Nasz czytelnik kupił nową Dacię Duster z fabryczną instalacją LPG. Pojazd pokonał pierwsze 600 km a my spytaliśmy o wrażenia z jazdy. Czy Duster to dobry wybór?
Nowa Dacia Duster jest jednym z najczęściej wybieranych SUV-ów na polskim rynku. Dlaczego przyciąga klientów? Przede wszystkim atrakcyjną ceną. Jarek wybrał Dustera ponieważ w zestawieniu z konkurencją o porównywalnym wyposażeniu, był najbardziej przystępny dla portfela. Poza tym model ma ładny wygląd zewnętrzny i jest większy i bardziej pakowny od Sandero Stepway, którego nasz czytelnik również brał pod uwagę. Nowiutka Dacia Duster z przebiegiem 10 km zastąpiła wysłużonego Peugeot 307 z 2004 roku napędzanego silnikiem 2.0 HDi. Jarek skorzystał z promocji na opony zimowe z felgami, które kupił za 499 zł brutto (zamiast za 2.499 zł).Ile kosztuje Dacia Duster? Zobacz cennik
Wybór padł na najbogatszą w ofercie wersję Prestige wyposażoną m.in. klimatyzację, 7-calowy wyświetlacz dotykowy z systemem multimedialnym kompatybilnym z Android Auto, fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego oraz z podłokietnikiem. Przydatna okazała się kamera cofania, która pomaga w miejskim gąszczu i pozwala przyzwyczaić się do jazdy SUV-em. Nadwozie Dustera wykończono w lubiącej się ubrudzić białej barwie nadwozia i osadzono na 17-calowych kołach. Na dachu pojazdu zamontowano relingi dachowe. Pod maską pojazdu znajduje się silnik 1.0 TCe o mocy 100 KM wyposażony w fabryczną instalację LPG. Dacia Duster przejechała na razie 600 km (ok. 300 km w cyklu miejskim i 300 km na trasie) i nabija kolejne.
Według świeżo upieczonego właściciela samochodu, Duster jest wygodny, zapewnia dużo miejsca z tyłu oraz w bagażniku i jak na całkiem spory samochód zachowuje się całkiem żwawo na drodze. Po pierwszym tankowaniu spalanie pojazdu wyniosło 10,1 litrów LPG na 100 km. W pojeździe nic nie trzeszczy, nic nie stuka i nie puka, czego nie można było powiedzieć o Peugeocie 307. Wyraźnie odczuwa się bardziej komfortowe prowadzenie, lepsze przyspieszenie oraz większą zwrotność niż w Peugeocie. Materiały wykończeniowe SUV-a z Mioveni zostały określone przez naszego czytelnika jako dobre. Dużo jest plastików, ale ich jakość jest porównywalna do Hyundaia i20 i Toyoty Yaris. Jarek oglądał oba pojazdy przy poszukiwaniach nowego samochodu, ale zwyciężył Duster.
Zobacz: Nowy Opel Insignia po face liftingu – pierwsza jazda
Jakie są minusy Dustera?
„Przede wszystkim ten na akumulatorze” – żartuje Jarek, ale dodaje, że kilka elementów wymaga poprawy. Wśród wad wymienia „tandetnie wyglądający przełącznik gazu”, brak szóstego biegu i podgrzewanych lusterek. Ponadto po złożeniu oparć tylnej kanapy pozostaje uskok pomiędzy przestrzenią bagażnika a siedzeniami, co utrudnia transport długich przedmiotów. Mimo niedociągnięć Jarek z powodzeniem poleciłby Dustera znajomym.
Dziękujemy za rozmowę i życzymy dalszej przyjemnej jazdy Dusterem.
Zobacz także: 9 najbardziej szalonych tuningów Dacii Duster
Najnowsze komentarze