Nowa Dacia Sandero jest najszersza, Dacia Jogger ma gigantyczny rozstaw osi a Dacia Duster ma największy prześwit. Ile kosztuje każdy z tych modeli i w jaki silnik jest wyposażony? W którym nawet w najtańszej wersji otrzymamy fabryczny układ LPG? Poczytajcie.
Nowa Dacia Sandero to nowoczesny miejski hatchback, najtańsza propozycja w gamie marki. Auto ma blisko 4,1 metra długości i jest najszersze spośród wszystkich modeli, bo ten wymiar ma aż 1848 mm. Jednocześnie ma najmniejszy wśród aut spalinowych Dacii rozstaw osi i bagażnik. Cena wersji podstawowej to 43.500 zł. Duży jak na klasę B rozstaw osi powoduje, że w środku jest całkiem przestronnie. Sandero ma też przyjemne na naszych drogach zawieszenie, które jest optymalne nawet na dziurawych drogach, nie za twarde, nie za miękkie. W najtańszej wersji otrzymujemy silnik benzynowy o mocy 65 KM. Sandero niedawno pobiło w Niemczech rekord wartości na rynku wtórnym. Okazał się pod tym względem lepszy od marek Toyota, Volkswagen i Tesla.
Zobacz: test Dacia Sandero Stepway 1.0 TCE 90 KM
Nowa Dacia Duster to z kolei najpopularniejszy w Polsce SUV wśród klientów indywidualnych. Ładne nadwozie, dobre właściwości terenowe i przyjemne zawieszenie łączą się z 445 litrowym bagażnikiem. Cena wersji podstawowej to 52.200 zł, a więc Duster jest 8700 zł droższy od Sandero. Różnicę w cenie uzasadniają zarówno wymiary jak i mocniejszy silnik, bo tutaj najmniejszą dostępną jednostką jest litrowy TCE o mocy 90 KM. Duster wyróżnia się modną sylwetką i jest najchętniej kupowanym autem marki w Polsce. Bardzo dobrze trzyma cenę na rynku wtórnym, nawet najstarsze egzemplarze kosztują ponad 20 tysięcy złotych.
Zobacz: Nowa Dacia Duster II po faceliftingu – szczegółowy raport z jazd
Nowa Dacia Jogger to z kolei rekordzista, jeśli chodzi o rozstaw osi. Samochód jest też najdłuższy. Przy rozstawie godnym limuzyny, to jest blisko 2,9 metra, w środku znajdziemy pięć lub siedem pełnowymiarowych miejsc. W przypadku wersji pięcioosobowej auto oferuje gigantyczny bagażnik o pojemności ponad 600 litrów, bardzo praktyczny i ustawny. Joggerem można jeździć w siedmiu dorosłych i nikomu nie będzie ciasno. Standardowo producent wyposaża to auto w silnik 1.0 TCE z fabryczną instalacją LPG o mocy 100 KM. W przyszłości będzie też oferowana hybryda 1.8 litra.
Zobacz: Skonfiguruj swoją nową Dacię Jogger. Sprawdź opcje finansowania

Porównanie Dacia Sandero, Dacia Duster i Dacia Jogger
Dacia Sandero | Dacia Duster | Dacia Jogger | |
długość (mm) | 4088 | 4341 | 4547 |
szerokość (mm) | 1848 | 1804 | 1784 |
rozstaw osi (mm) | 2604 | 2674 | 2898 |
bagażnik (l) | 328 | 445 (4×2) | 607 (5 osób) |
prześwit (mm) | 133 | 210 | 200 |
silnik w wersji podstawowej | SCE 65 KM | TCE 90 KM | TCE 100 LPG |
cena wersji podstawowej | 43 500 zł | 52 200 zł | 63 400 zł |
źródło cen: Dacia.pl, stan na dzień 7.01.2022