Nowa Dacia Duster na szczycie listy sprzedaży SUV w Polsce

16 4 918

Blisko 1400 sprzedanych w maju samochodów to absolutny rekord jeśli chodzi o SUVy w Polsce. Tylu nabywców znalazła nowa Dacia Duster. Druga w zestawieniu, ze znacznie niższą sprzedażą była Toyota RAV4 a na trzecim miejscu uplasował się Nissan Qashqai.

Nowy lepszy Duster

Co przekonuje klientów do Dacii Duster? Przede wszystkim najlepszy stosunek jakości do ceny. Żaden inny samochód nie oferuje tak korzystnego stosunku wydanych pieniędzy do tego, co otrzymujemy. Duster zyskał też uznanie dzięki nowemu, znacznie wygodniejszemu wnętrzu i lepszemu wyposażeniu. Dustera można kupić m.in. z automatyczną klimatyzacją, bezkluczykowym dostępem i kamerami dookoła samochodu.

Lider sprzedaży w Polsce

Nowa Dacia Duster jest też bezkonkurencyjna jeśli chodzi o liczbę sprzedanych samochodów od początku roku. Włącznie z majem sprzedano w naszym kraju blisko 6300 Dusterów. Dynamika wzrostu może być jeszcze lepsza, gdy fabryka uruchomi nowe moce produkcyjne – wtedy czas oczekiwania na samochód powinien znacznie się skrócić.

Nowa Dacia Sandero powtórzy sukces Dustera?

Dacia zapowiada też bezpośrednie uderzenie w Skodę, z którą coraz bardziej konkuruje. Ekscytująco zapowiada się bowiem premiera nowej Dacii Sandero. Samochód ten ma być większy, lepiej wyposażony a jego cena powinna pozostać zbliżona do aktualnego modelu. Rozmiary kompaktu w cenie klasy B byłyby rzeczywiście hitem.

Zbliża się silnik 1.0 TCe

Już wkrótce do najtańszych Dusterów zacznie być montowany nowy silnik 1.0 TCe o mocy 100 KM. Jest to co prawda nieco mniej mocy, niż w aktualnej taniej wersji 1.6 SCe, ale jednostka TCe ma turbosprężarkę co powinno przełożyć się na lepszą dynamikę jazdy przy zachowaniu dość oszczędnego gospodarowania paliwem. Będzie też wersja LPG.

Więcej na temat Dustera z 1.0 TCe przeczytaj tutaj.

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
6 Wątki komentarzy
10 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
14 Autorzy komentarzy
SebR@cjonalist@TomekLordZbigniew Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Jan
Gość
Jan

Jak się skończy silnik 1.6 to się skończy sprzedaż Dustera. Nikt nie będzie chciał trzycylindrowa w SUV i cena będzie wyższa. Przy cenie Dustera 150KM w wersji Prestige jesteśmy już blisko cenowo przy Kadjarze lub Sportage. A w Sportage pozostaje wolnossący 136KM. Nie wróżę sukcesu.

Krzysztof
Editor

Nie mam pojęcia, jaka jest struktura sprzedaży pod względem silników w Volkswagenie i Skodzie, ale chciałbym zauważyć, że:
Volkswagen T-Cross dostępny jest wyłącznie z silnikiem 1.0 TSI, trzycylindrowym.
Ten sam silnik jest silnikiem bazowym w Volkswagenie T-Roc.
Ta sama jednostka jest bazowym napędem Skody Karoq.
Czy tam też nikt nie kupuje takich wersji?

Rrr
Gość
Rrr

Przecież to całkiem inny target klienta.

Krzysztof
Editor

Odniosłem się do zarzutu „trzycylindrówka w SUV-ie”, a nie do pozycjonowania marek, czy modeli.
Swoją drogą nawet dziennikarze motoryzacyjni twierdzą, że materiały wykończeniowe T-Crossa, a nawet T-Roc’a, to porażka! Twardy plastik-fantastik i nic poza tym. A cena – trzy razy taka, jak za nieźle wyposażonego Dustera.

Jakman
Gość
Jakman

Ja tam myślę, że Duster jeszcze jakiś czas będzie modny i sprzeda się bez względu na silnik. Po prostu właściciele będą dorabiać inną ideologię by sobie i innym wytłumaczyć zakup.

asdasd
Gość
asdasd

Rozumiem, że teraz motywem byly 4 cylindry?

Jakman
Gość
Jakman

Teraz motywem była tzw. stara szkoła.

Slawo
Gość
Slawo

Jak widać po statystykach, wcale nie wybieramy „niemców”. Kiepskie wyniki Peugeota, to głównie wina polityki cenowej w Polsce, a nie uprzedzenia do marki. Brawo Renault za sensowną ofertę na naszym rynku.

Romek
Gość
Romek

Tani samochód z niezbyt trwalym silnikiem turbo trzycylindrowym to nie ma prawa się udać, z doświadczenia Volkswagena, Toyoty i Forda wiemy że te silniki są nietrwałe i awaryjne i producenci powoli zwracają się w stronę czterocylindrowych z turbo lub trzycylindrowych wolnossacych które są dużo trwalsze.

Dla mnie duster moze mieć trurbo ale niech ma chociaż 1.4 w benzynie aby utrzymać dynamikę. Ja mam 1.6 tylko dlatego że chciałem zamontować LPG a w turbodoładowanych jednostkach instalacja jest droższa i mniej opłacalna.

Piotr
Gość
Piotr

Auto prezentuje się fajnie. Ale słyszałem że klima nie jest wydajna w tym samochodzie.

Lord
Gość
Lord

U mnie OK. Chociaż nie wiem jak na tylnich siedzeniach, bo tam nie ma nawiewów.

Tomek
Gość
Tomek

Są nawiewy. Pod przednimi siedzeniami na podłodze sa plaskie kanały wylotowe. Trzeba przednie siedzenie odsunąć max do przodu i schylając organizm zajrzec pod siedzenie.

Przemysław
Gość
Przemysław

A co to za interes kupić roczny używany samochód, jeśli można dołożyć parę tysięcy i mieć nowke

Zbigniew
Gość
Zbigniew

ja to tylko nówki kupuje, obecnie mam korando III z dołożoną lpg i służy mi bez zarzutu już pięc lat. A z używanymi nigdy nic nie wiadomo

R@cjonalist@
Gość

SUV? Z tego co wiem to jest to crossover. AM I right?

Seb
Gość
Seb

Nope