Nowa Dacia Duster LPG z zasięgiem 1000 kilometrów?

28 12 276

Dacia, która pokonuje 1.000 kilometrów bez tankowania? Producent twierdzi, że to możliwe. Jeśli szukasz SUVa, który zapewnia niskie koszty eksploatacji i przejedzie nawet tak długi dystans, nowa Dacia Duster LPG z silnikiem ECO-G może być dobrym wyborem. 

Zobacz: testy Dacii Duster oraz innych modeli marki

Na ogłoszenie produkcji tego samochodu musieliśmy niestety trochę poczekać. Dacia zdecydowała się wprowadzić go do produkcji dopiero w tym roku, co związane jest z koniecznością spełniania surowych norm emisji CO2 przez koncerny motoryzacyjne. Dacia Duster LPG ma 100 konny silnik TCe ECO-G. Może pracować zarówno na gazie jak i na benzynie. Koszt podróżowania spada więc znacząco.

Kierowca ma do dyspozycji dwa zbiorniki a więc dwa źródła zasilania: benzynę i gaz. Samochód wyposażony jest w przełącznik, którym wybieramy jakie paliwo napędza auto. Dacia obiecuje, że łączny zasięg na gazie i na benzynie w optymalnych warunkach może wynieść nawet tysiąc kilometrów. Co ważne, dzięki najnowszej technologii zabezpieczeń, spełniającej surowe normy, Dusterem będzie można zaparkować prawie wszędzie.

Zobacz: wiadomości na temat marki Dacia

Zbiornik LPG jest wykonany ze stali i jest zamontowany w miejscu koła zapasowego. W ten sposób nie marnuje się miejsca w bagażniku. Gdy w zbiorniku nie ma już LPG, samochód automatycznie przełączy się na benzynę. Auto w tej wersji będzie kosztować we Francji 12.490 euro, w Polsce zapewne podobnie.

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
11 Wątki komentarzy
17 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
23 Autorzy komentarzy
KrychuWisławaPawełGrzesiekLukasz Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Ja
Gość
Ja

„W ten sposób nie marnuje się miejsca w gaźniku. ” xD

Michał
Gość
Michał

Czy przy konfiguracji tego modelu z tym silnikiem i LPG można jeszcze używać słowa „dynamika” ?

Tomasz
Gość
Tomasz

Ktos chyba przespal ostatnie 20 lat… Lpg nie pogarsza osiagow silnika ;)

Jakman
Gość
Jakman

Ten silnik zapewnia większą „dynamikę” od 1.6 SCE. Poza tym, o czym nie wspomniano w artykule, silniki 1.0 ECO-G podobno mają mieć 170 Nm już przy 2 tys. obrotów. (1.0 TCE ma 160 Nm przy 2750 obr.). Wiadomo, że szału nie ma, ale do takiego jeździdła w sam raz.

Im
Gość
Im

To zobacz na przyspieszenie. 1.6 zbiera się lepiej do 100.

Jakman
Gość
Jakman

Tak, ale jak go kręcisz pod 4-5 tys. obrotów. Nikt normalny tak nie jeździ.

Gadon
Gość
Gadon

No cóż więc jestem nie normalny….

Paweł
Gość
Paweł

Uff, jestem normalny, przy przyśpieszaniu kręcę powyżej 5tys. Mało brakowało i bym bym nienormalny.

Wisława
Gość
Wisława

Tak. Od zera do setki. Jeżeli masz zamiar ścigać się codziennie spod świateł z innymi dusterami wybierz koniecznie 1.6. Powodzenia.

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

też mi unowocześnienie. Ja mam zasięg nawet rzędu 950km bez napinania się. Tajemnica to zbiornik benzyny 60 l.

Gadon
Gość
Gadon

U mnie na benzynie pokazuje 800km zasięgu i do tego jeszcze 50l LPG dochodzi więc spokojnie na full zatankowanym samochodzie mogę zrobić jakieś 1300-1400km

Grzesiek
Gość
Grzesiek

Mi w astrze benzyna starcza na 830 km i gaz na 530 więc gdzie tu rewelacja?

Krychu
Gość
Krychu

A mój zbiornik 35l wystarsza na 750km, więc masz słabo

Andrzej
Gość
Andrzej

A ja nadal czekam na automatyczne skrzynie biegów w Dacii.

Marcin
Gość
Marcin

Brakowało mi tej opcji przy zakupie Sandero . Może w nowej wersji będzie.

Ha
Gość
Ha

Ja mam zbiornik benzyny 60 l a gazu 45 l. Zasięg teoretyczny 1400 km. Ale tylko teoretyczny bo wolę zatankować po drodze LPG niż jechać na benzynie.

Marcin
Gość
Marcin

Ja mam zawsze pełen bak benzyny, traktuje to jako zapas strategiczny :)

Robert
Gość
Robert

W Polsce to będzie hit

Maniek
Gość
Maniek

I to jest najbardziej trafny komentarz w temacie.

Martin
Gość
Martin

A co zrobili z zapasem wrzucili do bagażnika silnik 1.0 dajcie spokój to jest kosiarka

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Proponuję się obudzić i zauważyć, że mamy 2020 rok i silniki benzynowe o pojemności skokowej rzędu 1.0, to dziś standard. Pojemność skokowa jest parametrem drugorzędnym.

Paweł
Gość
Paweł

Rozumiem że Twoja kosiarka ma ponad 100 KM mocy. To co ty masz na podwórku że tyle mocy potrzeba, dżunglę tam masz i trawę na kilka metrów ?

Piotr
Gość
Piotr

1000km przy dobrych wiatrach to mam ponad nawet ponad 1000km w Loganie z 2008roku LPG + benzyna

J
Gość
J

Panowie, treść tego artykułu trochę mnie irytuje: przecież gdyby zamiast danych: 100 KM 1.0 TCe ECO-G wstawić: 116 KM 1.6 Sce z LPG to nie zmienia się nic. Dokładnie tak samo działa to w 1.6 Sce, zbiornik jest w tym samym miejscu, zasięg dwupaliwowy podobny, przełączanie paliwa również tak samo, może jakieś nowe ustrojstwo typu zawór zostanie dodane dla bezpieczeństwa i tyle. To co tak naprawdę się zmieni oprócz pojemności, mocy i kodu silnika? O cenie nie wspominam, bo na razie to pisanie palcem na wodzie.

Kamil
Gość
Kamil

Trochę bez sensu. Po co duży zbiornik na benzynę w samochodzie z instalacją LPG? Przecież skoro mogę jechać na tanim gazie to nie będę jechał na drogiej benzynie. Tyle co na rozruch oraz jako rezerwa, żeby dojechać do najbliższej stacji tankowania LPG. Zbiorniczek 10 litrów benzyny, duży zbiornik gazu w miejsce zbiornika benzyny i koło zapasowe na swoim miejscu – to byłoby fabryczne LPG.
A może w ogóle można by zrezygnować z instalacji zasilania silnika benzyną? Zawsze to byłby niższy koszt produkcji i masa. Do podgrzania LPG na rozruch może wystarczyłby świece żarowe?

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Świetny pomysł do czasu, kiedy nie przyszłoby komuś wyjechać za granicę, zwłaszcza do krajów, w których LPG nie jest popularne…

Wisława
Gość
Wisława

Dokładnie. Albo po zjeździe na stację w Niemczech usłyszeć, że nie mają adaptera, a następna stacja z LPG jest za dwiescie kilo. Albo w Austrii dowiedzieć się, że w promieniu 200 kilometrów jest jedną tanksztela z LPG.

Lukasz
Gość
Lukasz

Stalowy zbiornik LPG w miejscu koła zapasowego oraz automatyczne przełączanie na benzyne – faktycznie przełomowe rozwiązanie.