Nowa Dacia Bigster stanie na szczycie gamy modelowej rumuńskiego producenta w 2025 roku. Dziennikarz magazynu L’argus miał okazję przyjrzeć się modelowi z bliska. I najwyraźniej Bigster zrobił na nim duże wrażenie.
Zobacz: Używana Dacia Duster 1.5 dCi po 5 latach. Jak się sprawuje?
Nowa Dacia Bigster zadebiutowała podczas konferencji Renaulution 14 stycznia 2021 roku. Koncepcyjny model jest zapowiedzią nowego 7-miejscowego SUV-a oraz nadchodzących zmian w rumuńskiej marce. „W Dacii wszystko jest nowe” – czytamy w magazynie L’argus – logo, sygnatura świetlna, producent zmienił nawet swoje motto, które teraz brzmi „Po prostu Dacia”. Zmiany zbiegają się w czasie z mianowaniem Alejandro Mesonero nowym dyrektorem designu Dacii. Hiszpan wcześniej był szefem stylu Seata.
Zobacz: Test samochodu Dacia Duster 150 KM 4×4. Najmocniejsza!
Dacia niestety nie pozwoliła wejść na pokład nowego modelu. „Tempo narzucone przez Lucę de Meo, dyrektora generalnego Grupy Renault w celu zaprezentowania planu Renaulution w styczniu 2021 roku, było zbyt duże, aby wyprodukować kompletny prototyp”.
Dacii Bigster nie brakuje jednak stylu. Pojazd posiada światła w kształcie litery „Y”, nawiązujące do modeli Sandero i Logan III generacji. Zarys tylnych świateł SUV-a również przypomina identyczną literę alfabetu. Układ jest prosty, ale jednocześnie elegancki. W wersji produkcyjnej projekt zostanie nieco złagodzony ze względu na ostre elementy wystające z tylnej klapy, które wpadają w zagłębienie świateł. W obecnej formie mogłyby przeszkadzać lub nawet zranić podczas otwierania bagażnika.
Dacia przeniesie do seryjnej wersji pionowy plastik przednich drzwi, który nawiązuje do Dustera oraz ukrytą klamkę drzwi tylnych, która optycznie wydłuża linię samochodu i nadaje projektowi „czystości”. Bigster, który trafi do salonów dealerskich w 2025 roku ma odzwierciedlać koncepcję w 90%.
Zobacz: Nowa Dacia Sandero z fabrycznym LPG. Test pokazał, że to będzie hit!
Zielony, matowy i prawie militarny odcień zbliża Bigstera do Land Rovera Defendera, który znajduje się na drugim końcu skali cenowej niż Dacia. Zadaniem kolorystyki jest wzmocnienie terenowego charakteru modelu.
Nowa Dacia Bigster powstanie na platformie CMF-B sojuszu Renault-Nissan, z której korzysta już m.in. Renault Clio V generacji. Nowy SUV mierzy 4,6 m długości (26 cm więcej niż Duster) i będzie dzielił komponenty z nową Ładą Nivą, która podobnie jak Bigster zadebiutuje w 2025 roku. Nowy konkurent Nissana X-Trail i Peugeot 5008 otrzyma napęd hybrydowy, aby sprostać normom emisji CO2. Pod maską znajdą się silniki benzynowe TCe działające w układzie miękkiej hybrydy. Dacia skorzysta również z technologii E-Tech, ale bez wersji ładowalnej.
Najnowsze komentarze