Dacia Duster w wersji pick-up, która powstała przy współpracy z firmą Romturingia oficjalnie trafiła na rynek Rumunii. Czym różni się od SUV-a i ile kosztuje?
Dacia Duster w wersji pick-up nie jest zupełną nowością. Na rynku południowoamerykańskim jest oferowana jako model Oroch. Poza tym dwa lata temu rumuńska firma zajmująca się produkcja nadwozi samochodowych Romturingia zaprezentowała prototypową wersję Dustera II generacji ze skrzynią ładunkową. Trochę to trwało, ale w końcu na rynek wprowadzona zostaje seryjna wersja pick-upa. Pojazd jest przeznaczony na rynek rumuński i raczej nie spodziewamy się, że trafi do innych krajów europejskich, w tym do Polski.
Dacia Duster pick-up posiada pojedynczą kabinę i praktyczną skrzynię o długości 1,65 m i pojemności 1000 litrów. Samochód może transportować ładunki o masie do 500 kg. W porównaniu do SUV-a model ma wyższy o 14 mm prześwit wynoszący 224 mm. Pojazd powstał na bazie Dacii Duster w wersji 4×4 i jest napędzany 1,5-litrowym silnikiem BlueDCi o mocy 115 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 260 Nm. Spalanie według danych producenta to tylko 4,93 l/100 km.
Pojazd jest oferowany w białym kolorze nadwozia Glacier White a w standardzie pojazdy są wyposażone w 16-calowe felgi. W wyposażeniu znajdziemy asystenta ruszania pod górkę, system kontroli zjazdu ze wzniesienia oraz systemy ESP, ABS i EBD, a także przednie i boczne poduszki powietrzne.
Aby znaleźć się w posiadaniu pojazdu trzeba przeznaczyć minimum 22.546 euro, czyli o 4046 euro więcej niż za SUV-a z tym samym silnikiem. Zamówienia zostały otwarte 22 października.