czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Nissan

Nissan Qashqai vs Peugeot 2008. Kompaktowy SUV czy przerośnięty crosssover?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-05-06
w Nissan, Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
389 12
10
Nissan Qashqai
394
UDOSTĘPNIEŃ
1.1k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie

UOKiK: Citroën C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu

Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja

Porównanie, którego dokonał magazyn Auto Greek News może wydawać się nietypowe ponieważ obejmuje pojazdy z różnych segmentów, ale skoro nowy Peugeot 2008 urósł, nie jest do końca bezzasadne. Jak wypada model spod znaku lwa w zestawieniu z Nissanem Qashqaiem?

Peugeot 2008 mierzy 4300 mm długości i coraz bardziej zbliża się wymiarami do większego modelu 3008. Długość Nissana Qashqaia wynosi 4394 mm. Różnica nie jest aż tak wielka, modele mają też zbliżone ceny zarówno w Grecji, jak i w Polsce. Pojazd spod znaku lwa został wyceniony na 79.900 zł, natomiast Nissan Qashqai startuje od 82.790 zł. Mamy więc niecałe 3000 zł różnicy. W porównaniu wykorzystano Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 za 21.900 euro oraz Qashqaia 1.3 DIG-T 140 w cenie 20.490 euro. Który okazał się lepszy?

Pod względem jakości wykonania wnętrza oba pojazdy przekonują, jednak to Peugeot zbliża się do segmentu premium. Nissan Qashqai również sprawił pozytywne wrażenie. Jeśli chodzi o ergonomię, Qashqai otrzymał kilka punktów więcej za manualną obsługę układu klimatyzacji oraz widoczność zegarów. Według Auto Greek News, u Peugeota są częściowo zasłonięte kierownicą.

Przestrzeń: różnice nie aż tak wielkie

Cztery osoby powinny wygodnie podróżować na pokładzie Peugeot 2008. Bagażnik pojazdu ma 405 litrów (434 z zestawem naprawczym). Otwór pod tylną klapą jest duży więc pakowanie nie powinno sprawiać żadnych problemów. Nissan Qashqai naturalnie zwycięża w tej kategorii dzięki swoim rozmiarom, ale wbrew pozorom różnice są aż tak wielkie. Model Nissana będzie wygodniejszy dla pięciu osób. Pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 430 litrów.

Samochody są napędzane silnikami z turbodoładowaniem, które oferują podobną moc i osiągi. Minimalne wibracje 3-cylindrowej jednostki w Peugeocie sprawiły, że napęd Nissana uznano za lepszy. Peugeot jest lżejszy. Jego masa wynosi 1.194 kg (1.300 kg u Qashqaia). Model spod znaku lwa jest też szybszy. Potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 9,7 sekundy, natomiast japoński SUV potrzebuje 10,5 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi odpowiednio 202 i 193 km/h. Zużycie paliwa jest podobne. Peugeot 2008 potrzebował w teście 7,7 l/100 km, w porównaniu do 7,6 l/100 km konkurenta.

Plusy i minusy

Pojazdy zostały uznane za komfortowe oraz stabilne podczas jazdy. Peugeot 2008 ma świeższy wygląd, jest komfortowy i posiada zaawansowane technologie oraz bogate wyposażenie. Wśród wad wymieniane są wibracje silnika przy niskich prędkościach, ergonomia i-Cockpitu oraz wysoka cena jak na ten segment. Według Auto Greek News Nissan Qashqai jest bardziej konserwatywny, ale jeśli chodzi o design również ma charakter. Model przekonuje pracą silnika, przestrzenią wewnątrz, jakością wykonania oraz wartością odsprzedaży. Wśród wad wymieniano wyczucie układu kierowniczego.

Nissan Qashqai i Peugeot 2008 – dane techniczne

Dane techniczne Nissan Qashqai 1.3 140 KM Peugeot 2008 1.2 130 KM
Długość (mm) 4.394 4..300
Szerokość (mm) 1.806 1.770
Wysokość (mm) 1.590 1.530
Rozstaw osi 2.646 2.605
Bagażnik (l) 430 405
Masa (kg) 1.300 1.194
Pojemność silnika (cm3) 1.332 1.199
Liczba cylindrów 4 3
Moc (KM) 140 130
Moment obrotowy (Nm) 240 230
Przyspieszenie 0-100 km / h (s) 10,5 9,7
Prędkość maksymalna (km/h) 193 202
Spalanie (l/100 km) 5,3 5,6
Spalanie w teście (l/100 km) 7,6 7,7

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Nissan Qashqai
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 2008NissanPeugeotQashqai
Udostepnij188Tweet86Udostepnij24
Poprzedni

Rynek aut dostawczych w Polsce: Renault na szczycie, Dacia z dużym spadkiem

Następny

Fiat Chrysler ze stratą 1,7 mld euro. Fuzja z PSA wciąż na dobrej drodze

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Fiat

Fiat Chrysler ze stratą 1,7 mld euro. Fuzja z PSA wciąż na dobrej drodze

Blisko 2.000 aut Renault dostępnych od ręki z wysokimi rabatami

Nowy Fiat 126e jako konkurent Renault Twingo Z.E.

Nowy Fiat 126e jako konkurent Renault Twingo Z.E.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

10 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Bart - DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 180 KM w podróży do Włoch. Ile spalił ten luksusowy SUV?
  • Chip - UOKiK: 32 egzemplarze Peugeot 508 do serwisu
  • Krzysztof - Nowa Dacia Duster Commercial już w sprzedaży. Zmiana wizerunku i ceny
  • Maciej - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Volf - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Anonimowo - UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • tomy - UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Ekspert - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Ekspert zimowy - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Slawo - UOKiK: Citroën C4 Cpacetourer i DS 7 Crossback z filtrami cząstek stałych do serwisu


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • UOKiK: Citroën C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Citroën Ami „Cross”: polska firma przerobiła model na plażowy łazik
  • Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Renault Kiger pojechał w Himalaje. 2000 kilometrów w wysokich górach by przetestować wytrzymałość samochodu
  • Dacia Duster na ratunek w górach i w czasie klęsk żywiołowych


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
10
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.