Nowa Dacia Duster 1.3 TCe o mocy 150 KM pojawiła się już w cennikach, a niedługo pierwsi, mocno zniecierpliwieni klienci, będą mogli ją odebrać. Jednak już dzisiaj pierwszy egzemplarz mogli przetestować dziennikarze. Silnik 1.3 TCe 150 to zupełnie nowa jednostka, opracowana we współpracy z Mercedesem. Jak serce pojazdu z elementami premium sprawdza się w Dusterze?
Przede wszystkim zapomnij o wszystkim, co do tej pory wiesz o Dacii Duster. Ten samochód z silnikiem TCe 150 jest najszybszą, kiedykolwiek seryjnie zbudowaną Dacią. Podchodzisz do samochodu i nawet nie musisz naciskać pilota. Bo w twojej kieszeni jest karta bezprzewodowego sterowania. Potem jeszcze przycisk start i ruszasz. Ograniczenia prędkości stają się… uciążliwe. Zbliżasz się do nich zbyt szybko.
Nowa Dacia Duster ze 150 koniami mechanicznymi pod maską to mała rakieta, oczywiście jak na SUVa. Ten sam silnik trafia do Renault i Nissana. Auto przyspiesza wyjątkowo chętnie i bez problemów. Ale wysokie nadwozie i 21 centymetrowi prześwit nie dają wrażenia stabilności. Tej mocy jest chyba nieco zbyt dużo. Jest jedna dobra wiadomość, nieco cięższa wersja z napędem 4×4 pojawi się już w drugiej połowie tego roku.
150-konny Duster jest na tyle masywny i stawia tak duży opór powietrzu, że przyspiesza od 0 do 100 w 10,4 sekundy. To sporo. Ale wrażenie za kierownicą jest zupełnie inne. Duster staje się lekki jak piórko i chętnie wgryza się w asfalt. Ciekawe co będzie po tuningu takiej jednostki? Według ocen tunerów, można z niego „wycisnąć” około 20 KM więcej.”
Jedno jest pewne – Duster 1.3 TCE 150 KM jest wart swojej ceny.
źródło: AutoExpert Rumunia, Miss Auto
Najnowsze komentarze