Nowy Citroën ë-C4 po odświeżeniu zyskał elegancki design, oferując jednocześnie tak charakterystyczny dla marki najwyższy w klasie komfort jazdy i wygodę. Dla kogo jest ten model?
Citroën słynie, nie bez powodu, z tworzenia samochodów wygodnych i komfortowych i C4 nie jest tu wyjątkiem. Najnowsza odsłona tego kompaktu rozpieszcza kierowcę i pasażerów wygładzaniem asfaltu w stopniu wręcz nieprzyzwoitym.
Facelifting C4 był subtelny – z przodu samochodu zmniejszono ilość elementów z tworzywa, a nowa osłona chłodnicy zintegrowana z kolorowymi wstawkami nadaje nowoczesności. Reflektory, teraz składające się z trzech poziomych segmentów, harmonijnie otaczają odświeżone logo marki, nawiązujące do tego z początków jej działalności. Tył samochodu również został nieco zmieniony – nowe tylne światła LED połączono czarnym pasem z napisem „Citroën”, co podkreśla elegancję modelu.

Jednak to co charakteryzuje C4 to przede wszystkim komfort – zarówno zawieszenia jak i siedzeń. Z długością 4,36 metra i szerokością 1,80 metra, ë-C4 zachowuje dobrą przestronność i wygodę. Wnętrze, które spodoba się zwolennikom minimalizmu, zachęca by wsiąść fotelami „Advanced Comfort”, które oferują najwyższy poziom komfortu zarówno kierowcy, jak i pasażerom. Tylnym pasażerom zapewniono przestrzeń na nogi wynoszącą aż 198 mm. Pojemność bagażnika wynosi 380 litrów (większy brat C4, model C4 X ma tu 510 litrów). Citroën ë-C4 oferuje ponad 20 systemów wspomagających, w tym ChatGPT – z autem można porozmawiać.
C4 zaskakuje przede wszystkim płynnością prowadzenia i niejako wygładzaniem drogi. Zawieszenie „Advanced Comfort” to nie jest marketingowa sztuczka, tylko naprawdę znakomicie tłumi nierówności drogi, co czyni jazdę wyjątkowo przyjemną. Nie znajdziesz tutaj żadnych sportowych wrażeń, tylko płynność, miękkość i chęć pokonywania kolejnych kilometrów. Wrażenie to pogłębia się, jeśli wsiadasz do C4 z jakiegoś niemieckiego lub koreańskiego samochodu. Tam każda dziura, szczególnie siedząc z tyłu, jest znakomicie wyczuwalna. Tutaj zarówno zawieszenie jak i fotele amortyzują (prawie) wszystko.

Dlatego C4 to dobry wybór dla tych, którzy cenią komfort, nowoczesny design i spokój jazdy. Dla kogo jest ten samochód? Jeśli szukasz sportu, to nie ten adres. Jeśli chcesz znaleźć tak lubiany przez miłośników marki komfort i wyróżnianie się na drodze – jak najbardziej.
Co ważne, Citroën ma na ten rok ambitne plany sprzedażowe, co dobrze wróży możliwościom negocjacji z dealerem w salonie.
Oprócz napędu elektrycznego, który najlepiej sprawdzi się w mieście (akumulator o pojemności 54 kWh), producent oferuje też napędy hybrydowe. Dostępne są 3 wersje wyposażenia, 1 edycja dla flot i 6 kolorów nadwozia. Cena C4 zaczyna się od 103.300 zł, jednak można liczyć na zniżki w salonach marki. Pytajcie!
Najnowsze komentarze