Nowa Dacia Logan 1.0 z instalacją LPG jest już w naszej redakcji. Rozpoczęliśmy test, podczas którego przejedziemy minimum 1300 km.
Nowa Dacia Logan w kwietniu tego roku pojawiła się w polskim cenniku. Niedrogiego sedana zamówimy w cenie podstawowej 52.900 zł. Do naszej redakcji trafił jednak wyższy poziom wykończenia Comfort, który wyceniono na 56.400 zł bez dodatkowych opcji. Pod maską pojazdu pracuje silnik o pojemności 999 cm3 z instalacją LPG, który współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną. Jednostka generuje 100 KM mocy i jest dobrą opcją dla oszczędnych. Wprawdzie gaz w ostatnim czasie mocno podrożał, ale rachunek, jaki zapłacimy na stacji benzynowej i tak będzie znacznie niższy niż w przypadku benzyny, czy diesla. Korzyścią jest również duża autonomia.
Gdy odebraliśmy pojazd z parku prasowego, na liczniku widniało zaledwie kilkanaście kilometrów przebiegu a komputer pokładowy pokazywał 450 km zasięgu na gazie. W pierwszy dzień jazd próbnych Loganem pokonaliśmy ponad 350 km głównie drogą ekspresową. Spalanie gazu wyniosło 8,6 l/100 km. W kolejnych dniach zamierzamy pokonać znacznie większy dystans. Sprawdzimy, jak daleko Dacia Logan zajedzie na dwóch pełnych zbiornikach: LPG i benzyny. Do dyspozycji łącznie jest sporo, bo 90 litrów paliwa.
Na razie Dacia Logan zaskakuje głównie pozytywnie. Niewielki silnik jest nadspodziewanie dynamiczny i co ważne pracuje równo i cicho, ale nie jest idealnie. Pojazdowi przydałoby się lepsze wyciszenie w wyższych partiach prędkościomierza.
Kabina zapewnia dużo przestrzeni i podróżuje się tym pojazdem całkiem wygodnie. Pochwalić możemy także szybkość działania 8-calowego ekranu dotykowego i sprawność połączenia z systemem Android Auto.
Wkrótce opublikujemy pełny test modelu. Jeśli macie jakieś pytania dotyczące Logana lub wskazówki na co zwrócić uwagę podczas jazd – piszcie w komentarzach.
Najnowsze komentarze