Nowa Dacia Duster z LPG to wytrzymały SUV, który dzięki swojej instalacji LPG już po 9.000 kilometrach jazdy rocznie jest tańszy w eksploatacji od wersji benzynowej – piszą dziennikarze holenderskiego serwisu ADL. Jakie zalety i wady znaleźli w nowym Dusterze?
Nowa Dacia Duster – zalety:
+ Duży samochód za niewielkie pieniądze.
+ Butla gazowa pod samochodem nie ogranicza przestrzeni bagażowej
+ Tania jazda, także dla prywatnych kupujących.
Nowa Dacia Duster – wady:
– To już nie jestem budżetowy samochód z przeszłości.
– Nie lubi krótkich poprzecznych nierówności.
– Wnętrze mniej szerokie niż wygląda to zewnątrz.
Na LPG samochód traci trochę mocy w porównaniu do benzyny. Zawieszenie wydaje się być nieco sztywniejsze niż w poprzedniej wersji. Warto zwrócić uwagę, że bogato wyposażony Duster kosztuje prawie tyle, ile Renault Captur.
Jeśli chodzi o wnętrze, to znajdziemy tu jeszcze trochę taniego i twardego plastiku, ale jest to równoważone dopracowanym wyglądem niektórych elementów, takich jak wdzięcznie zaprojektowane kratki powietrza lub panel sterowania klimatyzacją. Centralny ekran dotykowy jest teraz zlokalizowany o ponad 7 centymetrów wyżej i oczywiście zintegrowany z deską rozdzielczą, a zatem łatwiej z niego korzystać. Działa szybko i sprawnie.
Z tyłu siedzi się wyżej wyżej z przodu. Docenią to dzieci, bo w wielu SUVach okna umieszczone są wysoko i ograniczają widok. Pasy bezpieczeństwa nie mają za to regulowanej wysokości. Fotele stały się dłuższe i szersze i oferują więcej podparcia bocznego niż w poprzednim modelu. Nie brakuje miejsca na bagaż, 475 litrów bagażnika w wersji 4×2 to bardzo dużo.
źródło: ADL.nl
Najnowsze komentarze