Alfa Romeo coraz śmielej wypowiada się o nadchodzących modelach i tym samym rezygnacji pełnej elektryfikacji oferty. Nowy dyrektor generalny marki zapowiedział, że nowy Stelvio i Giulia będą oferowane z napędem hybrydowym.
Całkowita rezygnacja z napędów spalinowych najwyraźniej nie jest dochodowym interesem. Początkowe deklaracje o przejściu wyłącznie na bezemisyjne silniki dla wielu producentów musiały zostać zweryfikowane, co dotyczy m.in. Alfy Romeo. Włosi zapowiedzieli całkowitą elektryfikację na rok 2027, ale już wiemy, że plan się nie ziści. Dwa nowe modele: Alfa Romeo Stelvio i Giulia otrzymają napędy hybrydowe, o czym poinformował Santo Ficili, dyrektor generalny marki na swoim profilu na Linkedin.
„Wczoraj miałem przyjemność spotkać się z dziennikarzami podczas międzynarodowych jazd testowych modelem #JuniorIbridaQ4, sportowego kompaktowego samochodu, który przekracza nasze oczekiwania sprzedażowe. Omówiłem również przyszły plan produktowy z ekspertami branżowymi, w tym globalną premierę nowego #Stelvio w 2025 roku, z premierą rynkową w 2026 roku. Następnie pojawi się nowa #Giulia” – poinformował.
Test: Alfa Romeo Tonale TI 1.6 JTD T4 130 – kompaktowy SUV z dieslem pod maską
Oba pojazdy powstaną na nowej platformie STLA Large, która jest przeznaczona dla pojazdów o długości od 4,764 do 5,126 mm. Stellantis deklaruje, że płyta podłogowa zostanie wykorzystana w markach: Dodge, Jeep, Chrysler, Maserati i Alfa Romeo.
Elektryka z pewnością w ofercie Stelvio i Giulii nie zabraknie. Stellantis zapowiada, że platforma STLA Large jest dostosowana do silników elektrycznych o potężnych mocach. Maksimum możliwości, jakie podaje koncern to 2 sekundy do setki. Czy dotyczy to także nowej Alfy? Jeśli tak, to może chodzić wyłącznie o następcę sportowego modelu 33 Stradale. Akumulatory o pojemności od 85 do 118 kWh dla nowej architektury mają zapewnić zasięg do 800 km.
Nowa Alfa Romeo Stelvio i Giulia będą produkowane we Włoszech.
Alfa Romeo na polskim rynku: Junior, Tonale, Giulia
Najnowsze komentarze