Chat with us, powered by LiveChat

Nowa Dacia Duster z gazem 1.6 SCe LPG – jak szybko się zwróci?

49 3 063

Nowa Dacia Duster dostępna jest z fabryczną instalacją gazową. Można ją kupić w wersji Essential lub Comfort w cenie dwa i pół tysiąca złotych wyższej, niż standardowa. Jak szybko zwróci się taki zakup?

Cena litra gazu na stacjach w Polsce to aktualnie 2,20 złotego (stan na 24.02.2019). Cena instalacji gazowej fabrycznej to 2500 złotych. Założyliśmy jeszcze, że rocznie instalacja gazowa będzie generować dodatkowe 500 złotych kosztów, spalanie jest 2 litry wyższe niż  benzynie  a samochód użytkujemy 5 lat. Średni roczny przebieg to umiarkowane 15 000 kilometrów.

Dacia Duster 1.6 SCe benzynaDacia Duster 1.6 SCe LPG
koszt litra paliwa4,80 zł2,20 zł
ilość przejechanych rocznie kilometrów15.00015.000
spalanie7,59,5
ilość zużytego paliwa1.1251.425
koszt paliwa5.400,00 zł3.135,00 zł
koszty dodatkowe0 zł500 zł
suma kosztów5.400,00 zł3.635,00 zł

Benzyna czy gaz? Koszty i zyski w ciągu 5 lat

Tylko w pierwszym roku dopłacamy za przyjemność posiadania LPG kilkaset złotych więcej niż za benzynę. Później rok do roku mamy oszczędności na poziomie 1.765 złotych. W ciągu 5 lat zaoszczędzimy na paliwie 6,3 tysiąca złotych.

lata oszczędności rocznie, przebieg 15.000
rok 1-735
rok 21.765,00 zł
rok 31.765,00 zł
rok 41.765,00 zł
rok 51.765,00 zł
oszczędności razem6.325,00 zł

 

Jeśli jednak zwiększymy roczne przebiegi do 25000 kilometrów, to oszczędności wzrosną rosnąć dwukrotnie.

lataoszczędności rocznie, przebieg 25.000
rok 1775
rok 23.275,00 zł
rok 33.275,00 zł
rok 43.275,00 zł
rok 53.275,00 zł
oszczędności razem13.875,00 zł

Benzyna kontra gaz. To się opłaca

Przy aktualnych cenach benzyny i gazu, koszt instalacji zwraca się bardzo szybko. Fabryczna instalacja gazowa nie kosztuje zbyt dużo i jeśli planujemy robić samochodem większe przebiegi, LPG jest warte rozważenia.

Ile kosztuje Dacia Duster z gazem?

EssentialComfort
Dacia Duster 1.6 Sce47.900 zł53.600 zł
Dacia Duster 1.6 Sce LPG50.400 zł56.100 zł

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
17 Wątki komentarzy
32 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
37 Autorzy komentarzy
WładzioDtrtKrzysztofMarcin Zgliczyńskiwaldek Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Antoni
Gość
Antoni

Mój Duster 1.6 pali 9 litrów benzyny w trybie eco. Słyszałem, że większość użytkowników tak ma. Więc przyjęte do porównania 7,5 litra wprowadza w błąd.

Gaweł
Gość
Gaweł

No właśnie ciekaw jestem faktycznego zużycia paliwa nowego (lub starego) dustera 1,6 (w tym wersji LPG) gdyż rozważałem zakup nowego Dustera z LPG. Jednak opinie o awariach oprogramowania (!?) i duże zużycie paliwa mnie skutecznie ostudziły i jestem w tak zwanej kropce.;(. Obecnie jeżdżę Fluencem 1,6+ LPG i benzyny to on palił przy płynnej jeździe 6 l/100 km a gazu pali 7/100 w zimie i 8/100 w lecie.

Paweł
Gość
Paweł

Mam diesla duster 1.5 90km na taxi i pali lato 5.5 zima 6.5
Ktotkie dystanse

Daniel
Gość
Daniel

Co to znaczy duże spalanie? Nie wiem czy wiesz ale spalanie gazu przy odpowiednio dobranej instalacji do auta jest o 20% wyższe niż benzyny czyli około 2 l i to jest całkiem normalne zjawisko.

waldek
Gość
waldek

Przy lekkiej nodze nowy duster spali Ci tyle samo

Lukasz
Gość
Lukasz

Witam, posiadam Dacie Lodgy ze stycznia 2018 z motorem 1.6sce z fabryczną instalacją gazową. Spalanie gazu około 9-10 litrów przy normalnej jedzie. Po 50tys wszystko ok, przy 13tys. czyszczenie zaworu gazowe gwarancyjne. Polecam

marek
Gość
marek

Moja dacia duster przy jeździe drogami krajowymi z prędkością tak jak na znakach plus 10 km/h więcej mieści się w 7,5 litra gazu.

Krzysztof
Gość
Krzysztof

Nie wprowadza ,moje spalanie 7 lit. Na forum Dacia jest mnóstwo wpisów o taki spalaniu .Zapraszam na forum dacia

Marcin
Gość
Marcin

Trzeba przyjąć przy tym gabarycie autka ok 10l/100km, więc bez gazu mało optymalny wybór przy większych przebiegach.

Juby
Gość
Juby

1.6sce w miescie w korkach 9~10 benzyny , LPG 11~12. Na trasie 7 benzyny, LPG 8~9

Gaweł
Gość
Gaweł

Domyślam się, że przy spokojnej jeździe?

Be
Gość
Be

Normalnej, nie nerwowej przecież

Dariusz
Gość
Dariusz

Brak diczenia kosztów regulacji zaworów w SCe circa 2-2,5 tys z uwagi na konieczność wymiany szklanek, brak kosztów zakupu i montażu filtrów fazy ciekłej i gazowej, brak kosztów zakupu i montażu świec zaplonowych, brak potencjalnych kosztów zwiazanych z diagnozowanie mi usuwaniem problemów przy zasilaniu LPG, co jak dowodzi doświadczenie użytkowników, w tym silniku jest nieuniknione

Gaweł
Gość
Gaweł

Silnik mam bardzo podobny w Renault i nie doszukuję się na siłę takich pierdół jak piszesz w 3,5 roku zrobiłem na LPG 150 tys km i niczego nie regulowałem. Wymiana filtrów do LPG raz na 20 tys za 40 zł to na prawdę tragedia , ale zaoszczędzone przez ten czas 20 tys zł na paliwie to nic weź i nie pierdziel głupot.

Pawel
Gość
Pawel

Nie dramatyzuje . Stare renowki np silnik 1.8 z laguny I miał takie same rozwiązania pierwsza regulacja zaworów była przy 200k km mechanik zamiast wymienić szklanki spiłował głowke zaworu o 0.1 mm I założył te same szklanki( tak nie powinno się robić mimo to silnik zrobił 100k jeszcze bez problemu) co do świec i innych czynności bez dramatu .

Gaweł
Gość
Gaweł

Ja również mam stary silnik Renault i żadnych regulacji nie robię bo i po co? Poprzednia Thalia przejechała od nowości 250 tys, i niczego nie regulowałem obecna renia to samo. Jak ktoś kupuje stare zużyte auta to niestety te regulacje może i jego dotyczą w tej kwestii masz rację jak się decydujesz na stare strucle to reguluj.

Wasyl
Gość
Wasyl

Tylko pic polega na tym, że to silnik Nissana. Nie stare dobre Renault i niestety w nowych Dusterach i Lodgy to spory wydatek

Paweł
Gość
Paweł

Wasyl. Dokładnie. Zrezygnowałem z gazu. Nie opłacalne. A i jakoś przez ponad rok nie oferowali gazu z uwagi na „ceramiczną głowicę” po zmianie silnika na nissana i nagle pstryk i już można montować. Coś mi się tu nie dodaje.

marek
Gość
marek

Miałem nissana Q z tym samym silnikiem, koszt regulacji luzów zaworowych 300 zł. Przejechał na gazie 370 tys. i dalej pomyka u sąsiada aż miło.

Robert
Gość
Robert

Mam silnik TSI z LPG i niech mi nikt nie opowiada bzdur o oszczędnościach. Gwarancja na dwa a nie na cztery lata, wymianą oleju co 15 a nie co 30 tys, dodatek do oleju, dodatek do paliwa, wymiana świec, przeglądy, filtry, na gwarancji wymieniali reduktor, wtryskiwacze wytrzymują ok 80tys km, (kpl to koszt ok 1200zl) i dodatkowe 100kg w samochodzie. Jest to mój ostatni samochód z LPG a te przeliczniki oszczędności są przekłamane i ukrywają część kosztów. Bzdura

Mateusz
Gość
Mateusz

TSI to nowoczesna konstrukcja z bezpośrednim wtryskiem paliwa, montaż gazu do takiego silnika to marna oszczędność, ponieważ żeby nie uszkodzić wtryskiwaczy silnik nigdy nie pracuje na samym gazie, zawsze spala trochę benzyny.
Dacia ma prosty silnik, co niestety jest już rzadkością, no może jeszcze w Tipo można taki dostać.

Gaweł
Gość
Gaweł

Jak sie kupuje wieśwagen dla rolników to o co to Halo?

Zenon
Gość
Zenon

Wieswagen dla rolników. Daruj sobie te porównania. Co ty porownujesz VW do Rumuńskiego wynalazku. Dobre sobie. Ale jak kogoś nie stać to lepiej wypisywać bzdury

Krzysztof Gregorczyk
Editor

No cóż – muszę się i ja odezwać, choć takich dyskusji nie lubię.
Nie wiem, kiedy Pan ostatnio był na polskiej wsi. Ja przez różnej wielkości wioski przejeżdżam często z uwagi na to, że trochę się poruszam i nie jest to tylko duże miasto i czasem wyskok na weekend nad morze albo w góry.
Fakt, Volkswagen powoli traci wpływy na polskiej wsi. Jest ich tam jednak wciąż dużo, acz traci na rzecz Audi. Dacię na polskiej wsi spotkać raczej trudno.

Gaweł
Gość
Gaweł

No jasne jeżdżąc na benzynie nie wymienia się świeć nigdy. Możesz nie kasztanic?

Damian
Gość
Damian

Wymiana oleju co 30 tyś to morderstwo dla auta.
Jeśli ma się aspirację żeby dobić na liczniku 500000 km trzeba to robić maks co 10tysiecy nie zależnie od rodzaju paliwa.
Co do LPG – wymiana filtrów co 20tys – koszt 10 zł xd
Natomiast jest jeden warunek nie każde autko lubi gaz, pchanie na siłę gazu w jednostkę która tego nie toleruje jest trochę głupie i wtedy racja instalacja generuje małe oszczędności.

Nie
Gość
Nie

A kto madry kupuję tsi te silniki to juz na libi montazowej juz wymagają naprawy

ala
Gość
ala

Tak tsi i tfsi to super wybor do gazu jest

Tomcio
Gość
Tomcio

Dacia dokker van z listopada 2018. Tryb Eco. Jazda w mieście i autostradzie max 90 km/h. Spala zawsze 7.3 l LPG.

Tomcio
Gość
Tomcio

Aha. Zapomniałem dodać że tankuje raz na shell i orlenie, ale najczęściej tankuje na shellu bo jest tańszy. Gliwice shell 1.99 zł LPG z dnia 24.02.2019.

Gaweł
Gość
Gaweł

WOW! u mnie szczyt taniości to 2,12, zazdraszczam:)

Marcin Zgliczyński
Gość
Marcin Zgliczyński

Oczywiście, ze to prawda, mój Dokker techrout 1.6SCe lpg baracuda i tomasetto rewelacja ok 8l/100km przy 90 do 100

Mark
Gość
Mark

Wogole jak się sprawują te Dustery??

Gaweł
Gość
Gaweł

Dobre pytanie. I też sie nad tym zastanawiam. Jeździłem 3 wersjami nowej dwójki i powiem tak najfajniej prowadził sie 1,5 dci. Bardzo duża kultura pracy, Dziwnie szarpał i hałasował 1,25 tce. Natomiast 1,6 jeździłem najmniej i była ślizgawica więc ciężko powiedzieć jak idzie po trasie bo po mieście do codziennej normalnej jazdy jest Ok.
Martwią mnie negatywne opinie dotyczące 1,6 w zakresie zużycia paliwa i awaryjności. Mam podobny silnik w Renault ale on prowadzi się bosko w porównaniu z Dacią choć ma dokładnie te same parametry. Powodem tego jest jak myślę lepiej dobrana skrzynia biegów.

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Jestem posiadaczem logana mcv z podobnym silnikiem w fabrycznym gazie. Zdecydowanie odradzam ten zakup. Instalacja lpg jest fabrycznie zablokowana przed obsługa przez nieautoryzowane stacje co po pewnym czasie bardzo podnosi koszty. Zdecydowanie lepiej założyć gaz poza ASO. Polecam przejęć wątek o fabrycznym LPG na forum Dacia pl

Gaweł
Gość
Gaweł

A na czym ta blokada polega?

Gaweł
Gość
Gaweł

Podobny silnik do jakiego?

Paweł
Gość
Paweł

Mam diesla duster 1.5 90km na taxi i pali lato 5.5 zima 6.5
Ktotkie dystanse

Andrzej
Gość
Andrzej

Wydaje mi się że trzeba zsumować oba koszty benzyny i lpg co da nam kwotę w zaokrągleniu 9 tysięcy, ponieważ na samym LPG nie będziemy jeździć cały czas, z powodu takiego że auto na początku rusza z benzyny a nie LPG więc wg mnie zyski mi inaczej wyszły niż pokazane w artykule

Paweł
Gość
Paweł

Pb tankuje ta na pół roku do 3/4 zbiornika. Czyli co jakieś 15tys km. Tyle pali benzyny przy gazie.

Władzio
Gość
Władzio

ja chce zaczac tankowac za 30pln co drugie tankowanie gazu… obecnie tankuje co 5-te lpg, na jednym przejezdzam okolo 400km weic co 2k na lpg wchodzi mi zupy za jakies 80pln… mozna sobie policzyc ile spala zatem zupy … dodam ze tankujac zupe leje pod korek ;D przejechalem jakies do tej pory 10k wiec nie duzo, duster 1.6, nie dzieje sie nic…. instalacja załozona 10k temu zaraz pierwszy przeglad i wymiana swiec po 15pln szt… auta ma w tej chwili 70k przebiegu i nie moge zlego slowa powiedziec…

Tomek
Gość
Tomek

Opel Meriva fabryczny gaz zero problemów aktualny przebieg 60 000 km .miasto 10l gazu trasa 7lub8 .ostatnia trasa z Bydgoszczy do Białegostoku gdzie mogłem jechałem ponad 130 km na godz.iwyszlo m trasa 8l gazu 4 osoby każda osoba podręczna walizka.

MAREK
Gość
MAREK

Mam dustera II 1.6 w mieście i na krótkich odcinkach spalanie 10 l zima
Trasa i miasto pół na pół 7.5l
Niżej nie udało mi się zejść może za mocno deptam .Ogólnie fajne auto za nie duże pieniądze. Może jak się dotrze spali mniej dopiero mam 3000 km przebiegu

FioleK
Gość
FioleK

Dodajmy, że samochód na gazie produkuje mniej CO2, a poza tym produkuje praktycznie tylko i wyłącznie CO2 i H20 czyli spaliny samochodu na LPG są zdecydowanie czystsze niż na benzynie. Inny fakt, że silniki Nissana są delikatne i kiepsko nadają się do gazu – to nie to co Renault z hydrauliką…

Arczi
Gość
Arczi

Ja zamowilem dacie Dauster z silnikiem 1.600 +gaz i biore ja na umowe długoterminową na 5lat pakiet serwis na 100tys.km w racie a ubezpieczenie osobno rata 830zl Auto bedzie jeździło głównie do pracy w dwie strony 50km a rocznie 12.000km przy rocznym limicie 20.000tys.skoro kupujecie auta na wlasnosc to za serwisy placicie za swoja kase.

Arczi
Gość
Arczi

Tak wogole kom.pok.juz w fabryce ma byc wylaczony,troche to chore bo nie tylko pokazuje spalanie czy dystans obecnie jeszcze jeżdżę Opel Astra 2 silnik 1.600,2000r mam tak komputer pokl.pokazuje praktycznie wszystko od zarowek po olej,plyn do spryskiwacza i plyn do zbiorniczka wyrownawczego

Sergi
Gość
Sergi

Można sporo zaoszczędzić na instalacji lpg. Jeżdżę samochodami z gazem od paru lat i jakbym tak podliczył sobie te lata to nie jeden ten samochód cały się spłacił :) Ważna kwestia dbać o lpg i nie wsadzać byle czego. Doświadczenie mi pokazało, że najżywotniejsze są instalki BRC, regularny serwis i można pokonać bardzo dużo km bez problemów. LPG się po prostu opłaca.

bartekp
Gość
bartekp

Potwierdzam, najpierw był w domu Peugeot 405, po 250 tys km na gazie wymiana silnika i jeździł dalej, potem Hyundai Getz, instalacja BRC, po 220 tys km na gazie wymiana silnika, wcześniej reduktora i wtrysków gazowych, koszt 4 tys, zwrócił się z nawiązką z całym kosztem zakupu auta, ubezpieczeń przeglądów itp jeździ do dzisiaj tylko już nie u mnie. Jeszcze bardziej opłaca się instalacja w Mitsubishi Outlander, benzyny w mieście czy na autostradzie spali do 13 l, gazu do 16 l, tutaj mam STAGa, 120 tys i nic się nie dzieje, ale jest lubryfikacja. W kolejnym aucie tez mam BRC,… Czytaj więcej »

Dtrt
Gość
Dtrt

Dlaczego Duster z klima tak horendalnie pdorozal????????/ teraz kosztuje 56tys!!!!!!!!!!!! w maju kosztowal 52 tys z lpg!!!!!! TERAZ 56 TYS Z KLIMA BEZ LPG!!!!!!!!