Nowa Dacia Duster III będzie poszerzać ilość dostępnych opcji i napędów. Pojawi się między innymi nowy silnik LPG, będzie też nowa hybryda 1.8. Na deser dostaniemy napęd e-4×4.
Dacia znajduje się w wyjątkowo dobrej sytuacji. Niedawno przeszła rebranding, który obejmował zarówno nowe logo, jak i odświeżenie salonów dealerskich. W ramach tego procesu, kluczowe modele jak Duster i elektryczny Spring zostały gruntownie zmodernizowane.
Testy samochodów marki Dacia: eksploatacja, wyposażenie, zużycie paliwa
Trzecia generacja Dacia Duster zadebiutowała z trzema różnymi jednostkami napędowymi. Najbardziej ekonomiczną opcją jest wersja ECO-G o mocy 100 KM, zasilana benzyną i LPG. Kolejne wersje to łagodna hybryda (mild hybrid) o mocy 130 KM oraz pełna hybryda o mocy 140 KM. Model ten będzie również dostępny z napędem na cztery koła. To jednak nie jest ostatnie słowo.
Nowe mocniejsze silniki z LPG
Dobra wiadomość dla oszczędnych. Dacia przygotowuje nowy silnik LPG o mocy 120 KM, który zadebiutuje zapewne w modelu Bigster, ale trafi także do Dustera. To odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy chcą jeździć tanio, ale z większą mocą. 120 KM jest początkiem, producent dysponuje już silnikiem o mocy 150 KM (w mocniejszej wersji hybrydowej jest on wykorzystywany na razie w Renault), ale nie wiadomo, czy wejdzie on do produkcji seryjnej. Szanse są.
Nowy silnik hybrydowy 1.8 170 KM
Pod maską Dustera pojawi się, zapewne za dwa – trzy lata, nowy silnik hybrydowy 1.8 w odmianie Full Hybrid. Ta jednostka również powinna trafić najpierw do Bigstera i docelowo zastąpi hybrydę, która stosowana jest obecnie. Większa pojemność ma pozwolić na zoptymalizowanie spalania. W Bigsterze 1.8 będzie miało 170 KM. Ile w Dusterze – bo producent rozważa tu nieco słabszą odmianę – zobaczymy.
Zobacz: nowe samochody Dacia. Promocje
Nowy napęd na wszystkie koła e-4×4
Dacia Duster dostanie nową generację napędu na wszystkie koła. Klasyczny układ prawdopodobnie zniknie z oferty a zamiast niego pojawi się wersja z silnikiem elektrycznym z tyłu. To za około dwa lata.
Najnowsze komentarze