Nowa Dacia Duster zadebiutuje na rynku w roku 2024. Samochód będzie mocno zmieniony w stosunku do tego, co znamy dzisiaj. Powinien trochę urosnąć, pojawi się zupełnie nowy wygląd zewnętrzny z charakterystycznym logo DC a środek będzie rozwinięciem koncepcji znanej już z Dacii Jogger. Ważna zmiana dotyczyć będzie też materiałów wewnątrz, producent pracuje nad nowym rodzajem tworzyw, które przynajmniej w założeniu mają sprawiać wrażenie wyższej jakości.
Nowa Duster powinna też przejąć wiele cech ze swojego większego brata, czyli modelu Bigster. Koncept ten został entuzjastycznie przyjęty przez rynek i byłoby wyjątkowo dziwne, gdyby nowy dział designu Dacii, który otrzymał przecież dużo swobody w projektowaniu, nie skorzystał z tych wszystkich zachęt. To jak darmowe badania rynku. Spodziewamy się więc masywnego przodu, nowego wzoru boku samochodu i kilku nowych elementów stylistycznych, co zapowiadał projektant, który przeszedł do Dacii z marki Aston Martin. Chce, żeby mimo niskiej ceny, Dacia wyglądała na znacznie droższe auto.
Zobacz: nowe samochody Dacia. Skonfiguruj swój model
Oczywiście na dzisiaj za wcześnie jest, żeby mówić o samym projekcie a wszystkie grafiki i rendery, które pojawiają się w sieci, mają charakter wyłącznie życzeniowy. Jedno jest pewne: nowy Duster będzie wyglądał naprawdę nieźle a nasze źrodła w Rumunii potwierdzają, że będzie efekt wow.
Nowa Dacia Duster, którą zobaczymy za dwa lata, będzie oparta na platformie modułowej CMF-B w tej samej odmianie, z której korzysta Sandero. Jest to nieco uproszczona wersja, wykorzystywana też przez Renault Captur i Clio. To oznacza zmianę wymiarów i powiększenie Dustera. Zmienią się też właściwości zawieszenia. Najnowsza generacja, obecna w salonach, jest trochę usztywniona w stosunku do poprzednika, teraz Duster ma otrzymać też z powrotem nieco więcej komfortu i sprężystości.
Zobacz: Dacia Jogger – pierwsza jazda nowym hitem marki. Opinie, pomiary, awaryjność.
Pod maską zobaczymy nowe silniki. Fabryczna instalacja gazowa pozostanie, bo LPG to ważny element strategii koncernu. Ale pojawi się też miękka hybryda, prawdopodobnie w wersji 140 lub 150 KM w topowej odmianie.
źródło: Motors Actu, własne
Najnowsze komentarze