Dacia Duster bez mocnego silnika i 4×4. W związku z wprowadzeniem nowych norm emisji spalin marka wprowadza nowy cennik. Z oferty znika m.in. silnik 1.3 TCe o mocy 150 KM, na razie nie będzie też dostępnych modeli 4×4.
Zobacz: używana Dacia Duster 1.5 dCi po pięciu latach eksploatacji
Najważniejsza zmiana to pojawienie się nowego silnika TCE 90, który od teraz będzie stanowił podstawowy napęd w Dusterze. Jednocześnie mocno wzrosła cena wersji bazowej. Różnica wynosi aż 5.000 zł w stosunku do poprzedniego cennika, gdzie Access z TCE 100 kosztował 42.100 zł. Druga zmiana to podwyżki cen innych wersji wyposażeniowych i silnikowych. Z najsłabszym silnikiem wersja Comfort kosztuje 60.100 zł, wersja SL Celebration 64.400 zł.
Zobacz: test nowy Dacia Duster 1.3 TCe 150 4×4: najmocniejszy Duster
Kolejne zmiany to wycofanie z oferty napędu o mocy 150 KM. Najmocniejszym silnikiem pozostaje w tej chwili 130-konny 1.3 TCE, który można kupić wyłącznie w najwyższej wersji wyposażeniowej Prestige, kosztuje on 73.300 zł.
Z oferty znikają na razie też napędy 4×4. Zmiany wynikają bezpośrednio z wprowadzenia nowych, bardzo surowych norm emisji spalin. Na szczęście nie jest to na stałe – 4×4 wróci, pojawi się również automatyczna skrzynia biegów.
Dacia Duster gama 2021 – nowy cennik
Silnik | Napęd | Wersja Access | Wersja Essential | Wersja Comfort | Seria limitowana SL Celebration | Wersja Prestige |
TCE 90 | 4×2 | 47.900 zł | 54.400 zł | 60.100 zł | 64.400 zł | 66.200 zł |
TCE 100 LPG | 4×2 | – | 54.400 zł | 61.100 zł | 65.400 zł | 67.200 zł |
TCE 130 FAP | 4×2 | – | – | – | – | 73.000 zł |
Blue dCi 115 | 4×2 | – | 64.700 zł | 70.400 zł | 74.400 zł | 73.400 zł |