Nowa Dacia Duster kosztuje w podstawowej wersji 65.200 zł, tymczasem nieco mniejsza Dacia Sandero Stepway 64.200 zł. Czym się różnią te samochody i dlaczego różnica cenowa jest tak mała? Porównajmy.
Dacia Sandero Stepway to crossover, który powstaje na bazie Dacii Sandero. Różni się od niego przede wszystkim prześwitem, elementami stylizacyjnymi oraz dodatkami. Dacia Duster to pełnokrwisty SUV, ze znacznym prześwitem i większym nadwoziem a mimo to Duster jest droższy o tysiąc złotych (w podstawowej wersji).
Skonfiguruj swoją Dacię Sandero Stepway
Dacia Duster kontra Dacia Sandero Stepway – porównanie:
Parametr |
Dacia Duster |
Dacia Sandero Stepway |
Długość (mm)
|
4.341
|
4.099
|
Szerokość z lusterkami (mm)
|
2.052
|
2.007
|
Rozstaw osi (mm)
|
2.674
|
2.604
|
Prześwit (mm) |
217 |
201 |
Wysokość bez obciążenia (mm)
|
1.623
|
1.587
|
Średnica zawracania (m)
|
10,72
|
10,39
|
Bagażnik (dm3) |
445 |
328 |
Bagażnik po złożeniu kanapy tylnej (dm3) |
1.478 |
1.108
|
Cena od |
65.200 zł |
64.200 zł |
Pod maską obu tych modeli w najtańszej wersji pracuje litrowy silnik turbo o mocy 90 KM. Do obu można wybrać też wersję z fabryczną instalacją gazową. LPG to zresztą bardzo popularny wybór wsród polskich klientów.
Dlaczego więc Duster, mimo że znacznie większy, jest niewiele droższy od Sandero Stepway? Odpowiedź tkwi przede wszystkim w platformie. Sandero Stepway korzysta z najnowszej wersji platformy Renault (podobna wykorzystywana jest w Clio V i Kapturze II). Z kolei popularny SUV oparty jest na wykorzystywanej już dłuższego czasu platformie B0.
Także deska rozdzielcza Sandero Stepway jest nowszym rozwiązaniem niż ta w Dusterze co dobrze widać na powyższej ilustracji. Nowsza generacja wnętrza w Sandero to także nieco lepsze materiały. Za to wszystko trzeba zapłacić.
A który z tych samochodów jest lepszy? Duster będzie bezkonkurencyjny, gdy szukamy samochodu o jak najlepszych właściwościach jezdnych w teren – prześwit i możliwość wyboru napędu 4×4, także z dieslem, przesądzają sprawą. Sandero Stepway będzie lepszym wyborem na auto codzienne, nieco mniejsze wymiary będą skutkowały wygodniejszym manewrowaniem w mieście i niższym zużyciem paliwa w trasie, o ile nie potrzeba większego bagażnika.
Warto też wiedzieć, że Duster i Sandero świetnie trzymają cenę na rynku wtórnym, chociaż to właśnie nadwozie SUV, jako że jest od dłuższego czasu w modzie, będzie pod tym względem zapewne lepszym wyborem.
Najnowsze komentarze