Od 1. czerwca 2014 roku stanowisko Dyrektora Generalnego Marki Citroën obejmie Linda Jackson, zastępując Frédérica Banzet, który przechodzi do holdingu FFP. Linda Jackson, posiadająca 35-letnie doświadczenie w przemyśle samochodowym, które zdobyła na wysokich stanowiskach w sekcji finansowej i handlowej, jest aktualnie dyrektorem filii Citroëna w Wielkiej Brytanii i Irlandii.
Z tą samą datą stanowisko Dyrektora Generalnego Marki DS obejmie Yves Bonnefont, którego zadaniem będzie przyspieszenie rozwoju DS jako marki premium. Obecnie piastuje on funkcję Dyrektora ds. strategii i zastępcy Dyrektora Generalnego Marki Citroën.
Wraz z Maximem Picat, Dyrektorem Generalnym Marki Peugeot, Linda Jackson i Yves Bonnefont stają na czele trzech marek PSA Peugeot Citroën i są odpowiedzialni za wdrożenie planu „Back in the Race” w zakresie powierzonych im obowiązków.
Są członkami Komitetu Wykonawczego Grupy PSA Peugeot Citroën, który podlega Carlosovi TAVARES.
Linda Jackson – Dyrektor Generalny Marki Citroën
Urodzona w 1958 roku
STUDIA
Master of Business Administration (MBA) – Uniwersytet w Warwick
KARIERA
MG Rover
1977-1997 Różne stanowiska w MG Rover Europe
1998-1999 Dyrektor Finansowy – Rover France
1999-2000 Kontroler Finansowy – UK Rover Cars
2000-2003 Dyrektor Generalny we Francji – MG Rover France
2003-2004 Kontroler Finansowy ds. sprzedaży w Europie – MG Rover Group
Citroën
2005-2009 Dyrektor Finansowy Citroëna w Wielkiej Brytanii
2009-2010 Dyrektor Finansowy Citroëna we Francji
Lipiec 2010-2014 Dyrektor Generalny marki Citroën w Wielkiej Brytanii i Irlandii
Yves Bonnefont – Dyrektor Generalny Marki DS
Yves Bonnefont jest absolwentem Ecole Centrale w Paryżu.
Yves Bonnefont rozpoczął swoją karierę w PSA Peugeot Citroën w 1994 roku w fabryce w Rennes, a następnie pracował w centrum technicznym w Vélizy. Po czterech latach spędzonych w firmie consultingowej Arthur Andersen, w której był dyrektorem działu motoryzacyjnego we Francji, w 2001 roku przeszedł do McKinsey, gdzie został wybrany partnerem roku 2006 i w 2010 roku dołączył do światowego komitetu odpowiedzialnego za wybór nowych partnerów. Od 2007 roku w McKinsey Yves Bonnefont kierował przede wszystkim badaniami w sektorze motoryzacyjnym w skali ogólnoświatowej. W ciągu 11 lat spędzonych w McKinsey Yves Bonnefont obsługiwał głównie klientów sektora motoryzacyjnego i high-tech. W styczniu 2012 roku powrócił do PSA Peugeot Citroën, obejmując stanowisko Dyrektora ds. Strategii, i współtworzył strategię nowego pozycjonowania marek Peugeot i Citroën. Od 16. kwietnia 2013 roku Yves Bonnefont został mianowany zastępcą Dyrektora Generalnego marki Citroën i wspierał Frédérica Banzet.
Nominacja Lindy JACKSON na stanowisko Dyrektora Generalnego Marki Citroën i Yvesa BONNEFONT na stanowisko Dyrektora Generalnego Marki DS
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze