Chat with us, powered by LiveChat

Nowa Dacia Duster w teście magazynu Top Gear. Pokonał ponad 2.400 km

14 9 875

Magazyn Top Gear przetestował SUV-a z Mioveni, aby odpowiedzieć sobie na pytanie: co oprócz przystępnej ceny może zaoferować Dacia Duster? Samochód pokonał ponad 2.400 km.

Do testów wykorzystano Dacię Duster w wersji Comfort z silnikiem 1.3 TCe o mocy 130 KM i napędem na przednie koła. Pojazd został wyceniony na rynku brytyjskim na 14.550 funtów. Opcje dodatkowe, jakie zamówiono do pojazdu ograniczają się do pomarańczowej barwy nadwozia oraz koła zapasowego.

Top Gear określił Dustera mianem „wielkiego samochodu za małe pieniądze” i pod względem ceny porównał do Forda Fiesty, Hyundaia i30 oraz Skody Fabii Estate. Model otrzymał prawie pochwałę za wygląd słowami „Dacia Duster nie wygląda źle”. „To samo można powiedzieć o wnętrzu, które również nie jest najgorsze, ale z pewnością nie możemy powiedzieć, że ma osobowość”.

Tanie, ale solidne materiały wykorzystane we wnętrzu pojazdu wzięły górę nad milszymi w dotyku i bardziej atrakcyjnymi wykończeniami. Samochód zyskał uznanie za rodzinną przestrzeń wewnątrz i możliwość transportu trzech osób na tylnej kanapie. Irytujący okazał się jednak środkowy pas bezpieczeństwa. Duster może pochwalić się dużym bagażnikiem zarówno przy postawionych, jak i złożonych oparciach tylnych foteli.

Niektóre tworzywa zastosowane w pojeździe są twarde, szorstkie i zdaniem Top Gear w dziwny sposób głośne. Istnieją też puste miejsca, które „lamentują nad opcjami, których nie wybrałeś a zaskoczenie i radość ograniczą się do znalezienia małej szuflady pod siedzeniem pasażera”.

Zdaniem brytyjskiego magazynu jest coś naprawdę odświeżającego w tym, że można po prostu wsiąść do samochodu i prowadzić. „Nie trzeba spędzić dwudziestu minut na ustawianiu, parowaniu i przygotowaniu 34 ekranów dotykowych oraz próbach znalezienia jednej wygodnej pozycji z 2.334 ustawień fotela elektrycznego. Silnik reaguje chętnie i chociaż trzeba planować wyprzedzanie, jest ono w Dusterze możliwe”. Do braku precyzji w interakcji z niektórymi elementami kontrolnymi według Top Gear można się przyzwyczaić podobnie, jak do płaskich siedzeń.

Samochód pokonał w redakcji Top Gear 1.500 mil, czyli ponad 2.400 km.

Źródło: Top Gear

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
4 Wątki komentarzy
10 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
10 Autorzy komentarzy
BubaEndrjuDaroIvoAndre61 Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Ula
Gość
Ula

Duster w wersji komfort to chyba nawet klimy nie ma.

Bebok
Gość
Bebok

Ma

Piotr
Gość
Piotr

Heheheheh!! Co to wogóle jest za gowno kupa plastiku ceniąca się jak AUDI!!!!

MAREK
Gość
MAREK

?

Ivo
Gość
Ivo

Z jedno gole audi masz 2 Dustery w wersji Prestige…

Daro
Gość
Daro

A ty czym jejdzisz gamoniu nie każdego stać na q5 z 2013 ja mam ale duster jest ok

Buba
Gość
Buba

Również mam Dustera i chwale sobie, był w Francji na Węgrzech, zimę spędził w Karpatach i dał radę i to bez zastrzeżeń

MAREK
Gość
MAREK

Ma

Daro
Gość
Daro

Następny nowobogacki wolę q5 ale ja jeżdżę Audi od 1o lat a ty kredyt i co pewnie a6 w tdi jak każdy burak z pl

Kuba Pająk
Użytkownik
Kuba Pająk

Ja kupiłem w maju wersje Essentiale 1,6 z fabrycznym LPG, jestem mile zadowolony że mój Duster pali 7-8 litrów gazu i jest bardzo wygodny oraz komfortowy.

Andre61
Gość
Andre61

Wygodny i komfortowy? Czym zatem do tej pory jeździłeś? Tarpanem?

Ivo
Gość
Ivo

Też tak twierdzę… Drugi mój SUV to Kia sprtsge gtline.

Ivo
Gość
Ivo

Mam wrażenie, że komentarze tu piszę chyba nawet jedna i ta sama osoba, mocno sfrustrowana faktem, że kupując inne auto „topowej” marki ma to samo co oferuje Dustery. Mam porównanie Kia Sportage GT Line i Düster w wersji Prestige, obydwa z silnikiem diesla. Dusterem zrobiłem 27800 km w 6 m-cy i jest to wół roboczy. Ale pochwały o komforcie, czy wyposażeniu nie są przesadzone.
Duster to nie jest auto reprezentacyjne, o ile jeszcze ktoś w ogóle tak postrzega samochody… Ma swoje wady, ale Aston Martin też je posiada. Dla mnie ważny jest stosunek jakości do ceny i tu nie ma konkurencji.

Endrju
Gość
Endrju

Kumpla duster też pali 8 litrów LPG. Tyle, że kumpel nie przekracza nim 80 km/h.