Nowa Dacia Duster zadebiutowała niedawno na naszym rynku, a my dzisiaj, w 17. urodziny Francuskie.pl, jesteśmy we Francji, niedaleko Paryża, skąd na gorąco chcemy podzielić się z Wami pierwszymi wrażeniami z jazdy najpopularniejszym SUVem w Polsce w nowej odmianie. Warto było czekać na tą chwilę, bo Duster sporo zyskał na odświeżeniu w połowie cyklu produkcyjnego a zaplanowane trasy testowe pozwoliły na lepsze poznanie tego ciekawego samochodu.
Nowa Dacia Duster to odświeżony wygląd zewnętrzny, chociaż nie są to zmiany jakoś daleko idące. Widać jednak ze zmienionego przodu i nowych tylnych lamp, że mamy do czynienia z najnowszą odmianą SUVa. Więcej da się zauważyć w środku, gdzie wita nas m.in. znacznie większy ekran nawigacji i nowe funkcje.
Zobacz: Nowa Dacia Duster od 49.900 zł na Dacia.pl
Testowaliśmy m.in. samochód z silnikami o mocach 100 i 150 KM. Ten pierwszy bez problemu daje sobie radę ze sporym jakby nie było autem, chociaż nie można go określić jako demona dynamiki ani szybkości. Jednak turbosprężarka i spory moment obrotowy dzielnie napędzają SUVa. Silnik 150 KM nie daje z kolei wrażeń sportowych, ale czuć jak lekko i sprawnie przekazuje moc na koła.
Zobacz: Dacia Duster LPG.
Trasy testowe obejmowały zarówno podparyskie drogi lokalne jak i specjalnie przygotowane trasy terenowe, abyśmy mogli sprawdzić jak dobrze Dacia Duster radzi sobie ze wszelkimi przeszkodami. Pierwszy raz na tego typu jazdach mieliśmy okazję spróbować dużego przechylenia bocznego – i trzeba przyznać, że było to doświadczenie niezwykle ciekawe. Duster jest doskonałym autem w teren!
Mamy więc dla Was sporo materiałów, zarówno z jazd drogowych jak i terenowych, które mamy nadzieję już wkrótce pojawią się na naszych łamach.
Zobacz: Dacia Duster z zasięgiem 1000 kilometrów
Jedno jest pewne – Dacia Duster jest lepsza niż kiedykolwiek dotąd a nowy model wprowadza kilka istotnych ulepszeń w stosunku do poprzednika. I trudno dziwić się popularności tego SUVa. To rozsądny wybór, z najlepszym stosunkiem możliwości do ceny.