Nowa Dacia Duster nokautuje konkurencję w Polsce. Blisko 5 tysięcy sprzedanych aut w pierwszym półroczu

24 2 541

Nie ma już wątpliwości, że nowa Dacia Duster jest liderem polskiego rynku. W pierwszym półroczu Polacy kupili blisko 5 tysięcy sztuk tego modelu. Dzięki temu Duster zajmuje pierwsze miejsce na liście najchętniej kupowanych samochodów na rynku indywidualnym, z dużą przewagą nad konkurencją.

W ciągu pierwszych 6 miesięcy roku 2019 nowa Dacia Duster znalazła aż 4.994 nabywców, a więc o ponad 1.200 więcej niż kolejna w zestawieniu Toyota Yaris. Nowy Duster stał się popularny dzięki zmienionemu, wygodnemu wnętrzu, komfortowemu zawieszeniu a przede wszystkim dzięki niskim kosztom eksploatacji oraz świetnemu wyglądowi. Auto ma kompaktowe rozmiary a przy tym duże możliwości przewozowe. Świetnie radzi sobie również w terenie.

Nowa Dacia Duster odnotowała aż 91% wzrost sprzedaży w stosunku do zeszłego roku. To rekordowy wynik, którego może każdy pozazdrościć.

Najtańsza wersja Dustera kosztuje 39.900 złotych, natomiast bogato wyposażona wersja Prestige ze 130 konnym silnikiem to wydatek 64.900 złotych. Wkrótce do gamy trafi silnik 1.0 TCe.

W zestawieniu najchętniej kupowanych aut w Polsce znalazła się też Dacia Sandero z wynikiem 1876 sztuk, co oznacza wzrost o 26% w stosunku do zeszłego roku.

źródło: Samar

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
5 Wątki komentarzy
19 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
16 Autorzy komentarzy
JanuszJurekNSZ-ZJ-ŚWOJkMr Brown Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Paweł
Gość
Paweł

Niech się Dacia cieszy bo to koniec będzie sukcesu z silnikiem 1.0 mało osób kupi Dustera bo to za mały silnik i tylko trzy cylindry to do kosiarki. Jak można tak spieprzyć samochody wkładając trzy cylindrowe badziewie.

ToJa
Gość
ToJa

Inaczej nie da się spełnić norm emisji, a od 2020 idą nowe-wielkie kary. To niestety jedyne wyjście.

Paweł
Gość
Paweł

Ja to rozumiem. tylko po co głupki w europie tak walczą z emisją wymyśloną przez wieśwagena i ich aferę. cały świat ma gdzieś normy spalin. W Rosji normalne samochody z normalnymi silnikami w Ameryce to samo. tylko ta głupa Europa się sadzi.

Tim
Gość
Tim

No to idź im to powiedz!! …na pewno nie wiedzą!

Krzysztof Gregorczyk
Editor

To niech Pan sprawdzi, ile samochodów przypada na kilometr kwadratowy w Rosji, a ile w Europie. Może wtedy Pan zrozumie.

Piotr
Gość
Piotr

Na świecie jest 1,1 mld samochodów. Każdy samochód emituje średnio 2 tony CO2 rocznie. To jest 2.2 bln ton emisji CO2 rocznie. Na Ziemi żyje około 5 mld ludzi. Każdy człowiek musi przyjąć na plecy 440 kg CO2 rocznie. W Europie to jest blisko 0,5 tony rocznie na mieszkańca. A dotyczy to tylko CO2. Spróbuj zakopać na swojej działce pół tony syfu rocznie i zapomnij.

Jk
Gość
Jk

A gdzie przemysl ,fabryki Na Wegiel itp.

Stefan
Gość
Stefan

Dokładnie

Ziutek
Gość
Ziutek

Doskonałe auto

Paweł
Gość
Paweł

Nikt nie mówi że Duster jest zły. Wręcz przeciwnie. Świetnie wygląda. Ale silnik 1.0 to porażka i więcej pali niż 1.6.

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

Pali mniej bo ma niższą emisję co2… co jest powodem wymiany 1,6 na 1,0.

Janusz
Gość
Janusz

Ludzie jakie 1.0.
Silnik to 1.3

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Downsizingowe silniki potrafią palić mało – tu bardzo dużo zależy od stylu jazdy. Wolnossącym silnikiem jeździ się inaczej, niż turbodoładowanym. Czas się obudzić – kończy się druga dekada XXI wieku!

Paweł
Gość
Paweł

Jak jest Pan takim fanem trójcylindrowych silników to powodzenia. wystarczy troche poczytać i znać się na technice by wiedzieć ze najbardziej sprawne są silniki V6. chodzi o prace i sprawność, wyważenie i wiele innych czynników. I nikt mi nie powie ze trzy cylindry to bajka. Może to dobre nieznających się.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Jeżdżę samochodem z silnikiem V6 na co dzień, więc proszę mi nie pisać o ich wyjątkowej sprawności. Fakt, ten mój konstrukcyjnie ma swoje lata, a Pan – być może – miał na myśli nowe konstrukcje marek premium. Jeśli tak, to i tak nic z tego nie będzie – rzędowe czwórki dominują nawet w takich markach. Ba, trafiają do nich nawet silniki trzycylindrowe. A co do sprawności, to naprawdę nie jestem przekonany, że wolnossący silnik V6 zapewnia ją większą, niż turbodoładowane R3.

Janusz
Gość
Janusz

Ale Daster to czterocylindrowy silnik 1.3
turbo. Ale ma filtr cząstek stałych co jest minusem.

Slawo
Gość
Slawo

Krzysztof mit o „małym spalaniu” dawno obalony, właśnie mamy powrót do „większych” pojemności :)

Paweł
Gość
Paweł

Masz rację. To widać. Wiec niech nie gadają że 1.0 spala mniej niż wolnossący.

Janusz
Gość
Janusz

Raczej silnik 1.3.

Mr Brown
Gość
Mr Brown

Sprawność energetyczna ludzkiego organizmu wynosi tylko 1%. Sprawność silnika spalinowego to dla porównania 25%. Każdy człowiek wytwarza w ciągu życia setki ton CO2. Cieszmy się życiem zanim UE nam każe płacić za oddychanie.

Motofan
Gość
Motofan

Auta doładowane maja niską emisyjność na niskich obrotach przy wolnej jeździe np. w miescie, przy prędkościach autostradowych spalanie rośnie i wcale nie jest mniejsze jak w jednostkach wolnossacych, co za tym idzie emisja co2 też rośnie. Osobiście jeżdżę autem z USA 2,5 l benzyna Nissan Rogue, spalanie w trasie niecałe 8l, kolega ma xtrail 1,6 turbo i spalanie w trasie wynosi 10l przy tych samych prędkościach do 140. Więc sami oceńcie gdzie w tym wszystkim jest ekologia :)

Mr Brown
Gość
Mr Brown

Podczas testów pojazd jedzie tylko na niskich obrotach dzięki czemu silnik turbodoładowany spełnia absurdalne normy unijne. Nikogo nie obchodzi jaka emisja będzie po testach. Urzędnikom unijnym wszystko zwisa bo mają służbowe samochody klasy premium na koszt podatnika który poniesie koszty ich dziwactw.

NSZ-ZJ-ŚWO
Gość
NSZ-ZJ-ŚWO

Jakoś żyjemy w tej kloace,zw.EU..i nikt nie protestuje,nikt sie nie buntuje,placimy grzecznie ,łykamy zabawki i bierzemy kolejne etaty i nadliczbówki..A TO PRZECIEZ MY uratowalismy od zagłady tych co nam to teraz zapodaja CZAS NA bunt

Jurek
Gość
Jurek

Silnik mniejszy a masa samochodu w górę .