Nowe samochody zdominowane przez francuskie marki. W 2025 roku Dacia Sandero jest liderem w Europie, Peugeot 208 znajduje się na trzecim miejscu po VW Golfie a nowa Dacia Duster zajęła 4. miejsce, znakomicie radzi sobie też nowy Citroën C3 z szóstym wynikiem!
Europejski rynek motoryzacyjny zanotował w styczniu 2025 roku spadek a według danych JATO Dynamics, w 28 krajach Europy zarejestrowano 993.068 samochodów osobowych – o 1,9% mniej niż w styczniu 2024.
Renault Group w styczniu osiągnęło znakomite wyniki, rejestrując 98.800 samochodów, co oznacza wzrost o 7% rok do roku. Sukces ten wynika głównie ze wzrostu sprzedaży SUV-ów marki, które odnotowały 48-procentowy wzrost. W szczególności nowy Renault 5, który dopiero wszedł na rynek, osiągnął już 4 000 rejestracji. Dacia, należąca do Renault Group, umocniła swoją pozycję na rynku – Sandero po raz kolejny było najczęściej rejestrowanym samochodem w Europie, mimo 15-procentowego spadku rejestracji. Natomiast Dacia Duster odnotowała wzrost o 20%, co pokazuje jej rosnącą popularność w segmencie budżetowych SUV-ów.
Europejskie TOP 10 – styczeń 2025
- Dacia Sandero – 21.309 szt.
- Volkswagen Golf – 17.630 szt.
- Peugeot 208 – 17.289 szt.
- Dacia Duster – 15.816 szt.
- Volkswagen T-Roc – 15.655 szt.
- Citroën C3 – 15.524 szt.
- Toyota Yaris Cross – 15.337 szt.
- Volkswagen Tiguan – 15.330 szt.
- Fiat Panda – 14.203 szt.
- Opel Corsa – 14.162 szt.
Grupa Stellantis zanotowała spadek sprzedaży o 16% w porównaniu do stycznia 2024, rejestrując 154.100 pojazdów. Wynik ten plasuje koncern poniżej Renault Group pod względem dynamiki wzrostu. Wśród marek Stellantis szczególnie stracił Peugeot, którego model 2008 wypadł z pierwszej dziesiątki najchętniej kupowanych samochodów w Europie. Z kolei Fiat Panda zanotował wzrost o 10%, co pozwoliło mu powrócić do rankingu najlepiej sprzedających się modeli. Bardzo dobry wynik notuje Citroën C3, który znalazł się na szóstym miejscu, tuż za VW T-Roc.
Samochody elektryczne odnotowały znaczący wzrost – w styczniu zarejestrowano ponad 166 000 egzemplarzy BEV, co oznacza wzrost o 38% rok do roku. Jednak Tesla, dotychczasowy lider segmentu, zanotowała dramatyczny spadek – jej sprzedaż spadła o 45% do poziomu 9 913 pojazdów. Przyczyną jest oczekiwane odświeżenie Modelu Y oraz kontrowersje wokół Elona Muska. Jednak to chińskie marki coraz śmielej wkraczają na europejski rynek – ich rejestracje wzrosły o 52%, osiągając 37.134 egzemplarze. W szczególności marki chińskie zdominowały segment hybryd (HEV), zdobywając 6,1% udziału w rynku.
Volkswagen Group utrzymał pozycję lidera, osiągając wzrost sprzedaży o 5% i rejestrując prawie 265.000 samochodów. Renault Group umocniło swoją pozycję, zwiększając udział rynkowy dzięki mocnej ofercie SUV-ów i nowemu Renault 5.
źródło danych: JATO Dynamics
Najnowsze komentarze