Alfa Romeo Junior Q4 z napędem na wszystkie koła jest już dostępna w cennikach w Niemczech. Czwarty wariant modelowy włoskiego crossovera kosztuje u niemieckich dealerów 37.000 euro, co w przeliczeniu daje ok. 156 tys. zł. Cena jest wyższa od podstawowej wersji o 7500 euro.
Nowa Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 ma moc systemową 107 kW (145 KM). Układ napędowy składa się z turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności skokowej 1,2 litra, który generuje 100 kW (136 KM) oraz układu hybrydowego 48 V z dwoma silnikami elektrycznymi, każdy o mocy 21 kW.
Przedni silnik elektryczny jest zintegrowany z sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów i napędza przednią oś wraz z turbodoładowanym silnikiem benzynowym. Druga jednostka elektryczna na tylnej osi działa niezależnie i bez mechanicznego połączenia z jednostką napędową na przedniej osi.
Na Targach Motoryzacyjnych w Brukseli 2025 Alfa Romeo rozpoczyna intensywny rok 2025
Napęd nowej Alfy Romeo Junior Ibrida Q4 umożliwia zmienny rozkład momentu obrotowego pomiędzy czterema kołami. Rezultatem jest doskonała przyczepność w różnych warunkach. Dodatkowo tylny silnik elektryczny wyposażony jest w przekładnię redukcyjną, która zwiększa moment obrotowy do 1900 Nm. W wersji Ibrida Q4 zastosowano niezależne wielowahaczowe zawieszenie tylnych kół, zapewniające przyczepność i dalszą optymalizację właściwości jezdnych. Oznacza to, że Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 otrzymała wyposażenie na trudne warunki drogowe i niesprzyjającą pogodę.
Napęd na wszystkie koła Q4 włącza się automatycznie w zależności od przyczepności opon i wyłącza się przy wyższych prędkościach. Zaawansowana technologia napędu umożliwia także Alfie Romeo Junior Ibrida Q4 pokonywanie krótkich dystansów przy niskich prędkościach w trybie całkowicie elektrycznym. Specjalne sterowanie akumulatorem napędowym (pętla mocy) zapewnia również, że napęd na wszystkie koła Q4 jest zawsze dostępny, nawet gdy akumulator jest rozładowany. W tym przypadku silnik benzynowy generuje w czasie rzeczywistym energię elektryczną potrzebną do napędzania tylnych kół.
Alfa Romeo na polskim rynku: Junior, Tonale, Giulia
Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 oferuje cztery tryby jazdy:
- Q4 steruje napędem w celu uzyskania optymalnej trakcji; ten tryb jest zalecany na nawierzchniach o niskiej przyczepności. Do 30 km/h napęd na wszystkie koła jest stały, a do 90 km/h w razie potrzeby włącza się automatycznie.
- DYNAMIC gwarantuje sportowe wrażenia z jazdy przy maksymalnych osiągach przy użyciu napędu na wszystkie koła w trybie boost do prędkości 40 km/h.
- NATURAL jest idealny do relaksującej jazdy na co dzień. W zakresie prędkości od 0 do 90 km/h, w razie potrzeby, napęd na wszystkie koła włącza się automatycznie.
- ADVANCED EFFICIENCY optymalizuje zużycie paliwa, dostosowując odpowiednio dostarczanie mocy silników i reakcję na pedał przyspieszenia. Analogicznie do trybu NATURAL, napęd na cztery koła włącza się automatycznie w zakresie od 0 do 90 km/h, jeśli zajdzie taka potrzeba. Dodatkowo klimatyzacja przełącza się w tryb Eco.
Nowa Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 ma pojawić się u niemieckich dealerów w kwietniu 2025 roku.
Najnowsze komentarze