W zależności od rynku, Duster jest oferowany pod marką Dacia lub Renault. Jest to niedrogi samochód, który poradzi sobie nie tylko na asfalcie, ale także poza utwardzonymi szlakami. Sportowe aspiracje Dustera raczej nie dotyczą, chyba że poddamy model tuningowi. Portal Kolesa.ru proponuje własną interpretację SUV-a. Projekt wygląda imponująco.
Już w czerwcu zadebiutuje Dacia Duster po face liftingu. Producent nie przewiduje dużych zmian. Nowości dotyczą głównie sygnatury reflektorów w kształcie litery Y, które pochodzą od Sandero i Logana. Podczas prac nad wizualizacją wersji RS, projektant Kolesa.ru, podążył podobnym tropem. Motywem przewodnim była jednak zmiana SUV-a w rasowy model. Sportowy akcent dodaje szachownica LED-owych świateł pochodząca od Megane RS, dyfuzor oraz pojedyncza końcówka układu wydechowego w kształcie trapezu. Modyfikacjom graficznym poddano osłonę chłodnicy, listwy progowe, Duster otrzymał również bardziej efektowne felgi.
Oprócz zmiany wyglądu, samochód powinien dostać również zastrzyk mocy. Według autorów projektu napęd Renault Duster RS powinien pochodzić od 4-cylindrowego silnika 1.6 o mocy 220 KM, który współpracuje z automatyczną skrzynią EDC. Duster nigdy nie doczekał się seryjnej wersji o wyższych osiągach, ale na rynku południowoamerykańskim oferowane jest Sandero RS.
Renault przypieczętowało los symbolu RS w ramach nowej strategii Renaulution. Wszelkie działania oddziału Renault Sport, od którego pochodzi skrót, przejęła marka Alpine dlatego nie mamy co liczyć na kolejne Renault Megane RS. Co najwyżej Alpine Megane, które jeśli w ogóle pojawi się na rynku, przejdzie proces elektryfikacji.
Najnowsze komentarze