Nowa Dacia Duster LPG – można już zamawiać w polskich salonach

9 4 789

W polskim konfiguratorze pojawiła się Dacia Duster z nowym dwupaliwowym silnikiem, który pracuje zarówno na benzynę, jak i na LPG. Samochód można już zamawiać w polskich salonach.

Dacia Duster z nowym silnikiem na LPG zadebiutowała w styczniu podczas targów motoryzacyjnych w Brukseli. Pojazd trafił już do konfiguratora na oficjalnej stronie marki w Polsce. Klienci chętni na zakup SUV-a na gaz mogą składać zamówienia na egzemplarze z marcowej produkcji. Duster LPG jest oferowany w czterech wersjach wyposażenia: Essential, Comfort, SL Celebration oraz Prestige. Aby znaleźć się w posiadaniu modelu trzeba przeznaczyć przynajmniej 52.400 zł, czyli o 1.000 zł więcej niż za porównywalny model benzynowy. Wariant Comfort kosztuje 58.100 zł a za wersje SL Celebration i Prestige zapłacimy odpowiednio 62.400 zł i 63.400 zł.

Nowa jednostka 1.0 TCe LPG generuje 100 KM mocy oraz 170 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Samochód posiada 50-litrowy bak benzyny oraz 32-litrowy zbiornik LPG. Według cyklu WLTP spalanie Dustera wynosi w cyklu mieszanym 7,9 litrów gazu lub 6.4 litrów benzyny na 100 km. Pojazd osiąga maksymalną prędkość 174 km/h.

Dacia Duster LPG Essential – wyposażenie podstawowe:

WYGLĄD:

  • relingi dachowe w kolorze czarnym
  • felga 16″ stalowa
  • stalowe obręcze kół 16″

MULTIMEDIA:

  • komunikaty w języku polskim
  • radio MP3, USB, Bluetooth, sterowanie pod kierownicą, bez CD, DAB

KOMFORT I WNĘTRZE

  • tapicerka materiałowa w kolorze grafitowym
  • centralny zamek
  • szyby tylne regulowane ręcznie
  • szyby przednie regulowane elektrycznie
  • kanapa tylna składana z oparciem dzielonym w układzie 1/3-2/3
  • fotel kierowcy z regulacją wysokości
  • zdalne otwieranie drzwi kluczykiem z falami radiowymi
  • kolumna kierownicy z regulacją wysokości i głębokości
  • nawiew powietrza na tylną kanapę

WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE:

  • automatycznie włączane światła
  • światła do jazdy dziennej LED

PROWADZENIE POJAZDU

  • komputer pokładowy
  • wskaźnik zmiany biegów
  • tryb ECO
  • ogranicznik prędkości

BEZPIECZEŃSTWO

  • poduszki kurtynowe z przodu
  • ABS
  • układ wspomagania nagłego hamowania (AFU)
  • czołowe i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
  • możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu
  • przednie pasy bezpieczeństwa bez regulacji wysokości
  • system kontroli ciśnienia w oponach
  • ESP + system wspomagania ruszania pod górę HSA
  • system mocowania fotelika dla dziecka ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu
  • zestaw do naprawy uszkodzenia opony
  • tylne 3-punktowe pasy bezpieczeństwa

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
4 Wątki komentarzy
5 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
9 Autorzy komentarzy
rozczarowanyPrzemekLPGTo pewneMarcin Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Marcin
Gość
Marcin

„…Nowa jednostka TCe LPG ma pojemność 1332 cm3 i generuje 100 KM mocy oraz 240 Nm”
to wygląda jak duża pomyłka w artykule

Tomek
Gość
Tomek

No ciekawe bo miał być 1.0 100km. Ktoś coś wie?

J
Gość
J

Poprawiono już konfigurator – LPG może być w każdej wersji. A silnik rzeczywiście – 1.0 Tce

Jakman
Gość
Jakman

Wg konfiguratora ma 170 Nm (tak jak zapowiadano, pojemność 1,0), i jest też do wersji Prestige i SL Celebration.

Marcin
Gość
Marcin

A czy ktoś z szanownych czytelników lub ktoś z redakcji ma potwierdzone informacje czy ta instalacja LPG będzie miała dotrysk benzyny? Czy to jest klasyczny silnik z wtryskiem pośrednim i LPG bez dotrysku? To jak dla mnie jest kluczowa informacja rzutująca na opłacalność i sens takiego samochodu.

To pewne
Gość
To pewne

Dacia duster 1.0 TCe 100 KM to silnik MPI, czyli wtrysk paliwa pośredni i LPG bez dotrysku etyliny do komory spalania

LPG
Gość
LPG

Ma dotrysk. Kolega „To pewne” ma jakies niesprawdzone info. Dotrysk jest robiony aby chronic glowice, pomimo ze jest wtrysk pośredni. Spalanie benzyny ma byc ok. 0.8 do 2 litrow przy ostrzejszej jezdzie.., wiec moze jednak warto przeprosic sie z dieselem.. Bardziej trwaly, mocniejszy, elastyczny i koszty podobne do LPG.

rozczarowany
Gość
rozczarowany

Rzeczywiście ma dotrysk.
Dacia duster 1.0 TCe 100 KM to silnik MPI ale z dotryskiem w celu ochrony głowicy.
Instalacja jest firmy Landi Renzo.
Ilość „dotryskanej” benzyny zależy od obciążenia samochodu i od prędkości obrotowej silnika.
Niestety nie udało mi się dowiedzieć jakie mogą być skrajne wartości.
Pewnie do czasu gdy się nie pojawi pierwszy Duster na drodze ciężko to będzie oszacować.

Przemek
Gość
Przemek

Jeżeli zbiornik ma 32 litry pojemności to gazu wchodzi około 24 litrów na max. Duster pali gazu od 10 do 12 litrów i więcej. Zasięg na gazie jakieś 200 km. Przy moim dziennym dystansie 60 km, to co 3 dni musiałbym tankować do pełna. Mam poprzedniego dustera 1.6 lpg. Tam zbiornik ma 42 litry a wchodzi około 32. No i jestem co piątek na hot dogu na lotosie. Popijam go Tigerem. To jest życie