DESIGN
Bardziej nowoczesny design
Nowa Dacia Logan wyróżnia się wśród nowoczesnych sedanów bardziej współczesną linią zewnętrzną, która podkreśla jej solidną konstrukcję. Osłona chłodnicy, która pierwszy raz pojawiła się w Dacii Sandero, jest większa i stanowi tło dla nowego logo marki. Jest ona wykończona górną chromowaną listwą (w zależności od wersji wyposażenia). Nowy przedni zderzak zintegrowany z nadwoziem, podkreśla solidną konstrukcję samochodu. Przednie światła są większe i wykończone eleganckimi, karbonowymi obwódkami (w zależności od wersji wyposażenia).
Tył Nowej Dacii Logan również został zmieniony. Design nowej klapy bagażnika wykończonej dolną chromowaną listwą, jest teraz bardziej wyrazisty, a jej linia rozciąga się na nowe tylne światła. Zderzak jest zintegrowany z nadwoziem i mieści w sobie światła odblaskowe oraz ukryty pod specjalną klapką hak holowniczy.
Inne zmiany obejmują serię nowych kołpaków i felg aluminiowych (dostępne w opcji) oraz nowe kolory nadwozia: Szary Basalte, Niebieski Electrique, Niebieski Extreme, dostępne również w gamie Sandero.
Przyjemniejsze i bardziej komfortowe wnętrze
Nowa Dacia Logan jest jeszcze bardziej atrakcyjna niż wcześniej. Nowa deska rozdzielcza, która po raz pierwszy pojawiła się w Dacii Sandero, jest nowoczesna i funkcjonalna, a nowoczesny charakter wnętrza jest podkreślony przez design paneli drzwi z praktycznymi klamkami i eleganckim wykończeniem (w zależności od wersji wyposażenia).
Miejsce kierowcy jest bardziej komfortowe i przyjazne dzięki regulacji ustawienia fotela kierowcy i regulacji wysokości kolumny kierownicy (w zależności od wersji wyposażenia). Poprawiono również widoczność do tyłu dzięki zastosowaniu środkowego zagłówka wsuwanego w oparcie oraz dużych lusterek zewnętrznych, pochodzących z Dacii Logan MCV.
NAJWIĘKSZE ZALETY DACII LOGAN
Wyjątkowo przestronne wnętrze
Duże wymiary nowej Dacii Logan zapewniają ogromną przestronność kabiny, bezkonkurencyjną w tej klasie. W rzeczywistości wymiary tego modelu pretendują bardziej do segmentu M1, gdyż jego długość całkowita została zwiększona do 4290 mm (o 40 mm w porównaniu z poprzednią fazą), zaś szerokość wynosi 1740 mm. Przestrzeń w kabinie to jedna z ważniejszych zalet nowej Dacii Logan. Dzięki szerokości nad podłokietnikami 1428 mm oraz wysokości od siedzenia do sufitu 873 mm, na tylnych miejscach mogą podróżować 3 osoby o wzroście przekraczającym 1,9 m. Również pojemność bagażnika, wynosząca 510 litrów, jest bezkonkurencyjna w tej klasie samochodów. Dostęp do bagażnika ułatwia szeroka klapa, zaś jego kształt umożliwia łatwe przewożenie przedmiotów rozmaitych kształtów i wielkości.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
W zakresie bezpieczeństwa biernego nowa Dacia Logan oferuje wszystkie rozwiązania i wyposażenie, które umożliwiły temu modelowi uzyskanie wyniku trzech gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Nowa Dacia Logan jest wyposażona w najnowszej generacji ABS Bosch 8.1, współpracujący z elektronicznym korektorem siły hamowania (EBV) i układem wspomagania nagłego hamowania (AFU), który zadebiutował w Dacii Sandero. Wykrywa on hamowanie awaryjne i zwiększa ciśnienie w obwodzie, aby uzyskać wzrost wydajności systemu ABS poprzez wykorzystanie pełnej siły hamowania od razu, gdy kierowca naciska pedał hamulca.
Rozstaw kół z przodu i z tyłu nowej Dacii Logan został powiększony o 7 mm po każdej ze stron, co poprawia przyczepność pojazdu.
Nowa Dacia Logan wykorzystuje w desce rozdzielczej strukturę plastra miodu, co zmniejsza siłę potencjalnego uderzenia w kolana. Oprócz zastosowanych materiałów, także konstrukcja deski rozdzielczej uwzględnia bezpieczeństwo dzięki zastosowaniu w części dolnej krzywizn odpowiadających krzywiznom piszczeli. Efektem jest równomierne rozprowadzenie obciążenia w razie ewentualnego uderzenia. Kierowca i pasażer z przodu korzystają również z dodatkowego zabezpieczenia kończyn dolnych, jakim jest specjalna wyściółka podłogowa.
Wszystkie fotele nowej Dacii Logan wyposażone są w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i zagłówki.
W zależności od wersji, samochód może być wyposażony w dwie poduszki powietrzne o regulowanym ciśnieniu (kierowcy i pasażera z przodu), które zmniejsza się zaraz po ich rozwinięciu, co ogranicza siłę oddziałującą na pasażerów.
Gama sprawdzonych jednostek napędowych
Nowa Dacia Logan jest dostępna ze sprawdzonymi silnikami benzynowymi 1.4 i 1.6 oraz silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi, które były jednym ze źródeł jej sukcesu.
Silniki 1.4 o mocy 75 KM i 1.6 o mocy 87 KM spełniają kryteria niskich kosztów eksploatacji, solidności i łatwości obsługi technicznej, które są charakterystyczną cechą marki Dacia. Łączą w sobie wysoki moment obrotowy dostępny już od niskich obrotów z niskim poziomem zużycia paliwa, wynoszącym odpowiednio 7,0, 7,2 i 4,5 litra na 100 km.
Jednostka wysokoprężna 1.5 dCi może być wzorcem w klasie silników wysokoprężnych dzięki zastosowaniu takich zaawansowanych technologicznie rozwiązań, jak wtrysk bezpośredni common-rail drugiej generacji, odpowiadający za doskonałe osiągi i bardzo niskie zużycie paliwa. Silnik 1.5 dCi dostępny jest w wersji o mocy 68 KM. Emisja CO2 na poziomie 120 g/km wskazuje na jego ekologiczny charakter.
FENOMEN LOGANA
Od premiery w 2004 roku Logan odnosi ogromne sukcesy na wszystkich rynkach, na których jest sprzedawany. Dzięki nowemu Loganowi Dacia chce utrzymać przewagę nad konkurentami i zapewnić temu modelowi prowadzenie w klasie. Możliwość wyboru aż pięciu wersji – Nowy Logan, Logan MCV, Logan Van, Logan Pick-up i Sandero – sprawia, że marka Dacia oferuje klientom kompletną gamę samochodów przestronnych, solidnych, o nowoczesnym designie, które powstały z myślą o różnorodnych zastosowaniach. Na większości europejskich rynków są one oferowane z gwarancją na trzy lata lub do przebiegu 100.000 km.
W chwili debiutu nowoczesna linia Dacii Logan, jej przestronne wnętrze i niewysoka cena zaskoczyły świat motoryzacji. Choć początkowo model przeznaczony był na rynki rozwijające się, koncern Renault szybko zareagował na duży popyt i objął sprzedażą obszar Europy Zachodniej. Samochód po raz pierwszy pojawił się na swoim rodzimym rynku w Rumunii we wrześniu 2004 roku, a następnie zadebiutował w Europie Wschodniej, Środkowej, a na końcu Zachodniej (czerwiec 2005 r.). W okresie od września 2004 roku do końca kwietnia 2008 roku sprzedano w sumie 520.419 sztuk Dacii Logan (głównie w Europie i krajach Maghrebu).
Logan szybko został uznany za fenomen i stał się dla branży motoryzacyjnej miarą sukcesu dzięki umożliwieniu dużej grupie odbiorców spełnienia marzenia o własnym, nowym samochodzie. We wszystkich krajach, gdzie model ten jest sprzedawany, zdobył rzeszę wiernych klientów, których przyciągnęła wizja samochodu rodzinnego za umiarkowaną cenę.
Nowa Dacia Logan produkowana będzie w zakładach w Pitesti w Rumunii. Całkowita wartość inwestycji, to 27 milionów euro. Zespół projektantów pozostał wierny duchowi Logana i inwestował tylko w to, co było absolutnie niezbędne, aby nadal możliwe było wyprodukowanie najlepszego pojazdu o dobrych osiągach za niską cenę. W rezultacie cena podstawowej wersji nowej Dacii Logan pozostaje niezmieniona na większości rynków.
Globalna sprzedaż Dacii
Dacia | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 (do końca kwietnia) | Razem |
Logan | 22 833 | 135 184 | 180 564 | 141 259 | 40 579 | 520 419 |
Logan MCV |
|
| 3908 | 81 149 | 40 285 | 125 342 |
Logan Van |
|
|
| 7335 | 2602 | 9937 |
Logan Pick-Up |
|
|
|
| 452 | 452 |
Razem | 22 833 | 135 184 | 184 472 | 229 743 | 83 918 | 656 150 |
Największa sprzedaż Dacii w 2007 roku
Kraj | Sztuki (tylko Logan) | |
1 | Rumunia | 101 799 |
2 | Francja | 32 684 |
3 | Niemcy | 17 517 |
4 | Maroko | 12 638 |
5 | Ukraina | 9350 |
6 | Algieria | 9090 |
7 | Turcja | 8951 |
8 | Hiszpania | 7748 |
9 | Włochy | 4971 |
10 | Bułgaria | 3014 |
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze