Oto nowa Dacia Bigster w wersji produkcyjnej. Samochód jest prawie idealnym odzwierciedleniem konceptu, który zadebiutował na początku 2021 roku.
Koncepcyjna Dacia Bigster jest obok prototypowego Dustera najbardziej odważnym modelem rumuńskiej marki i wszystko wskazuje na to, że wersja seryjna w dużej mierze podąży za pierwotnym pomysłem stylistów. Rysunki patentowe, które pojawiły się w internecie przedstawiają nowego 7-miejscowego SUV-a z każdej strony.
Dacia wykorzystała reflektory w kształcie litery Y, czyli takie same jak w modelu studyjnym, ale świetlny motyw biegnący przez cały przedni pas zastąpiono bardziej tradycyjnym i z pewnością tańszym rozwiązaniem. Światła tylne również nawiązują do konceptu, ale mają prostszy kształt, który pozwolił pobyć się ostrych krawędzi z tylnej klapy. Dacia pozostawiła zintegrowane klamki tylne oraz elementy, które mają kojarzyć się z samochodami terenowymi, a więc nakładki w dolej części nadwozia oraz relingi dachowe. Na grillu Bigstera zobaczymy nowe logo producenta, na które Dacia z pewnością złożyła osobny patent.
Zobacz także: nowe Renault 4 na rysunkach patentowych
Nowa Dacia Bigster powstanie na platformie CMF-B, która posłużyła do produkcji modeli Sandero, Logan, Renault Clio, Captur i Arkana. Jako napęd rumuńska marka zastosuje silniki benzynowe TCe, jednostki z fabryczną instalacją LPG oraz układy mikrohybrydowe. W wersjach 4×4 pojawią się hybrydowe napędy ładowalne. W planach Dacii dla Bigstera nie ma diesla.
Nowa Dacia Bigster będzie mierzyła 4,6 m długości i stawi czoła takim konkurentom jak Peugeot 5008, Kia Sorento, czy Hyundai Santa Fe. Rumuńska marka musi jednak dobrze wycenić swojego SUV-a. Seryjny Bigster z pewnością będzie droższy od Dustera, ale podobnie, jak Sandero, czy Logan bazowa cena powinna być nie do pobicia.
Źródło: Autofacil.es
Najnowsze komentarze