Dacia zrezygnowała z diesla dla Sandero III generacji. Model jest więc oferowany wyłącznie z silnikami benzynowymi lub wersji dwupaliwowej zasilanej benzyną i LPG. Jak w kwestii zużycia paliwa radzi sobie samochód z 3-cylindrowym silnikiem 1.0 TCe o mocy 90 KM?
Według danych producenta średni apetyt na paliwo powinien wynosić 4,9-5,2 l/100 km, ale realny test wykazał, że Dacia Sandero jest bardziej oszczędna. Magazyn motoryzacyjny Motor1.com uzyskał średnią 4,15 l/100 km.
Wynik wydaje się bardzo dobry, ale do rezultatu najbardziej oszczędnych modeli benzynowych, które wzięły udział w analogicznym teście, wciąż odrobinę zabrakło. Nowa Dacia Sandero 1.0 TCe 90 znalazła się w zestawieniu za Renault Clio TCe 100 (3,7 l/100 km), Oplem Corsą 1.2 75 KM (3,95 l/100 km) oraz Fordem Fiestą 1.0 Ecoboost o mocy 100 KM (4 l/100 km). Sandero minimalnie pokonało Fiata Pandę 1.0 70 KM, dla którego w analogicznym teście uzyskano spalanie 4,2 l/100 km.
W cyklu miejskim, Dacia Sandero potrzebuje średnio 6,7 l na każde 100 km a na autostradzie o 0,2 l/100 km mniej. Ekologiczna jazda pozwala na obniżenie apetytu do: 3,6 l/100 km. Przyzwoite spalanie oraz 50-litrowy zbiornik benzyny, w jaki wyposażony jest hatchback Dacii powodują, że właściciel Sandero nie będzie musiał zbyt często odwiedzać stacji benzynowej.
Źródło: Motor1.com
Najnowsze komentarze