Nowa Dacia Duster zadebiutuje na rynku w roku 2024. Będzie to zupełnie inny samochód, niż model obecny dzisiaj,. Od platformy, poprzez zupełnie nowe wnętrze i nowy wygląd. Duster 2024 ma być rewolucją w marce i otwierać zupełnie nowy rozdział.
Zacznijmy jednak od tego co się nie zmieni: nie zmieni się to, że Dacia pozostanie marką budżetowa, a więc nadal będzie miała wszelkie cechy auta niedrogiego w zakupie i taniego w eksploatacji. Cena będzie nadal wyznaczać pewnego rodzaju limity w dobrze materiałów, ilości opcji, doborze systemów. Dacia nie ma zamiaru przekraczać pewnego pułapu, który dzisiaj można by było określić jako rozsądny. Koszty zakupu samochodów niestety rosną, marka świetnie rozumie więc potrzebę bycia alternatywą dla droższych propozycji. Budżetowość będzie przejawiać się w tym co do tej pory: wykładziny, wygłuszenie, dobór tworzyw sztucznych, mniejsze moce silników. Ale cała reszta się mocno zmieni.
Dzisiaj nie wiadomo jeszcze jak nowy Duster będzie wyglądał, ale przecieki z fabryki mówią o wykorzystaniu elementu bardzo dobrze przyjętej Dacii Bigster. Widać to na najnowszych ilustracjach, które przygotował francuski magazyn L’Argus (zdjęcie tytułowe). Sylwetka ma być mocna, nowoczesna, chociaż uwzględni też dotychczasową stylistykę, zwłaszcza drzwi, bo Dacia lubi produkować wszystko w jak największych ilościach i powtarzać elementy. Przód i tył będą jednak w pełni oryginalne. I to właśnie wygląd i proporcje nadwozia – ten najmodniejszy kształt SUV – będą podstawą dla nowego Dustera.
Zobacz: Dacia Duster Oroch Pickup
Pod samochodem pojawi się zmodyfikowana platforma CMF-B. Oprócz wzrostu poziomu sztywności nadwozia oraz większego bezpieczeństwa oznacza to możliwość zastosowania napędów hybrydowych. Będzie to albo nowy silnik 1.8 wspomagany elektrykiem albo nowy 1.2 turbo również wspomagany silnikiem elektrycznym. Oprócz tego żadnych większych zmian w gamie nie przewiduje się – Duster na pewno nie będzie elektrykiem w 100%. Hybryda o mocy 140 lub 150 KM powinna być w topowej odmianie. Czy Dacia pokusi się o jakieś elektryczne 4×4 w Dusterze? Wątpliwe.
Ważne jest to, że pozostaną napędy spalinowe z LPG. Autogaz to element strategii marki związanej z niskimi kosztami eksploatacji.
Zobacz: Dacia Duster 150 i 100 KM – jak jeżdżą?
Powinniśmy też otrzymać nowy środek. Duster jest bardzo ważny dla marki, dlatego spodziewamy się najnowszej odsłony projektu wnętrza. I znowu, będzie to nadal wnętrze budżetowe, ale tym razem z nowej generacji materiałów, z lepszą izolacją cieplną i termiczną, z poprawionym komfortem.
Nowe wyposażenie, wynikające z norm obowiązujących w Europie ale też z oczekiwań klientów. Raczej bez dwustrefowej klimatyzacji czy wielkich ekranów, natomiast będzie zapewne cyfrowy kokpit i kilka nowych funkcji w tym jakieś połączenie ze smartfonem.
Dacia przywiązuje ogromną wagę do premiery tego modelu. Nad jego wyglądem pracują najlepsi, ściągnięci do Dacii, specjaliści. Menadżerowie doszli do wniosku, że jeśli coś można w wyglądzie zmienić niedużym kosztem, dodając pewnej elegancji, to należy to zrobić. Dacia dostała tu dużo więcej swobody niż kiedyś. Mocarstwowe wręcz plany zwiększenia udziału w rynku same się nie zrealizują.
Na pewno będzie też nowa cena. Dzisiaj, zaglądając do konfiguratora Dacii, widzimy że Duster zaczyna się od 65.200 zł. Za dwa lata cena ta będzie na pewno wyższa. Projekt powinniśmy poznać pod koniec przyszłego roku a do salonów można się będzie wybrać w 2024. Lub zamówić on-line, bo taka opcja też się pojawi.
Najnowsze komentarze