Dacia Logan okazała się wielkim przebojem na kilkudziesięciu rynkach – nawet na tych, gdzie początkowo koncern Renault nie zamierzał jej w ogóle oferować (czyli np. w krajach Europy Zachodniej).
Niedawno Logana zaczęto produkować w Indiach. Tam z kolei sprzedawany jest z rombem przynależnym marce Renault. Teraz auto ma trafić na rynek meksykański, gdzie otrzyma logo Nissana. Dlaczego?
Okazuje się otóż, że w Meksyku bardzo silną pozycję ma Nissan, którego łączy z Renault alians produkcyjny i finansowy. Warto więc odciąć kupony od już zdobytej pozycji i zaoferować Logana z logo dobrze kojarzącej się i powszechnie znanej firmy.
Logany oferowane w Meksyku mają pochodzić z brazylijskiego zakładu koncernu, którego wydajność roczną szacuje się na 100 tys. samochodów. Oczywiście w Brazylii Logan również będzie oferowany – od lipca br. Auto trafi również na rynek argentyński i to już w przyszłym miesiącu. W obu południowoamerykańskich krajach Logan będzie oferowany – jak i we wspominanych wcześniej Indiach – pod marką Renault.
KG
Najnowsze komentarze