Dacia zaprezentowała szczegóły dotyczące nowego modelu Logan. Sedan powstał na tej samej platformie CMF-B, którą wykorzystano w nowym Clio oraz w III generacji Sandero. Samochód ma zmienioną sylwetkę i nowoczesne wyposażenie.
W 2004 roku marka Dacia zaprezentowała praktyczny model sedana, który przypadł do gustu klientom przede wszystkim z pomocą niezwykle konkurencyjnej ceny. Logan, bo o nim mowa, właśnie doczekał się II generacji. Podstawą do opracowania pojazdu była płyta podłogowa CMF, na której produkowane jest Clio V generacji oraz nowe Sandero.
Zobacz: Dacia Duster z silnikiem 100 KM i LPG. Test, opinie.
Nowa Dacia Logan ma bardziej smukłą sylwetkę. Pojazd jest dłuższy od poprzednika o 3,6 cm, otrzymał większy rozstaw osi oraz krótszy tylny zwis. Wymiary modelu to 4.396 mm długości, 1.848 mm szerokości oraz 1.501 mm wysokości. Prześwit Logana wynosi 135 mm. Sylwetka pojazdu stała się smuklejsza dzięki zwiększeniu pochyłości przedniej szyby, płynnemu przejściu linii dachu w kierunku bagażnika i obniżeniu sylwetki o 1 cm. Logan podobnie jak Sandero otrzymał nowe klamki i będzie patrzył na nas LED-owymi światłami w kształcie litery Y.
Zobacz: Najmocniejsza 150-konna Dacia Sandero z silnikiem z Mercedesa i Renault
Praktyczny bagażnik o pojemności 528 litrów
Dacia chwali się, że pasażerowie siedzący na tylnej kanapie mają o 42 mm więcej miejsca na kolana i mogą korzystać z rozkładanych stolików zamontowanych na oparciach przednich foteli. Bagażnik pomieści 528 litrów naszych walizek, czyli o 18 litrów więcej niż w poprzedniku i o 200 litrów więcej niż w Sandero. Próg załadunku obniżono o 19 mm dla wygodniejszego pakowania bagaży. Dacia zadbała też o inteligentną przestrzeń bagażnika, dzięki panelom, które posłużą do utworzenia czterech odrębnych obszarów o różnych wymiarach. Z ich pomocą nasze bagaże nie będą się przesuwać podczas jazdy. Osobno umieścimy plecak, laptop, czy zakupy. W razie potrzeby panele z łatwością usuniemy, aby uzyskać pełną przestrzeń przydatną podczas wakacyjnej podróży. Aby dostać się do bagażnika wystarczy karta HandsFree.
Trzy systemy multimedialne do wyboru
Wnętrze jest przeniesieniem kabiny z III generacji Sandero. Pojazd zyskał nowe nawiewy, elektroniczny hamulec postojowy, wygodniejsze fotele, sterowanie klimatyzacją z wyświetlaczami na pokrętłach oraz do wyboru trzy systemy multimedialne. Aplikacja Media Control pozwala na umieszczenie smartfona w centralnej części deski rozdzielczej i korzystanie z dostępu do muzyki, połączeń i innych funkcji telefonu za pomocą przycisków na kierownicy. Logan otrzymał także system Media Display z 8-calowym wyświetlaczem, który jest kompatybilny z systemami Apple Car Play i Android Auto oraz system Media Nav z nawigacją i bezprzewodowym połączeniem do wspomnianych systemów.
Dacia Logan z poprawionym poziomem bezpieczeństwa
Dacia wyposażyła Logana w nowe kurtynowe i boczne poduszki powietrzne oraz system awaryjnego hamowania, monitorowanie martwego pola, asystent parkowania oraz system wspomagający ruszanie pod górkę.
Napędy Logana są analogiczne do Sandero. Pod maską znajdziemy benzynową jednostkę Sce o mocy 65 KM, a także turbodoładowany silnik TCe o mocy 90 KM sprzężony z 6-biegową przekładnią manualną lub skrzynią CVT. Dacia nie zapomniała o oszczędnych kierowcach, dlatego w ofercie nie zabraknie Logana ze 100-konnym silnikiem benzynowym wyposażonym w instalację LPG.
W mediach pojawiły się wzmianki o tym, że nowa Dacia Logan nie będzie oferowana na wszystkich dotychczasowych rynkach. Jednym z krajów, w których nie zobaczymy praktycznego sedana nowej generacji jest Francja. Z polskiej oferty model nie zniknie. Czekamy jeszcze tylko na ujawnienie cen. Aktualna wersja Logana kosztuje minimum 35.700 zł, nowy model powinien być tylko nieznacznie droższy.
Nowa Dacia Logan |
dane techniczne |
długość mm |
4396 |
szerokość mm |
1848 |
wysokość mm |
1501 |
prześwit mm |
135 |
rozstaw osi mm |
2649 |
bagażnik l |
528 |
https://www.youtube.com/watch?v=6tH9qOPNIgA&feature=youtu.be
Najnowsze komentarze