Nowa Dacia Duster obecnie jest najlepiej sprzedającym się SUV-em na polskim rynku i jego popularność wcale nie słabnie. Czy warto zdecydować się na model z Mioveni? Jakie ma wady i zalety?
Dobrze wygląda
Na rynku nie brakuje nowocześnie wyglądających a wręcz ekstrawaganckich SUV-ów, ale gdzie w tym wszystkim miejsce dla Dustera? Dacia może nie będzie najbardziej wyróżniającym się modelem w segmencie, ale wpisuje się w modne na rynku samochody o podwyższonym zawieszeniu i prezentuje się naprawdę dobrze. Producent zastosował wyrazistą osłonę chłodnicy oraz LED-owe lampy a w tylnej części pojazdu zwracają uwagę kwadratowe lampy, które mogą przypominać odrobinę Jeepa Renegade. Do tego dochodzi oferta zwracających uwagę kolorów nadwozia oraz przyzwoicie wyglądających felg. W ofercie znajduje się również specjalna edycja modelu Techroad, dla której zarezerwowano czerwony lakier oraz dodatki stylistyczne wnętrza.
Przystępna cena
Dacia Duster startuje na polskim rynku od 41.900 zł. Nie będziemy przekonywać, że w tej kwocie kupimy atrakcyjny pod każdym względem samochód. Według informacji od dealerów zdarzają się jednak klienci, którzy decydują się na wersję Active, ale są to pojedyncze i rzadkie przypadki. Najbogatsza wersja z pełną listą dodatków wiąże się w wydatkiem ponad 80 tys. zł, czyli i tak znacznie taniej niż u konkurentów.
Bogata oferta jednostek napędowych
Samochód jest oferowany z silnikami benzynowymi 1.6 SCe 115 oraz z jednostką TCe w wersjach o mocy 100, 130 i 150 KM. Do tego dochodzą trzy wersje wysokoprężne Dustera o mocy 95 i 115 KM. Model można zamawiać z napędem 4×4, który jest dostępny dla wersji Comfort ze 130-konnym silnikiem benzynowym lub z najmocniejszą benzyną w wariancie wyposażenia Prestige. SUV-a Dacii z napędem na wszystkie koła możemy mieć już od 66.100 zł.
Jakie wyposażenie posiada Dacia Duster?
W najwyższej wersji Prestige wycenianej na 58.900 zł Dacia Duster jest całkiem dobrze wyposażona, choć przyda się tu dopłata do dodatkowych opcji. Model posiada system multimedia Nav Evolution z 7-calowym wyświetlaczem dotykowym, automatyczne światła, podgrzewane lusterka zewnętrzne, regulowane elektrycznie, manualną klimatyzację, kamerę cofania, system monitorowania martwego pola oraz relingi dachowe. Warto dopłacić do bardziej wyróżniającego się lakieru nadwozia, felg, czy też automatycznej klimatyzacji.
Przestronny, rodzinny model
Najnowszy model jest praktyczny i nie boimy się stwierdzić, że pod tym względem zbliża się do Renault Kadjara. Dostarcza odpowiedniej przestrzeni nad głową oraz na nogi zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu. Sporo zmieścimy również do bagażnika. Pojemność pod tylną klapą wynosi 445 litrów a po złożeniu oparć tylnych foteli przestrzeń zwiększa się do 1.623 litrów.
Dacia Duster ma też wady…
No tak, niska cena sprawia, że Dacia Duster idealna nie jest i ma też kilka wad. Po pierwsze: wykończenie. Niektóre elementy nie będą przylegać zbyt dokładnie i nie zdziwmy się, jak coś delikatnie będzie odstawać tu i tam. Miękkie materiały wykończeniowe również nie są domeną tego modelu, w kabinie mamy twarde, surowe i mało przyjemne w dotyku plastiki. Poza tym, szybkość działania sytemu multimedialnego i reakcja ekranu na dotyk może pozostawiać wiele do życzenia a komputerowi pokładowemu zdarza się zawiesić.
Najnowsze komentarze