Nowa Dacia Duster 1.6 Sce LPG – kiedy model znów będzie w ofercie?

5 634

Oferta silnikowa marki Dacia przechodzi aktualizację ze względu na zmieniające się normy emisji spalin. Jednostki 1.3 TCe oraz 1.6 SCe, w tym także wersja z instalacją LPG są dostosowywane do nowych przepisów. Kiedy znów będą dostępne?

Od 1 września 2019 roku zacznie obowiązywać norma emisji spalin Euro 6D Temp dla wszystkich samochodów sprzedawanych na rynku europejskim. Producenci muszą zaktualizować swoje pojazdy przed tym terminem. Jednostki napędowe, które nie spełniają standardów przechodzą aktualizację. W przypadku modelu Dacia Duster dotyczy to przede wszystkim wersji 1.6 SCe 115, która jest zgodna z wcześniejszą normą Euro 6C.

Producent wprowadza poprawki także dla nowszych benzynowych napędów 1.3 TCe o mocy 130 oraz 150 KM. Zmiany obejmują „rozwiązanie/regulacje techniczne, mające na celu zmniejszenie emisji węglowodorów” i dostosowanie silników do nowej normy emisji spalin. Dacia Duster z silnikiem 1.3 TCe o mocy 130 oraz 150 KM powróci do oferty pod koniec czerwca tego roku, natomiast wariant z instalacją LPG oparty na silniku 1.6 SCe spełniający normę Euro 6D-Temp ponownie trafi do oferty Dustera przed końcem roku 2019. Aktualnie Dacia posiada skład dostępnych samochodów we wspomnianych wersjach dla zainteresowanych zakupem klientów.

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
4 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
2 Autorzy komentarzy
SebMarcin_skodalepszaodfrancuzów_zminusujciemnie Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Marcin_sk
Gość
Marcin_sk

Ale plotki ;-) głoszą, że będzie silnik 1,6 sce z lpg spełniające euro 6d temp czy silnik benzynowy z lpg spełniający normę euro 6d temp? Bo z wcześniejszych dostępnych informacji jest mowa o silniku ( w całej grupie reno) 1,0 tce dostosowanym do norm i lpg i mający stosunkowo niską emisję co2. Bo formalnie duster 1,6sce lpg ma już dopuszczenie do euro 6 d temp ale związku z aferą vw dieselgate ( owacja w redakcji) znacząco zaostrzono procedury prawne i każdy producent musi na nowo w tym roku ( realnie od marca) przejść zaostrzone procedury homologacyjne związane z emisją spalin.… Czytaj więcej »

Seb
Gość
Seb

Ciekawi mnie jak to wyglada np w przypadku Mazdy. Mam trochę nieaktualne informacje ( a nie chce mnie się teraz googlować) ale całkiem niedawno inżynierowie mazdy całkiem ignorowali trend do downsizingu i robili dalej duże benzyniaki. I nie było problemu z normami. Ja tęsknię za dobrymi renowskimi 1.2 i 1.6 w benzynie.

Marcin_sk
Gość
Marcin_sk

No właśnie duże silniki w mazdzie 6 nie mają problemu bo już mają powrześniowe homologacje. Gdzie szukać? – wpisz wyrażenie „adac abgasnorm auto-kaufen-verkaufen euro-6d-temp-modelle” i tam masz wszystkie aktualne pojazdy z rynku niemieckiego. Na dole strony masz wyrażenie „Nach dem 31. August 2019 sind nur noch folgende Emissionsklassen zulassungsfähig: Euro6-TEMP-EVAP-ISC mit Emissionsschlüsselnummer 36DG sowie Euro 6d-ISC bzw. Euro 6d-ISC-FCM mit den Emissionsschlüsselnummern 36AM oder 36AP.” które mówi które modele mają homologacje do sprzedaży po wrześniu 2019.

Marcin_sk
Gość
Marcin_sk

Oczywiście strona jest na bieżąco aktualizowana i model które dzisiaj nie ma dopuszczenia za tydzień może już mieć – trzeba sprawdzać na tej stronie.

Seb
Gość
Seb

Dzięki!