Dacia rozpoczęła produkcję modelu Jogger Hybrid w fabryce w Mioveni. Jest to pierwszy samochód z napędem hybrydowym w ofercie rumuńskiej marki.
Pierwsza Dacia Jogger Hybrid 140 zjechała z linii montażowych zakładu w Mioveni. Wykończony szarym kolorem nadwozia 7-osobowy model powstał w oparciu o wersję Extreme+ i wkrótce zostanie dostarczony klientowi z Rumunii. Napęd opracowany przez Grupę Renault generuje 140 KM i znajdzie się na szczycie oferty. Wersja hybrydowa to sposób na dostosowanie się do wymogów środowiskowych i zwiększenie popularności nowego modelu na rynku, choć Dacia raczej nie musi narzekać na brak zainteresowania. W rumuńskiej fabryce wyprodukowano już prawie 80.000 Joggerów. Ponad 90 procent egzemplarzy przeznaczonych jest na eksport, głównie na rynki Europy Zachodniej.
Dacia Jogger znakomicie radzi sobie w Polsce. 90% klientów wybiera LPG
Do tej pory można było zamówić Dacię Jogger z silnikiem benzynowym 1.0 o mocy 110 KM lub w 100-konnej wersji z LPG. Rumuński producent deklaruje, że zasięg Joggera Hybrid wynosi ponad 900 km (w cyklu mieszanym zatwierdzonym przez WLTP), a więc o 100 km mniej niż samochód z instalacją gazową. Producent zapewnia gwarancję na akumulator trakcyjny 8 lat lub 160.000 km.
Na rynku rumuńskim Dacia Jogger Hybrid 140 kosztuje 24.600 euro (ok. 116 tys. zł) w wersji 5 -miejscowej. Za model z dwoma dodatkowymi siedzeniami trzeba zapłacić 25.500 euro (ok. 120 tys. zł). Wciąż czekamy na oficjalny polski cennik. Aktualna oferta ma rozpiętość cenową od 77.300 do 103.700 zł. Najdroższy model to Jogger Extreme+ z silnikiem TCe 110 pod maską. Dacia wprowadziła niedawno również opcję Up&Go z dodatkowymi elementami wyposażenia oraz szybszą dostawą. Spodziewamy się, że 140-konna hybryda przekroczy pułap 110 tys. zł.
Najnowsze komentarze