czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Nowa Dacia Duster nie będzie na prąd. Producent stawia na klasyczne napędy!

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-07-26
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
6.6k 499
18
6.1k
UDOSTĘPNIEŃ
20.4k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Strefy Czystego Transportu w polskich miastach już za dwa lata. Gdzie zostaną uruchomione?

Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?

Jak wygląda struktura dostawców przy produkcji samochodu elektrycznego?

Nowa Dacia Duster oraz inne modele marki nie będą miały wersji elektrycznej a firma zamierza skoncentrować się na napędach klasycznych, w szczególności LPG oraz miękkich hybrydach. Takie trafią też do Bigstera i Sandero. Tymczasem kolejni producenci ogłaszają zakończenie produkcji napędów spalinowych – taką deklarację złożył ostatnio Mercedes.

Zobacz: Dacia Duster 100 KM LPG. Ile pali i jak jeździ?

Dacia idzie pod prąd i ma ku temu dobre powody. Producent uważa, że napędy elektryczne są za drogie dla klientów, którzy oczekują niskiej ceny i niskich kosztów eksploatacji. Dlatego nowe modele, takie jak Duster trzeciej generacji oraz większy i rewolucyjny dla marki Bigster otrzymają napędy klasyczne, zasilane benzyną oraz LPG. Spełnienie norm ekologicznych mają zapewnić rozwiązania mikrohybrydowe.

Sztandarowym rozwiązaniem w Dacii jest niezwykle popularna fabryczna instalacja LPG. Jej zastosowanie pozwala znacznie obniżyć koszty paliwa, gaz jest dwukrotnie tańszy od benzyny czy ropy. Instalacja objęta jest fabryczną gwarancją, dzięki czemu użytkownik samochodu może serwisować auto w jednym miejscu, ponosząc przy tym tylko drobne dodatkowe koszty przeglądów w porównaniu do wersji czysto benzynowej lub diesla.

Jednocześnie, wybierając się w dłuższe trasy, można cieszyć się dużym zasięgiem. W najnowszych modelach Dacii używając łącznie LPG i benzyny można przejechać nawet 1300 kilometrów. LPG jest w Polsce niezwykle popularne i z tankowaniem nie ma problemu, w przeciwieństwie do ładowarek elektrycznych, których nasz kraj ma ciągle za mało. Brakuje ich szczególnie na osiedlach mieszkaniowych i chociaż są czynione próby by to zmienić, to nadal za wolno.

Zobacz: Używana Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM po 5 latach

Dacia czeka z elektryczną rewolucją aż koszty akumulatorów spadną poniżej poziomu 100 dolarów za Kwh. Wtedy będzie można mówić o poziomie cenowym porównywalnym z napędami klasycznymi. Dzisiaj auta elektryczne są znacznie droższe od spalinowych.

Marka posiada jednak w swojej ofercie model elektryczny. Dacia Spring jest najtańszym autem elektrycznym w Polsce, oferując 4 pełnowymiarowe miejsca i pojemny bagażnik. Niską cenę udało się osiągnąć dzięki ograniczeniu jego wymiarów, zmniejszeniu pakietu baterii oraz produkcji w Chinach. Model jest niezwykle popularny wśród firm oferujących usługi car sharingu. W Polsce ruszyły też zapisy na Springa, z dopłatą w programie „Mój elektryk”, która wynosi 18.750 zł (27.000 zł dla posiadaczy karty Dużej Rodziny), jego cena robi się już bardziej przystępna.

Jednak póki co inne modele nie otrzymają wersji elektrycznej ani ładowalnej hybrydy. To technologie zbyt drogie dla klientów marki Dacia. Nowa Dacia Bigster, trzecia generacja Dacii Duster i 7-osobowy następca modelu Lodgy będą oferowały napędy benzynowe i LPG. Producent koncentruje się na rozwoju wyposażenia, które zdobywa coraz większą popularność a więc m.in. automatycznych skrzyń biegów.

Elektryczne wersji Dacii możemy zobaczyć dopiero pod koniec 2030 roku – a i to zależy od cen akumulatorów.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4.1 7 głosy
Ocena artykułu
Tagi: BigsterDaciaDuster
Udostepnij2445Tweet1528Udostepnij428
Poprzedni

Ile kosztuje nowy elektryczny Citroën C4 z dopłatą w programie „Mój elektryk”?

Następny

Renault Captur i Peugeot 3008 w Top 10 najlepszych SUV-ów 2021 roku

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny
Renault Captur, Peugeot 3008

Renault Captur i Peugeot 3008 w Top 10 najlepszych SUV-ów 2021 roku

Niesamowite miejsce na nocleg: w tym hotelu możesz spać w pokoju z Citroënem DS

Renault 5 Turbo 3

Renault 5 Turbo 3: legendarny model w nowoczesnej wersji

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

18 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • bartekp - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Jakub - Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Edgar - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Irbis78 - Renault Kiger pojechał w Himalaje. 2000 kilometrów w wysokich górach by przetestować wytrzymałość samochodu
  • khoral - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Witek - UOKiK: 32 egzemplarze Peugeot 508 do serwisu
  • Bart - DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 180 KM w podróży do Włoch. Ile spalił ten luksusowy SUV?
  • Chip - UOKiK: 32 egzemplarze Peugeot 508 do serwisu
  • Krzysztof - Nowa Dacia Duster Commercial już w sprzedaży. Zmiana wizerunku i ceny
  • Maciej - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Strefy Czystego Transportu w polskich miastach już za dwa lata. Gdzie zostaną uruchomione?
  • Tak ponad 100 lat temu Citroen reklamował swój pierwszy samochód, Type A
  • Renault: landolety i traktory na gumach pełnych oraz dętych z Wilna
  • Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?
  • Jak wygląda struktura dostawców przy produkcji samochodu elektrycznego?
  • Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • UOKiK: Citroën C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
18
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.