent. To doskonały wynik.
Model |
Cena (PLN) |
Wartość rezydualna* (%) |
Nissan Leaf II 40 kWh Acenta 150 KM |
118 000 |
63.2 |
KIA e-Soul 136 KM |
140 000 |
60.9 |
Hyundai Kona Electric Style 136 KM |
153 000 |
59,7 |
Mazda MX-30 Kai 145 KM |
142 900 |
59,4 |
Audi e-tron 50 313 KM |
308 000 |
59,1 |
Audi e-tron Sportback 313 KM |
320 000 |
58,9 |
Opel Corsa-e Edition 136 KM |
124 500 |
58,3 |
Peugeot 2008 Active 136 KM |
145 000 |
57,6 |
Mercedes EQC 400 408 KM |
335 000 |
57,5 |
Peugeot e-208 Active 136 KM |
125 000 |
57,2 |
Mini Cooper SE 184 KM |
139 500 |
57,1 |
Jaguar I-Pace S 400 KM |
360 000 |
56,8 |
Hyundai Ioniq Premium 136 KM |
178 500 |
56,4 |
BMW i3 120 Ah 170 KM |
169 500 |
55,6 |
Renault Zoe Life 109 KM |
136 000 |
55,4 |
KIA e-Niro M 136 KM |
147 000 |
55,2 |
Volkswagen e-up! 83 KM |
98 000 |
54,7 |
Volkswagen e-Golf 136 KM |
142 000 |
52,3 |
Smart Fortwo EQ 82 KM |
96 900 |
51,3 |
Smart Forfour EQ 82 KM |
98 400 |
51,2 |
*Wartość po 36 miesiącach i przebiegu 45 000 km.
Programu INFO-PROGNOZA, baza 06.2020
Jak komentuje Dariusz Wołoszka, Kierownik Działu Wartości Rezydualnych Info-Ekspert: „Atuty, które wpływają na tak niski ubytek wartości Nissana LEAF to m.in. postrzeganie japońskiej marki na rynku wtórnym, bardzo atrakcyjna cena zakupu, wysoki zasięg, doskonałe właściwości jezdne, szeroki wachlarz systemów z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, a przy tym zachowana funkcjonalność typowego auta kompaktowego – przestronna kabina i duży, praktyczny bagażnik.”
Na podobne argumenty wskazuje Kamil Wieczorkowski, Corporate Sales Manager w Nissan Sales CEE, który zwraca uwagę na fakt, że dla przedsiębiorców to właśnie relacja wartości odkupu do ceny początkowej zakupionej floty jest najistotniejszym elementem w wyborze pojazdu: „Tym parametrem określana jest opłacalność korzystania z firmowych samochodów. Nissan LEAF, zachowując po trzyletniej eksploatacji tak wysoką wartość, jest poważnym graczem rynkowym, który może wpływać na wzrost zainteresowania pojazdami zeroemisyjnymi w firmowych flotach.”
Kołem napędowym rynku samochodów elektrycznych jest też zmiana myślenia użytkowników, w szczególności w segmencie biznesowym, gdzie zakup pojazdu elektrycznego nie jest już jedynie działaniem wizerunkowym, a dobrze skalkulowaną inwestycją.
Jak podkreśla Dariusz Wołoszka: „Niedawno przyjęte regulacje takie jak zwolnienie pojazdów elektrycznych z akcyzy, wyższy limit amortyzacji, czy nawet obligatoryjny procentowy udział samochodów elektrycznych we flotach instytucji publicznych, wszystkie te czynniki wpływają na wzrost sprzedaży bezemisyjnych pojazdów w Polsce.”
Nie bez znaczenia jest także rozwijająca się infrastruktura ładowania, darmowe parkowanie czy możliwość korzystania z buspasów, które powodują, że segment ten staje się coraz bardziej popularny. Z roku na rok zwiększa się też wybór wśród oferowanych samochodów elektrycznych.
Jak zauważa Dorota Pajączkowska PR Manager w Nissan Sales CEE: „Podczas gdy od początku bieżącego roku do maja cały rynek samochodów w Polsce spadł o niemal 38 procent, rynek pojazdów zeroemisyjnych zanotował 4-procentowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku. W rankingach sprzedaży to właśnie Nissan jest liderem segmentu samochodów elektrycznych ze wzrostem na poziomie 99 proc. Taki wynik w połączeniu z najwyższą wartością rezydualną osiąganą przez model LEAF bardzo nas cieszy i pozwala na optymistyczne predykcje dotyczące przyszłości tego segmentu zarówno w zakupie pierwotnym, jak i wtórnym.”
Informacja prasowa: Nissan Polska
Najnowsze komentarze