Nowa Dacia Sandero 2020 – kiedy ją zobaczymy?

32 17 941

Nowa Dacia Sandero ma być większa, lepiej wyposażona i bardziej komfortowa od poprzedniego modelu. Ponieważ samochód ma być już niedługo zaprezentowany, wiele osób zastanawia się, kiedy trafi do salonów.

Nowa Dacia Sandero będzie nawiązywać do stylistyki nowego Dustera. Ma bazować na płycie podłogowej Clio V, co oznacza, że zyska dostęp do nowych technologii, takich jak napędy hybrydowe oraz elektryczne. Jeśli Dacia zamierza bezpośrednio konkurować z tak popularnymi modelami jak Skoda Octavia, spodziewamy się też powiększenia wnętrza i bagażnika.

Wnętrze z Dustera, ale lepsze materiały i nowe funkcje?

Nowa Dacia Sandero zyska wnętrze, które znamy z nowego Dustera. Ale nie są wykluczone niespodzianki  – w tym zupełnie nowe opcje wyposażenia. W Dusterze dostaliśmy już 4 kamery i bezkluczykowy dostęp, teraz czas na kolejne udogodnienia. Jakie? Spodziewamy się nowej wersji MediaNav, opartej na usługach Google.

Silniki TCe, hybryda i wersja elektryczna

Pod maskę trafią nowej generacji silniki benzynowe TCe, od około 70 KM. Najmocniejsza jednostka będzie miała 100 KM. Powinna też pojawić się hybryda lub wersja czysto elektryczna. Szczególnie ta ostatnia wersja jest bardzo interesująca, ponieważ Dacia zapowiada naprawdę tani samochód – co może oznaczać cenę około 70-80 tysięcy złotych. Byłby to prawdziwy hit, przy dzisiejszych samochodach za około 120 tysięcy.

Kiedy zobaczymy nowe Sandero?

Nowa Dacia Sandero jest jedną z najciekawszych premier, które się zbliżają. Być może zapowiedź samochodu zobaczymy już na targach we Frankfurcie, na które oczywiście się wybieramy w dniach 10-11 września. Jeśli nie, to Sandero powinno być zaprezentowane w Genewie w marcu 2020.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
11 Wątki komentarzy
21 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
28 Autorzy komentarzy
borysDACIAfanDACIAfanDACIAfanObywatel MK Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
FioleK
Gość
FioleK

Jak będzie 10-15cm szerszy i 10-15cm dłuższy to będzie hit, szczególnie jak wyjdzie Sandero Stepaway i MCV… Wystarczy jak zostawią 1.0TCE LPG 100KM, 1.3TCE 150 i 1.5DCI 115.

FioleK
Gość
FioleK

Jakby Dacia MCV urosła o 10cm na długość (5cm rozstaw, 5cm bagażnik) i 10cm na szerokość byłaby akurat ciut mniejsza od Meganki kombi.

Mr Brown
Gość
Mr Brown

MCV ma ogromny bagażnik, ale jeśli chodzi o przestrzeń pasażerską to jest to po prostu większy przedstawiciel segmentu B.

Godot
Gość
Godot

Sandero konkurencją dla Octavii? No tak ciężkie poczucie humoru to mało kto na świecie ma

Szymi
Gość
Szymi

Pierwsza generacja Octavia ma niemal identyczne wymiary jak obecny Logan MCV

DACIAfan
Gość
DACIAfan

Jak najbardziej sandero mcv nowe jak najbardziej bedzie konkurentem octavi lub scali od skody.Hehe bedzie jakz dusterem nowa sandero wykosi rynek:) Ja Janusz z Polski ja kupie i bede polecal wszystkim,)Takiego wala niemcom pokarzemy:)

Mr Brown
Gość
Mr Brown

Konkurentem nowego Sandero będzie Skoda Scala (nowa generacja Rapida po rebrandingu). Octavia to odpowiednik Megane.

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

Megane to odpowiednik scali i octavi. Większe sandero w gamie nie ma sensu ponieważ większe jest megane. A zwiększenie rozmiarów to większe zużycie paliwa czyli większe dopłaty. Chyba, że nowe sandero ma być światowym autem pomiędzy segmentami b i c wtedy będzie w cenie ok 55 tys. zł – a za taka cenę sukcesu mu nie wróżę szczególnie, że dacia nadal ma niski poziom bezpieczeństwa w testach zderzeniowych. Nie ma co spekulować trzeba poczekać na jakąkolwiek prezentację i dane techniczne oraz ceny.

tpiapiac
Gość
tpiapiac

To prawda, Scala awansowała do segmentu C, ale należy pamiętać, że powstała na rozdmuchanej płycie podłogowej Fabii, więc teoretycznie Sandero może być jej odpowiednikiem, jeśli oczywiście urosłoby do odpowiednich rozmiarów. Ale wątpię. Może kilka cm w rozstawie i szerokości nadwozia, ale Renault nie pozwoli na to, by auto tańsze, lepiej wyposażone (w odniesieniu do obecnej generacji) i przestronniejsze zagroziło pozycji Clio i Captura (nowe Sandero na pewno otrzyma wersję Stepway, bo pakiet cross to chodliwy towar).

Mr Brown
Gość
Mr Brown

Faktycznie, Scala urosła i to teraz pełnoprawny hatchback segmentu C. Różnica między Sandero i Megane to 30 cm długości, więc 10 centymetrów można spokojnie dołożyć. Logana MCV nie warto porównywać do Megane Grandtour z powodu ponadprzeciętnie dużego bagażnika, który nie przekłada się na rozmiary przestrzeni pasażerskiej. Renault z jakichś przyczyn zrezygnowało z Clio Grandtour. Stąd można przypuszczać, że nowe Sandero będzie większe od Clio, a Logan MCV w topowej odmianie ma przejąć niszę Clio Grandtour. 55 tysięcy za topową wersję Logana z silnikiem TCe 100 to realna cena.

ŁukaszWwa
Gość
ŁukaszWwa

„Renault z jakichś przyczyn zrezygnowało z Clio Grandtour”
A to już pewne? Może tak jak bywało z innymi modelami, Grandtour będzie zaprezentowany w kolejnym roku.
A jeśli zniknie to pewnie przyczyny czysto finansowe. Takie małe kombi segm. B wymierają jak vany. W tej chwili oprócz Clio i Logan na rynku jest jeszcze chyba tylko Fabieda.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Pewne: https://francuskie.pl/renault-clio-v-pierwsza-jazda/
Clio Grandtour w skali Europy stanowiło jedynie 12% sprzedaży modelu. Stwierdzono, że się to nie opłaca. Klientom zdecydowanym na Clio Grandtour mają proponować bądź Megane, bądź Captura.

ŁukaszWwa
Gość
ŁukaszWwa

Dziękuję za info. Trochę przykro. Przynajmniej w PL widać było trochę flot opartych o Clio Grandtour… Teraz te firmy pewnie wezmą Fabiedy, bo jednak i Meg i nowy Captur będą wyraźnie droższe. Ale pewnie w skali globalnej sobie to już tam w Renault przekalkulowali.

Mr Brown
Gość
Mr Brown

Wiadomo czy do oferty Clio V ma z czasem dołączyć silnik SCe 75?

Krzysztof Gregorczyk
Editor

O ile pamiętam, chyba nie, choć to może zależeć od rynku.

DACIAfan
Gość
DACIAfan

Stepway sandero z lpg i klima realna cena max 50tys zl za 55 tys to nie kupie bo za 59900 jest asx.Ewentualnie gdyby za 53tys zl dali klime lpg czujniki przod tyl to jeszcxe moze.Za 55 to juz drogo za tyle mam 2 letnie subaru cv lub asxa nowego prawie.
Dajcie za 50 klima lpg i bedzie git.

DACIAfan
Gość
DACIAfan

Marcin ja tez tak uwazam stepway sandero 19cm z klima i lpg 50tys zl max.Za 1.5 moge dac na czujniki przod tyl o tyle.Wiecej nie chce.

Lupus
Gość
Lupus

Faktycznie porownanie Sandero do Octavii pasuje jak wół do karety

ANDRZEJ
Gość
ANDRZEJ

80 000 zł to ma być tani samochód ? Chyba dla milionerów.

Drozda
Gość
Drozda

Za elektryka? To jak za darmo.

Jakman
Gość
Jakman

To jak z żarówkami ledowymi. Początkowo kosztowały kilkadziesiąt złotych, a po upływie kilku lat cena spadła nawet poniżej 5 zł. Każda nowinka ma sztucznie napompowaną cenę i przez jakiś czas się na tym zarabia. Po to się tę modę nakręca. Ekologia to bajka dla dzieci.

ŁukaszWwa
Gość
ŁukaszWwa

@Jakman Cena nie zawsze jest sztucznie pompowana. W pierwszym okresie sprzedaży producent musi odbić sobie koszty opracowania technologii, testowania, homologacji i marketingu / wprowadzenia nowinki na rynek. Sama produkcja tez jest droższa do momentu osiągnięcia pewnej skali.

Drozda
Gość
Drozda

Dacia wogóle się nje wystawia we Frankfurcie

Tomek
Gość
Tomek

Znudziło mi się już to oczekiwanie na ciągle przekładaną premierę nowego Sandero/Logana. Premiera koło marca, zamówienia od maja, odbiór pewnie we wrześniu 2020. I nie wiadomo, jak z cenami i silnikami, bo nikt nie jest w stanie nic pewno powiedzieć. Dlatego zamówiłem właśnie Logana Laureate 1.0 SCe. 38000 z kołem zapasowym, dywanikami i oponami zimowymi. Przypuszczam, że w tej cenie nowego Logana/Sandero w przyszłym roku już się nie kupi.

Mr Brown
Gość
Mr Brown

To było akurat do przewidzenia. Renault celowo milczy i opóźnia premierę nowych Dacii żeby skupić uwagę klientów na nowym droższym Clio V. W międzyczasie jest jeszcze prestiżowy Captur II. Pomiędzy każdą premierą musi być kilka miesięcy przerwy. Dlatego prezentacja wiosną i dostawy od jesieni to realny harmonogram.

Danil
Gość
Danil

Czekałem na Sandero w nowej generacji no i nie doczekałem. Kupiłem Logana Laureat 1.0 kierownica skórzana, tempomat

Łukasz
Gość
Łukasz

Dobra decyzja. Pewnie nowy Logan będzie sporo droższy od obecnego i Dacia straci idee auta taniego dla mas.

DaciaFan
Gość
DaciaFan

Po pierwsze chce podziekowac redakcji za to ze podjeli temat bo nie mozna bylo sie juz doczekac informacji o tym.Auto jest mocno wyczekiwane i klienci mocno zniesmaczeni i zniecheceni oraz frustrowani wyczekiwaniem. Z Z powodu zaniemogu Daci…Mam juz na oku Asxa i uzywane Forester Subaru jednak sa zbyt drogie..limit max 50tys zl, dlatego nie ukrywam ze najbardziej chcialbym kupic nowe stepway sandero 3 do 50tys zl z klimatyzacja i lpg. Reszta mnie nie interesuje. Jezeli do 50tys stepway sandero nowe bedzie z lgp i klima oraz minimum 19cm przeswitu, biore w ciemno ale naprawde..czlowiek sie juz zniecheca…tym czekaniem…ze nie wiem… Czytaj więcej »

Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

Jak można porównywać Forestera do Sandero Stepway. No i jak można czekać 3 lata na jakiś model? To już dawno można by jeździć aktualnym.

DACIAfan
Gość
DACIAfan

Witaj.Mozna porownywac subaru forester i asx do nowe sanfero stepway. Dlaczego? Przeswit 19 cm w sandero w forester 20 cm w zaleznosci od rocznika. Dlatreo mozna. Forester ma silnik 2-2.5l i spala 10+ a sandero w miescie do 8-8.5 gazu.Jak nie potrzebujesz stalego 4×4 sandero stepway 3 z lpg bedzie lepsze od uzywanego forestera. Bo nowe dwa nie bite minusy to ze sandero 3 stpway drozsze. A dlaczego porownywac te auto bo… sandero stpway wjedzie na wioske na polna droge po wertepach blocie a ja mieszkam na wsi i nie mam asfaltu ale inni kupuja tez na dzialke ryby kraweziki.… Czytaj więcej »

DaciaFan
Gość
DaciaFan

Aha…prosze tylko zeby nie bylo elektronicznych bajerow za duzo..zadnych zegarof cyfrowych na sile zadnych elektrycznych recznych…szczerze..wiem ze dzis to nie przejdzie ale najbardziej lubie recznie odkrecane szyby na pokretla:) Wnetrze fajnie jakby bylo nadal takie zwykle plastikowe bo jest fajne, proste wytrzymale.Nie lubie aut typu karoca w srodku takie auta nie sa dla mnie. Pliss..dajcie do lpg zliczanie komputera czego nie ma w sandero 2 oraz wywalcie ten katapultowany fotel czy nie wydolna klime czy dodajcie regulacje kierownicy w 2 osiach. Nie mam wielkich wymagan do auta..klima , tani gaz, wygoda. AAA…i to co mega cenie w japonskich autach…zeby fotel… Czytaj więcej »

borys
Gość
borys

A co z gazem???? Kiedy bedzie lpg dla silnikow innych niz znikniety legendarny 1.6 Tce?? Co o za idiotyzm do cholery????? Ja chce kupic dacie z lpg do kwy…tylko tak ma to dla mnie sens!!