Fabryka w Mioveni świętuje sukces. Z linii montażowych zjechał 8-milionowy samochód – nowa Dacia Bigster w kolorze Indigo Blue. Historia sukcesu zakładu Grupy Renault rozpoczęła się w 1968 roku od wprowadzenia na taśmy montażowe modelu 1100.
Fabryka w Mioveni, w której produkowana jest nowa Dacia Bigster to historyczna kolebka rumuńskiej marki, która została zainaugurowana 20 sierpnia 1968 roku wraz z premierą modelu 1100 wywodzącego się od Renault R8.
Przez pierwsze trzydzieści lat działalności zakładu, w produkcji dominowała rodzina samochodów na licencji, oparta na rodzinie Renault 12. W latach 1969 – 2006 z linii montażowych zjeżdżała Dacia 1300/1310 i ich pochodne (1310 Sport, 1320, 1325, a także Pick-Up). Łącznie wyprodukowano w tym okresie prawie 2,3 miliona egzemplarzy, w tym 319.000 pojazdów użytkowych.
Ile kosztuje najtańsza nowa Dacia Bigster z silnikiem 1.8 Full Hybrid 155 KM?
Nowa generacja modeli, w całości zaprojektowana w Rumunii, została wprowadzona na rynek w 1995 roku pod nazwą Dacia Nova. W oparciu o ten model jesienią 2000 roku rumuńska marka opracowała SupeRNovę a wiosną 2003 roku model Solenza.
Przejęcie fabryki Mioveni przez Grupę Renault w 1999 roku otworzyło nowy rozdział w historii Dacii, która po wprowadzeniu na rynek Logana w 2004 roku stała się producentem o międzynarodowym powołaniu.
Rekordowy Duster i najnowsza Dacia Bigster
W ciągu 57 lat od wyprodukowania pierwszej Dacii z linii montażowej fabryki w Mioveni zjechało sześć generacji samochodów. Jeśli chodzi o wielkość produkcji, dotychczasowy rekord należy do Dustera. Produkcja SUV-a, który zadebiutował w 2010 roku osiągnęła już poziom ponad 2,6 miliona egzemplarzy. Na drugim miejscu jest wspomniany model 1300/1310 a na trzecim Logan. Z Mioveni wyjechało 1,7 mln sztuk sedana.
Najnowszym modelem produkowanym w fabryce Mioveni jest Dacia Bigster, która pozwoliła marce wkroczyć w segment kompaktowych SUV-ów. Przed rozpoczęciem dostaw producent odnotował już ponad 13.000 zamówień z całej Europy, w tym ponad 1600 na rynku rumuńskim.
Dacia jest obecna w 44 krajach na czterech kontynentach, a Europa Zachodnia generuje ponad 70% całkowitej sprzedaży.
Fabryka Dacii w Mioveni – najważniejsze dane:
- Rok inauguracji: 1968
- Powierzchnia: 355.000 m2
- Szybkość produkcji: 1357 pojazdów dziennie (1 pojazd co 55 sekund).
- Pracownicy (pracownicy produkcyjni): 6850
- Procent personelu żeńskiego: 48% – Najwyższe kierownictwo, 27% – Produkcja
- Modele produkowane na przestrzeni lat: Dacia 1100, Dacia 1300/1310 (i pochodne), Dacia Estafette, Nova/SupeRNova, Solenza, Logan (i pochodne), Sandero/Sandero Stepway, Duster, Jogger i Dacia Bigster
- Udział eksportu: 90%
Nowa Dacia Bigster – polski cennik, gama silnikowa, wyposażenie
Najnowsze komentarze