Nowa Dacia Bigster, która ma zadebiutować na rynku w 2024 r. ma pozostać samochodem niedrogim i przystępnym cenowo. Dlatego producent zdecydował się skupić na napędach benzynowych oraz LPG i nie planuje, przynajmniej na dzisiaj, wprowadzać wersji hybrydowej. Wykluczony również został napęd elektryczny.
Podstawowa wersja Dacii Bigster będzie sprzedawana z silnikiem benzynowym z fabryczną instalacją gazową. Taka jest bowiem grupa docelowa dla tej marki: osoby, które szukają niskich kosztów zakupu a przy tym niskich kosztów eksploatacji. Autogaz to najtańsze paliwo a jego popularność stale rośnie.
Zobacz: Nowa Dacia Duster i korzystne raty
Napęd hybrydowy został wykluczony z powodu wysokiej ceny, jaka wiązałaby się z jego zastosowaniem. Producent chce bowiem utrzymać jak najniższe ceny i wyraźnie odróżniać się od coraz droższej konkurencji. Hybryda spowodowałaby niepotrzebny wzrost kosztów. Obecnie Dacia Duster w wersji bazowej kosztuje 15.490 €. Bigster nie powinien być znacznie droższy – oczywiście dzisiaj ciężko przesądzać jaka będzie finalna cena, ale raczej nie wyższa niż 23-24 tysiące €.
Zobacz: Dacia Duster 150 KM – najmocniejsza wersja
Bigster w momencie premiery będzie największym samochodem Dacii, plasując się w segmencie sporych kompaktowych SUVów. Dla zachowania niskiej ceny producent będzie musiał użyć wielu elementów z aktualnych modeli. Nieco uproszczone wnętrze, brak drogich materiałów wykończeniowych mają za zadanie obniżyć koszty produkcji. Z całą pewnością możemy za to liczyć na ciekawe stylistyczne dodatki, za które odpowiada nowy zespół projektowy.
Jak dowiadujemy się ze źródeł zbliżonych do fabryki hybryda może być jednak wprowadzona w przyszłości do oferty silnikowej – jednak nie w pierwszych latach produkcji nowego modelu.
źródło: Motors Actu
Najnowsze komentarze