Nowa Dacia Duster została poddana testom zderzeniowym przez organizację Euro NCAP. Jak poradziła sobie druga odsłona popularnego SUV-a?
Nowa Dacia Duster odbyła swój publiczny debiut we wrześniu podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Samochód trafił już do cenników w niektórych krajach europejskich. Niezależna organizacja Euro NCAP przeprowadziła crash-testy modelu ze standardowym wyposażeniem. Samochód zdobył trzy gwiazdki, czyli dokładnie tyle samo, co poprzednik. Jaką punktację Duster uzyskał w poszczególnych kategoriach?
Ochrona dorosłych – 71 proc.
Kabina pasażerska Dustera pozostała stabilna. Ochrona kolan oraz części udowej zarówno kierowcy jak i pasażera okazała się dobra. Nowy SUV Dacii nie zdołał jednak dostarczyć jednakowej ochrony dla osób o różnym wzroście i siedzących w różnych pozycjach. Model stracił punkty po zderzeniu czołowym. Ochrona głowy pasażerów siedzących na przednich fotelach okazała się w tym przypadku słaba, a pasażerów siedzących z tyłu, została uznana jako marginalna.
Przy uderzeniu bocznym Duster dostarczył dobrej ochrony dla wszystkich krytycznych części ciała i zdobył maksymalną punktację. Nawet przy zderzeniu z wystającą krawędzią, ochrona klatki piersiowej była na poziomie odpowiednim, a pozostałych części ciała na poziomie dobrym. W przypadku uderzenia w tył samochodu, ochrona części szyjnej kręgosłupa została uznana za marginalną.
Ochrona dzieci – 66 proc.
Zgodnie ze wskazaniami pochodzącymi od manekina imitującego 6-latka, Duster wykazał marginalną ochronę klatki piersiowej, a dla pozostałych części ciała: odpowiednią lub dobrą. W przypadku bocznego uderzenia wszystkie krytyczne części ciała dziecięcych pasażerów były chronione dobrze.
Przednia poduszka powietrzna może zostać dezaktywowana, by postawić fotelik tyłem do kierunku jazdy. Ponadto kierowca otrzymuje jasne informacje dotyczące statusu poduszki. Mocowania ISOFIX/i-Size w pojeździe nie spełniają wymagań Euro NCAP, ale foteliki da się w modelu zamontować.
Ochrona pieszych – 56 proc.
Ochrona, jaką dostarcza maska w przypadku kolizji z pieszym, była w większości przypadków dobra lub odpowiednia. Podstawa szyby oraz słupki wykazały słabą ochronę, a przedni zderzak ochronę dobrą.
Systemy bezpieczeństwa – 37 proc.
Duster stracił dużo punktów za systemy wspomagające bezpieczeństwo. SUV Dacii został wyposażony w standardzie tylko w system przypominający o zapięciu pasów z przodu oraz z tyłu, a także w ogranicznik prędkości.
Najnowsze komentarze