Dacia zamierza zmniejszyć liczbę rynków, na których jest oferowany Logan. Prosty, tani sedan doczeka się wkrótce nowej generacji, ale pojawi się wyłącznie w krajach, w których tego typu nadwozie cieszy się dużym zainteresowaniem. Czy pożegnamy Logana?
Wraz z kolejnymi generacjami Logana i Sandero Dacia stanie się nowocześniejsza i droższa niż kiedykolwiek wcześniej, aczkolwiek wciąż będzie najbardziej przystępną marką samochodów na rynku. W przypadku swoich dwóch nowości, producent porzuci przestarzałą platformę B0 na rzecz płyty podłogowej CMF-B, którą wykorzystano w Renault Clio V generacji. Debiut dwóch Dacii jest spodziewany późną jesienią lub zimą tego roku, ale w salonach dealerskich nie wszędzie zobaczymy oba modele. Sandero jako bestseller Dacii nie musi się obawiać o brak zainteresowania, ale z Loganem jest inaczej.
Pierwsza generacja Logana zadebiutowała w roku 2004 i dzięki bezkonkurencyjnej cenie, była oczywistym wyborem wielu klientów w Europie. Rynek się zmienia, zmieniają się też preferencje nabywców, którzy zamiast sedana wybierają praktycznego hatchbacka i SUV-a. Według magazyn Challenges, który powołuje się na wewnętrzne źródło, Logan będzie sprzedawany w Europie równolegle z Sandero, ale nie we Francji.
Czy nowa Dacia Logan trafi do Polski?
W 2019 roku zarejestrowano na Starym Kontynencie 61.304 sztuki Logana, w tym tylko 5.000 egzemplarzy we Francji. Według francuskiego portalu Challenges nowa generacja sedana będzie zarezerwowana wyłącznie dla rynków, które preferują ten rodzaj nadwozia takich, jak Turcja, Hiszpania, czy Rumunia, gdzie model jest najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym. Polska najprawdopodobniej podąży za Francją i postawi wyłącznie na bardziej opłacalnego Sandero. Wyniki sprzedaży mówią same za siebie. W naszym kraju największym zainteresowaniem spośród modeli Dacii cieszy się Duster i Sandero.
Wersja MCV nie doczeka się następcy?
Niepewna przyszłość dotyczy także wersji MCV. W przeciwieństwie do innych modeli marki, samochodu ani razu nie widzieliśmy na zdjęciach szpiegowskich i nie ma o nim praktycznie żadnych informacji. Może to oznaczać po prostu, że następcy w ogóle nie będzie. Zamiast nowego kombi producent mógłby zdecydować się na jeden duży, praktyczny model, który zastąpi zarówno Logana MCV, jak i Lodgy. Jaki to będzie model nie musimy się długo zastanawiać, gdy spojrzymy na preferencje klientów w Europie. Chodzi o przestronnego, 7-miejscowego SUV-a, czyli większą wersję Dustera.
Najnowsze komentarze