Dacia, która pokonuje 1.000 kilometrów bez tankowania? Producent twierdzi, że to możliwe. Jeśli szukasz SUVa, który zapewnia niskie koszty eksploatacji i przejedzie nawet tak długi dystans, nowa Dacia Duster LPG z silnikiem ECO-G może być dobrym wyborem.
Zobacz: testy Dacii Duster oraz innych modeli marki
Na ogłoszenie produkcji tego samochodu musieliśmy niestety trochę poczekać. Dacia zdecydowała się wprowadzić go do produkcji dopiero w tym roku, co związane jest z koniecznością spełniania surowych norm emisji CO2 przez koncerny motoryzacyjne. Dacia Duster LPG ma 100 konny silnik TCe ECO-G. Może pracować zarówno na gazie jak i na benzynie. Koszt podróżowania spada więc znacząco.
Kierowca ma do dyspozycji dwa zbiorniki a więc dwa źródła zasilania: benzynę i gaz. Samochód wyposażony jest w przełącznik, którym wybieramy jakie paliwo napędza auto. Dacia obiecuje, że łączny zasięg na gazie i na benzynie w optymalnych warunkach może wynieść nawet tysiąc kilometrów. Co ważne, dzięki najnowszej technologii zabezpieczeń, spełniającej surowe normy, Dusterem będzie można zaparkować prawie wszędzie.
Zobacz: wiadomości na temat marki Dacia
Zbiornik LPG jest wykonany ze stali i jest zamontowany w miejscu koła zapasowego. W ten sposób nie marnuje się miejsca w bagażniku. Gdy w zbiorniku nie ma już LPG, samochód automatycznie przełączy się na benzynę. Auto w tej wersji będzie kosztować we Francji 12.490 euro, w Polsce zapewne podobnie.
Najnowsze komentarze