Dacia ma praktycznie skończony projekt swojego nowego Dustera. Obecnie dopracowywane są ostatnie szczegóły. W podobnym stadium jest mocno oczekiwana Dacia Bigster – potwierdził producent.
Nowa Dacia Duster będzie zbudowana na nowej platformie, która umożliwi wykorzystanie napędów hybrydowych. Marka nie przewiduje wersji elektrycznej, którą uważa za zbyt drogą jak na oczekiwania cenowe wobec samochodów Dacii.
„Prace projektowe nad kolejnymi modelami Dustera i Bigstera są w 99% zakończone, zmiany w wizerunku naszej marki już się dokonały, a w przygotowaniu mamy kilka ciekawych pomysłów, które zostały już opracowane lub nad którymi trwają prace” – ujawnił Denis le Vot, szef marki Renault.
Dacia koncentruje się na stworzeniu samochodów, które są jak najtańsze w eksploatacji. Dlatego nowy Duster i Bigster będą miały wersje zasilane LPG. Fabryczna instalacja gazowa jest bardzo chętnie wybierana przez klientów. Nie jest jednak jasne, czy powstanie mocniejsza odmiana silnika 1.0 100 KM z autogazem – a taka byłaby bardzo przydatna dla znacznie większego Bigstera.
Nowe modele będą prawdopodobnie zbliżone wyglądem do koncepcyjnej Dacii Bigster. Na pewno nie otrzymają podświetlanego logo z przodu i z tyłu, marka jest bezwględna jeśli chodzi o koszty i takie elementy raczej się w Dacii nie pojawią.
Co istotne, nowa Dacia Duster ma zachować napęd 4×4. Prawdopodobnie z gamy zniknie jednak silnik diesla, którego produkcję Renault powoli kończy. Obecnie oferta napędów obejmuje silniki 1.0 TCE 100 KM, 1.3 TCE 130 KM, 1.3 TCE 150 KM oraz 1.5 dCi 115 KM. Najmocniejsza benzyna i diesel są dostępne z napędem na wszystkie koła.
Dacia Duster jest niezwykle popularna w Polsce. Znajduje się wśród najchętniej kupowanych aut SUV i w rankingach najchętniej kupowanych samochodów w ogóle.
źródło: Autocar, własne
Najnowsze komentarze