Nissan Motor Co., Ltd. ogłosił wyniki finansowe za okres 12 miesięcy, do dnia 31. marca 2015 r.
Wyniki za 12 m-cy, do 31 marca 2015 r. |
Rok obrachunkowy 2014 |
r/r |
(wg raportu dla TSE – wyniki chińskiego JV skonsolidowane metodą praw własności)* | ||
Przychody netto | 11,38 bln JPY |
8,5% |
(103,6 mld USD / 82,0 mld EUR) | ||
Zysk z działalności operacyjnej | 589,6 mld JPY |
18,3% |
(5,4 mld USD / 4,3 mld EUR) | ||
Zysk netto | 457,6 mld JPY |
17,6% |
(4,2 mld USD / 3,3 mld EUR) |
Kwoty przeliczone według średnich kursów walutowych z 12 miesięcy: 1 USD = 109,8 JPY oraz 1 EUR = 138,7 JPY
Firma odnotowała dobre całoroczne wyniki pod względem przychodów i zysku. Wysoki popyt na nowe produkty, zwłaszcza w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej, wraz z efektywnością kosztową i dalszą korektą kursu japońskiego jena w stosunku do amerykańskiego dolara, skompensowały konsekwencje słabszej koniunktury w Japonii i na kilku rynkach wschodzących.
Zysk z działalności operacyjnej za cały rok obrachunkowy 2014 wzrósł do 589,6 mld JPY, stanowiąc 5,2% przychodów netto, które wyniosły 11,38 bln JPY.
W czwartym kwartale zysk z działalności operacyjnej wyniósł 171,6 mld JPY, zysk netto 118,8 mld JPY, a przychody zwiększyły się o 2,6%, do 3,29 bln JPY.
Dane pro forma uwzględniające proporcjonalną konsolidację wyników joint-venture Nissana w Chinach wskazują, że w roku obrachunkowym 2014 przychody netto zwiększyły się do 12,41 bln JPY, co stanowi wzrost o 8,5% r/r. Zysk z działalności operacyjnej pro forma zwiększył się o 18,6% w porównaniu z rokiem obrachunkowym 2013, do 718,6 mld JPY. Marża zysku z działalności operacyjnej wyniosła zatem 5,8%.
„To dobre wyniki na rynku, na którym panuje zacięta konkurencja” – powiedział Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny. – „Popyt na nasze nowe produkty przedstawia się zachęcająco. W bieżącym roku będziemy koncentrowali się na dalszym zwiększaniu przychodów i zysków dzięki ofensywie produktowej i technologicznej, dyscyplinie kosztowej i sprzedażowej oraz rosnących synergiach w ramach Sojuszu Renault-Nissan. Działania te zapewnią nam utrzymanie właściwego tempa realizacji naszych średniookresowych celów strategicznych“.
Perspektywy na rok obrachunkowy 2015
W roku obrachunkowym 2015 Nissan spodziewa się sprzedać 5,55 milionów pojazdów, czyli o 4,4% więcej niż w roku poprzednim, co odpowiadałoby udziałowi w globalnym rynku wynoszącemu 6,5%. Do wzrostu sprzedaż w roku obrachunkowym 2015 powinny przyczynić się nowe modele, w tym Nissan Maxima i Lannia oraz Infiniti Q30.
Na podstawie tych perspektyw sprzedaży Nissan złożył następujące prognozy w biurze Gi.ełdy Papierów Wartościowych w Tokio (TSE) na okres 12 miesięcy, kończący się 31 marca 2016 r.:
Perspektywy Nissana na rok obrachunkowy 2015(wg raportu dla TSE – wyniki chińskiego JV skonsolidowane metodą praw własności)* | |
Przychody netto | 12,1 bln JPY(105,2 mld USD / 93,1 mld EUR) |
Zysk z działalności operacyjnej | 675,0 mld JPY(5,9 mld USD / 5,2 mld EUR) |
Zysk z działalności podstawowej | 765 mld JPY(6,7 mld USD / 5,9 mld EUR) |
Zysk netto | 485 mld JPY(4,2 mld USD / 3,7 mld EUR) |
Kwoty przeliczone wg kursów: 1 USD = 115 JPY i 1 EUR = 130 JPY
* Od początku roku obrachunkowego 2013 Nissan publikuje wyniki dotyczące joint-venture z Dongfeng w Chinach obliczone metodą praw własności. Chociaż przy tej metodzie księgowej kwota zysku netto pozostaje niezmieniona, rachunek wyników sporządzony metodą praw własności nie uwzględnia już wyników Dongfeng-Nissan w kwocie przychodów ani zysku z działalności operacyjnej.
Nissan Motor Co.
Nissan Motor Co., Ltd., druga co do wielkości firma motoryzacyjna w Japonii, ma główną siedzibę w Jokohamie i należy do koncernu Renault-Nissan. Nissan zatrudnia na całym świecie ponad 244.500 pracowników, a w roku obrachunkowym 2014 sprzedał 5,32 miliona pojazdów, generując przychód w kwocie 11,38 biliona JPY (103,6 mld USD).
Nissan posiada w swojej kompleksowej ofercie ponad 60 modeli dostępnych pod markami Nissan, Infiniti oraz Datsun. Nissan jest światowym liderem na rynku bezemisyjnej mobilności, zdominowanym przez sprzedaż modelu LEAF – pierwszego masowo produkowanego w pełni elektrycznego samochodu. LEAF jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w historii, a jego udział w segmencie samochodów bezemisyjnych wynosi prawie 50%.
źródło: Nissan Polska
Najnowsze komentarze