Nowa Dacia Dokker trafi do salonów już w przyszłym roku. Nie będzie to jednak rewolucja techniczna, jaka została przeprowadzona w przypadku nowego Sandero. Dokker będzie produkowany na platformie B0, aktualizacji ulegnie nadwozie i wnętrze oraz oferta silników.
Zobacz: Dacia Dokker Stepway – test i opinie
Zmiany obejmą przede wszystkim nadwozie i wnętrze. Na zewnątrz auto ma stać się zdecydowanie bardziej nowoczesne i bardziej przypominać nowego Dustera i Sandero. W środku czekają nas istotne zmiany – nowe wskaźniki, ekran, fotele i lepsze wyciszenie. Wszystko by zwiększyć komfort kierowcy. Pojawią się też nowe opcje wyposażenia, tożsame z Dusterem i Sandero.
Zobacz: Test samochodu Dacia Lodgy Stepway – 7 pełnowymiarowych miejsc
Platforma B0 umożliwia montaż silników wyłącznie spalinowych. Oznacza to, że Dokker nie dostanie raczej wersji hybrydowej ani elektrycznej. Dla klientów pozostanie opcja zasilania LPG – Dacia oferuje fabryczną instalacje ze 100-konnym silnikiem 1.0 TCe. Zbiornik ma co prawda zaledwie 34 litry, ale do większości zastosowań w mieście powinno to spokojnie wystarczyć.
Zobacz: wiadomości i aktualności o marce Dacia
Pozostałe silniki to 1.3 TCE o mocy 130 KM oraz 1.5 dCi o mocy 95 KM. Wersja hybrydowa lub elektryczna przewidziana będzie w kolejnej generacji auta.
Zobacz: dane techniczne samochodów Dacia
Na części rynków Dokker pojawi się jako Renault – w tym, co ciekawe – we Francji, pod nazwą Renault Kangoo Express. Cena Dokkera zmieni się nieznacznie – niestety w górę.
Najnowsze komentarze