W 2021 roku Dacia zaprezentowała swoją nową tożsamość, która od czerwca stopniowo wkracza na strony internetowe, do sieci społecznościowych, reklam, broszur, ale samochody wciąż są reprezentowane przez poprzednie logo. Zmiana nastąpi w 2022 roku. Dacia Duster, Sandero, Logan i Jogger otrzymają nowy, bardziej nowoczesny symbol.
Zmiana logo w gamie modelowej większości producentów odbywa się stopniowo, zazwyczaj przy okazji face liftingu. Dacia zamierza zaktualizować symbol we wszystkich swoich pojazdach za jednym zamachem. Taka decyzja może dziwić zwłaszcza, że większość pozycji w ofercie to nowości jak: Dacia Duster, która przeszła face lifting w czerwcu tego roku, czy Jogger, który dopiero miał swoją rynkową premierę. Nawet Sandero i Logan, również daleko mają do chociażby połowy cyklu życia modelowego.
Gdy zaprezentowano nową Dacię Duster, wielu sympatyków modelu było lekko zawiedzionych, że na osłonie chłodnicy wciąż znajduje się wiekowy już „otwieracz do kapsli z piwem”, a nie emblemat, który zobaczyliśmy w modelu Bigster. Wszystko pozostaje kwestią czasu. Marka zdecydowała, że się najpierw odświeży kanały komunikacyjne, a następnie swoje samochody. Portal Motors Actu najwidoczniej nie mógł się już doczekać i pokazuje, jak może wyglądać Dacia Duster z nowym logo pożyczonym od koncepcyjnego SUV-a.
Zobacz także: Nowa Dacia Jogger 2022: Ile kosztuje ten 7-osobowy samochód? Polski cennik
Dacia ma kojarzyć się z prostotą i solidnością
Nowe logo nie wszystkim musi się podobać, ale według mnie prezentuje się nowocześnie i zapada w pamięć. Poza tym wydaje się pasować do charakteru samochodów marki i współgra z charakterem grilla. Połączenie liter D i C niczym w ogniwie łańcucha zostało zapożyczone ze świata mechaniki. Ma symbolizować solidność i prostotę, czyli cechy, z którym chce być kojarzona Dacia.
Oprócz nowego emblematu marka zmieniła również paletę kolorów. Do tej pory dominował niebieski, ale w kanałach komunikacyjnych zobaczymy także ciemne khaki, terracottę i barwę piaskową, które mają wiązać markę z ziemią, przyrodą i przygodą na świeżym powietrzu. Jaskrawy pomarańczowy i kwaśna zieleń wprowadzają „akcent techniczny”.
Nowe logo zacznie pojawiać się na salonach dealerskich już od stycznia. Na pojazdach zobaczymy je jesienią 2022 roku.
Źródło: Motorsactu
https://www.youtube.com/watch?v=L8rFVWdP5rk
Najnowsze komentarze