Nowa Dacia Duster jest jednym z najpopularniejszych samochodów w Polsce. Ale czy wysokie nadwozie i stosunkowo komfortowe zawieszenie dają pewność prowadzenia w tak zwanym teście łosia? To wymagająca próba, w czasie której kierowca, jadąc z dużą prędkością, ma za zadanie ominąć przeszkodę, która nagle pojawia się na jego drodze.
Test łosia pokazuje na ile stabilnie zachowuje się samochód na drodze. To szczególnie istotne w przypadku wysokich nadwozi, takich jak SUV.
Takie badanie przeprowadzili dziennikarze magazynu KM77. Samochód od samego początku wejścia w zakręt z dużą prędkością zachowuję się w sposób wysoce przewidywalny i stabilny. Nie ma tutaj poczucia braku kontroli. Wręcz przeciwnie.
Układ stabilizacji toru jazdy jest dość czuły i zaczyna szybko interweniować, ale robi to w bardzo przemyślany sposób, dając możliwość zachowania pełnej kontroli nawet przy prędkości 72 km/h. Jak na SUVa to bardzo dobry wynik. Wysokie nadwozie przechyla się dość mocno, ale pozostaje w granicach pełnej kontroli. Auto szybko traci prędkość.Z kolei w slalomie potwierdza się, że Duster dobrze radzi sobie przy dynamicznej jeździe. Elektronika szybko reaguje na ewentualne niestabilności. Pojawia się tutaj mała podsterowność.
Nowa Dacia Duster zdała więc test łosia, chociaż nie jest to najlepszy wynik w tej klasie. W tym samym teście Renault Kadjar osiągnął aż 81 km/h, Volkswagen Tiguan 78 km/h a Kia Sportage 74 km/h.
Najnowsze komentarze