poniedziałek, 4 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Nowa Dacia 2024: to będzie prawdziwa rewolucja. Nowa płyta, napęd hybrydowy i wyposażenie

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-04-16
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
5.5k 56
5
4.7k
UDOSTĘPNIEŃ
15.8k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault Kiger – już 50.000 egzemplarzy wyprodukowano w Indiach

Od dzisiaj jazda autostradą w Polsce za darmo, ale nie dla wszystkich. Kto pojedzie bez opłat?

Peugeot liderem rynku w czerwcu w Holandii. Jaki samochód najlepiej się tam sprzedaje?

Nowa Dacia Duster zadebiutuje na rynku w roku 2024. Będzie to zupełnie inny samochód, niż model obecny dzisiaj,. Od platformy, poprzez zupełnie nowe wnętrze i nowy wygląd. Duster 2024 ma być rewolucją w marce i otwierać zupełnie nowy rozdział.

Zacznijmy jednak od tego co się nie zmieni: nie zmieni się to, że Dacia pozostanie marką budżetowa, a więc nadal będzie miała wszelkie cechy auta niedrogiego w zakupie i taniego w eksploatacji. Cena będzie nadal wyznaczać pewnego rodzaju limity w dobrze materiałów, ilości opcji, doborze systemów. Dacia nie ma zamiaru przekraczać pewnego pułapu, który dzisiaj można by było określić jako rozsądny. Koszty zakupu samochodów niestety rosną, marka świetnie rozumie więc potrzebę bycia alternatywą dla droższych propozycji. Budżetowość będzie przejawiać się w tym co do tej pory: wykładziny, wygłuszenie, dobór tworzyw sztucznych, mniejsze moce silników. Ale cała reszta się mocno zmieni.

Dzisiaj nie wiadomo jeszcze jak nowy Duster będzie wyglądał, ale przecieki z fabryki mówią o wykorzystaniu elementu bardzo dobrze przyjętej Dacii Bigster. Widać to na najnowszych ilustracjach, które przygotował francuski magazyn L’Argus (zdjęcie tytułowe). Sylwetka ma być mocna, nowoczesna, chociaż uwzględni też dotychczasową stylistykę, zwłaszcza drzwi, bo Dacia lubi produkować wszystko w jak największych ilościach i powtarzać elementy. Przód i tył będą jednak w pełni oryginalne. I to właśnie wygląd i proporcje nadwozia – ten najmodniejszy kształt SUV – będą podstawą dla nowego Dustera.

Zobacz: Dacia Duster Oroch Pickup 

Pod samochodem pojawi się zmodyfikowana platforma CMF-B. Oprócz wzrostu poziomu sztywności nadwozia oraz większego bezpieczeństwa oznacza to możliwość zastosowania napędów hybrydowych. Będzie to albo nowy silnik 1.8 wspomagany elektrykiem albo nowy 1.2 turbo również wspomagany silnikiem elektrycznym. Oprócz tego żadnych większych zmian w gamie nie przewiduje się – Duster na pewno nie będzie elektrykiem w 100%. Hybryda o mocy 140 lub 150 KM powinna być w topowej odmianie. Czy Dacia pokusi się o jakieś elektryczne 4×4 w Dusterze? Wątpliwe.

Ważne jest to, że pozostaną napędy spalinowe z LPG. Autogaz to element strategii marki związanej z niskimi kosztami eksploatacji.

Zobacz: Dacia Duster 150 i 100 KM – jak jeżdżą?

Powinniśmy też otrzymać nowy środek. Duster jest bardzo ważny dla marki, dlatego spodziewamy się najnowszej odsłony projektu wnętrza. I znowu, będzie to nadal wnętrze budżetowe, ale tym razem z nowej generacji materiałów, z lepszą izolacją cieplną i termiczną, z poprawionym komfortem.

Nowe wyposażenie, wynikające z norm obowiązujących w Europie ale też z oczekiwań klientów. Raczej bez dwustrefowej klimatyzacji czy wielkich ekranów, natomiast będzie zapewne cyfrowy kokpit i kilka nowych funkcji w tym jakieś połączenie ze smartfonem.

Dacia przywiązuje ogromną wagę do premiery tego modelu. Nad jego wyglądem pracują najlepsi, ściągnięci do Dacii, specjaliści. Menadżerowie doszli do wniosku, że jeśli coś można w wyglądzie zmienić niedużym kosztem, dodając pewnej elegancji, to należy to zrobić. Dacia dostała tu dużo więcej swobody niż kiedyś. Mocarstwowe wręcz plany zwiększenia udziału w rynku same się nie zrealizują.

Na pewno będzie też nowa cena. Dzisiaj, zaglądając do konfiguratora Dacii, widzimy że Duster zaczyna się od 65.200 zł. Za dwa lata cena ta będzie na pewno wyższa. Projekt powinniśmy poznać pod koniec przyszłego roku a do salonów można się będzie wybrać w 2024. Lub zamówić on-line, bo taka opcja też się pojawi.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.4 12 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaDuster
Udostepnij1890Tweet1181Udostepnij331
Poprzedni

Citroën – najbardziej komfortowy samochód świata?

Następny

Nissan prezentuje prototypowy zakład produkcyjny akumulatorów ze stałym elektrolitem

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Nissan prezentuje prototypowy zakład produkcyjny akumulatorów ze stałym elektrolitem

Jaki tani miejski samochód kupić do 10 tysięcy zł? Przegląd najciekawszych ofert segmentu A

Używany Peugeot 308 2.0 HDi - niezawodny oszczędny i przestronny samochód z najlepszym dieslem. Opinia użytkownika

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Lennox Levis - Dacia Duster i Sandero odnotowały najlepsze w historii wyniki sprzedaży w Hiszpanii
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Jean - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault Kiger – już 50.000 egzemplarzy wyprodukowano w Indiach
  • Od dzisiaj jazda autostradą w Polsce za darmo, ale nie dla wszystkich. Kto pojedzie bez opłat?
  • Peugeot liderem rynku w czerwcu w Holandii. Jaki samochód najlepiej się tam sprzedaje?
  • Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Opel Vivaro-e Hydrogen z nagrodą energetyczno-środowiskową automobilklubu KS za 2022 rok
  • Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022
  • Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022
  •  Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!
  • Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Ile kosztuje używana Dacia Duster: przegląd cen roczników 2010-2018


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.