Nowa Dacia Duster 1.6 Sce 4×4 jest bezkonkurencyjną propozycją na rynku SUV z napędem na cztery koła. Dziennikarze brytyjskiej edycji Auto Express porównali ją z dwoma konkurentami. Suzuki Ignis w wersji 1.2 Dualjet Hybrid ALLGRIP SZ5 oraz SsangYong Tivoli 1.6 e-XGi EX. Kto wygrał to porównanie?
Dacia zebrała duże pochwały za komfort jazdy, elastyczność dzięki dobrze dobranym przełożeniom skrzyni, lekkość prowadzenia, łatwość manewrowania i zachowanie na nierównościach. Skrytykowano najniższą prędkość maksymalną oraz przyspieszenie.
Nowa Dacia Duster okazała się jednak bezkonkurencyjna i wygrała porównanie. Oddajmy głos samym dziennikarzom:
„Druga generacja Dustii Duster zbudowana została na solidnych podstawach oryginału, który można polubić. W nowym modelu mamy więcej wyrafinowania, lepszej techniki i ulepszonych sposobów na prowadzenie auta, aby stworzyć samochód, który jest jeszcze przystępny cenowo, ale znacznie lepszy w prowadzeniu i używaniu go na co dzień. Nie poświęcono żadnej z jego dobrych cech. Największym minusem 1.6 Sce jest nijaki silnik, ale za to jest to najbardziej praktyczny samochód w zestawieniu. Ma dobrą cenę i dobre wyposażenie. W przyszłości przydałoby się więcej systemów bezpieczeństwa.”
Nowa Dacia Duster w wersji Comfort z napędem 4×4 i silnikiem 1.6 Sce jest dostępna od 59.100 złotych. Wyposażenie obejmuje między innymi:
OGRZEWANIE I WENTYLACJA
klimatyzacja manualna
BEZPIECZEŃSTWO
poduszki kurtynowe z przodu
ABS
układ wspomagania nagłego hamowania (AFU)
czołowe i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
mozliwosć dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu
system kontroli ciśnienia w oponach
tylne 3-punktowe pasy bezpieczeństwa
system mocowania fotelika dla dziecka ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu
regulator-ogranicznik prędkości
przednie pasy bezpieczeństwa bez regulacji wysokości
WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE
automatycznie włączane światła
lusterka zewnętrzne podgrzewane, regulowane elektrycznie, składane ręcznie
światła przeciwmgłowe
światła do jazdy dziennej LED
PROWADZENIE POJAZDU
komputer pokładowy
wskaźnik zmiany biegów
system kontroli zjazdu ze wzniesienia HDC dla wersji 4×4
tryb ECO
MULTIMEDIA
komunikaty w języku polskim
radio MP3, USB, Bluetooth, sterowanie pod kierownicą, bez CD, DAB
WYGLĄD
relingi dachowe w kolorze czarnym
zestaw do naprawy uszkodzenia opony
KOMFORT I WNĘTRZE
centralny zamek
szyby tylne regulowane elektrycznie
szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy
kanapa tylna składana z oparciem dzielonym w układzie 1/3-2/3
fotel kierowcy z regulacją wysokości
zdalne otwieranie drzwi kluczykiem z falami radiowymi
kierownica i gałka dźwigni biegów pokryte skórą ECO
kolumna kierownicy z regulacją wysokości i głębokości
nawiew powietrza na tylną kanapę
Pakiety i opcje
światła przeciwmgłowe
relingi dachowe w kolorze czarnym
Dacia Duster 4×2 vs 4×4
Duster 4×2 |
Duster 4×4 |
|
Długość całkowita (mm) |
4.341 mm |
4.341 mm |
Wysokość pojazdu nieobciążonego (mm) |
1.693 mm |
1.682 mm |
Szerokość całkowita bez/z lusterkami bocznymi (mm) |
1.804/2.052 mm |
1.804/2.052 mm |
Minimalna objętość bagażnika bez/z kołem zapasowym* (dm³) |
445/445 |
411/376 |
Maksymalna objętość bagażnika bez/z kołem zapasowym* (dm³) |
1.478/1.478 |
1.444/1.409 |
źródło: Auto Express UK, Dacia.pl
Najnowsze komentarze