Nowa Dacia Duster czy może Dacia Sandero Stepway? Wbrew pozorom różnice między tymi samochodami wcale nie są takie duże. Szczególnie, jeśli zajrzymy do wymiarów. Duster jest dłuższy o 26 centymetrów i szerszy o 7 centymetrów. Czy więc warto dopłacić kilka tysięcy? Wydaje się, że… tak.
Nie każdy potrzebuje dużego samochodu, a Duster i Sandero są do siebie dosyć podobne – wymiarami. Prawdziwe zmiany czekają nas jednak w środku. Aktualna generacja Sandero pochodzi sprzed kilku lat, a Duster został zaprezentowany w zeszłym roku. Wnętrze Sandero jest zdecydowanie gorzej wykonane od nowego Dustera, ten drugi samochód ma też lepsze wyciszenie oraz wygląd nowocześniejszy wygląd. Co nie znaczy, że Sandero wygląda źle – wręcz przeciwnie, to jeden z ładniejszych crossoverów na rynku. Problem tylko w tym, że już się nieco zestarzał.
Dacia obiecuje zresztą nowe Sandero, które ma być większe i zbliżać się wymiarami do klasy kompaktowej. Dlatego dzisiaj wybór Duster czy Sandero powinien być raczej oczywisty.
https://www.youtube.com/watch?v=E2dfSGwhjuk
Dacia Sandero Stepway czy Dacia Duster – porównanie
Parametr |
Dacia Sandero Stepway |
nowa Dacia Duster |
Długość
|
4.081 mm |
4.341 mm |
Szerokość
|
1.733 mm |
1.804 mm |
Szerokość z lusterkami bocznymi
|
1.994 mm |
2.052 mm |
Wysokość
|
1.559 mm |
1.626 mm |
Wysokość z relingami dachowymi
|
1.618 mm |
1.626 mm |
Rozstaw osi
|
2.590 mm |
2.674 mm |
Rozstaw kół – przód
|
1.490 mm |
1.563 mm |
Rozstaw kół – tył
|
1.481 mm |
1.570 mm |
Zwis przedni
|
835 mm |
841 mm |
Zwis tylny
|
656 mm |
826 mm |
Prześwit
|
207 mm |
210 mm |
Bagażnik |
320 l |
445 l |
Ile kosztuje Dacia Sandero Stepway a ile Dacia Duster?
Nowy Duster kosztuje 52.600 złotych w wersji Comfort, czyli najtańszej, które zapewnia klimatyzację. Dustera napędza w tej wersji silnik 1.6 Sce o mocy 105 KM. Z kolei Dacia Sandero Stepway to wydatek 46.300 złotych. Sandero ma pod maską bardzo dobry i oszczędny silnik 0.9 TCe o mocy 90 KM.
Koszty dodatkowe
Sandero Stepway będzie na pewno mniej palić, tańsze będzie też ubezpieczenie. Ale komfort jazdy, wyciszenie i poczucie jakości wnętrza zdecydowanie lepiej wypada w Dustrze. Dlatego dzisiaj, gdy nowe Sandero jeszcze daleko przed nami, wybralibyśmy Dustera.
Najnowsze komentarze