Nowa Dacia Sandero 2020: większa, droższa, hybrydowa i bazująca na Clio V

13 17 039

Nowa Dacia Sandero, która ma pojawić się na rynku w 2020 roku została niedawno uwieczniona w czasie jazd próbnych. Auto było mocno zamaskowane, ale to nie przeszkodziło artystom przygotować wizji tego samochodu, którą widzicie na ilustracji powyżej. To jednak tylko projekt i widać na nim inspirację Clio. 

Warto przeczytać:

Według zapowiedzi nowa Dacia Sandero ma być większa od aktualnego modelu. Wnętrze będzie prawdopodobnie bazować na tym, co znamy już z aktualnego modelu Dacii Duster. Ale to i tak rewolucja. Aktualny model bazuje na rozwiązaniach z 1998 roku.

Hybrydowa Dacia Sandero

Nowa Dacia Sandero bazuje na płycie podłogowej Clio. Po tym samochodzie odziedziczyła też rozwiązania techniczne, związane z napędem. Dlatego możemy spodziewać się podobnej gamy silników, ale przede wszystkim napędu hybrydowego. Dacia musi bowiem uruchomić produkcję hybrydy i wersji elektrycznej z uwagi na zbliżające się zmiany w europejskich przepisach.

Platforma CMF-B

Nowe Sandero ma bazować na platformie CMF-B. To najnowsza i najbardziej zaawansowana platforma grupy dla małych samochodów. Aby utrzymać nisko koszt produkcji, producent wykorzysta nadwozie i wnętrze projektowane i produkowane w Rumunii oraz w innych zakładach. Możemy spodziewać się nieco tańszych wersji komponentów i podzespołów.

Hybryda E-Tech, do 80% w trybie elektrycznym, 40% oszczędności paliwa

Pod maską Sandero pojawi się prawdopodobnie tania wersja napędu hybrydowego, która nie będzie miała możliwości ładowania. Zamiast tego możemy spodziewać się po prostu pakietu akumulatorów, umożliwiających przejechanie kilkunastu kilometrów w trybie czysto elektrycznym. To i tak ogromna zmiana w gamie Dacii i jednocześnie krok w stronę spełnienia restrykcyjnych nowych przepisów ochrony środowiska. Producent obiecuje do 80% zasięgu w trybie elektrycznym i 40% oszczędności paliwa. Napęd będzie przekazywany tylko na przód. Napęd elektryczny będzie też wspomagał spalinowy w przyspieszaniu.

Hybryda elektryczna zostanie w pełni zintegrowana z blokiem silnika.

Ceny nie wzrosną?

Dacia obiecuje, że ceny wersji bazowej nie powinny wzrosnąć a wyższych wersji nieznacznie. To wynik dużej konkurencji w tym segmencie. Możemy się spodziewać cen zbliżonych do dzisiejszych, z różnicą kilkaset złotych w górę. Cena wersji hybrydowej nie jest na tą chwilę znana.

Podobne ceny oznaczają mniej systemów

Czego nie będzie na pokładzie? Zapewne na razie możemy zapomnieć o jeździe autonomicznej, automatycznym hamowaniu czy innych zaawansowanych systemach wspomagania. Z Dustera wiemy jednak, że Dacia będzie miała bezkluczykowy dostęp oraz kamery 360 stopni.

Gama silnikowa

Prawdopodobna gama silnikowa obejmie:

  • SCe 65 KM dla wersji bazowej w cenie około 34 tysiące złotych
  • SCe 75 KM
  • TCe 100 KM
  • dCi 85 KM
  • dCi 115 KM
  • Hybryda E-Tech dla najwyższej wersji wyposażeniowej

Świetna reklama Sandero:

 

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
7 Wątki komentarzy
6 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
11 Autorzy komentarzy
DaciaFANPiotrZenonTimMichał Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Mad Max
Gość
Mad Max

Grafika bardzo ale to bardzo przypomina Clio

Gruby
Gość
Gruby

Ciekawi mnie rozstaw osi i szerokość wnętrza. Jeśli zrobiliby coś rozmiarów Focusa 2 byłoby ciekawie

FioleK
Gość
FioleK

Też liczę, że samochód urośnie o 10-15cm na szerokość i tyle samo na długość.. Dacia akurat wtedy będzie ciut mniejsza od obecnej Meganki.

Kayol
Gość
Kayol

Związku z powiększeniem gabarytów Sandero, Logan będzie miał jeszcze rację bytu? Czy zostanie raczej istniejąca koncepcja, polegająca, że Sandero będzie hatchbackiem, a dla bliźniaczego Logana zarezerwowane zostaną wersję sedan i mcv?

Gienio
Gość
Gienio

A teraz jest inaczej?

Kayol
Gość
Kayol

Powyżej opisałem aktualną sytuacją, a zastanawiam się, czy ta koncepcja pozostanie, czy poprostu będzie tylko model Sandero, ale w trzech wersjach: hb, sedan i kombi.

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

„Zapomniano” w artykule o najważniejszym. Nowe sandero spodziewane jest dopiero jesienią 2020 co w praktyce oznacza pełną dostępność w 2021 roku.

Michał
Gość
Michał

Nie da się oglądać artykułów na tym portalu bo na każdej stronie jest chyba ze 40 reklam foldzwagena które nawet jak się zamknie to w kółko powracają

Tim
Gość
Tim

ojojoj i nie potrafisz sobie z tym poradzić??? ….wspieram Cię w cierpieniu

Zenon
Gość
Zenon

Masz problemy z gramatyką. Nie ma się co dziwić, w końcu zagorzały miłośnik Dacii.

Piotr
Gość
Piotr

Bez hybrydy plug-in ? Dziwne że tylko przestarzała hybryda HEV która tylko nieco obniża realnie spalanie. Tym emisji nie obniża do zakładanego poziomu

DaciaFAN
Gość
DaciaFAN

Super! Nowe Sandero Stepway z LPG i klima max do 50 tys zl must be kosztowac…zeby sie [email protected]!!!!!!! Niech dacia zrobi tak jak jest teraz z sandero 2 stepway w wersji open.Wersja Open …powinna byc zawsze!!!!! Wersja open dzis to normalne sandero stepway za 40tys zl z silnikiem 75km i i to ma sens! Wybaczyc katapultowane fotele, slaba klime(maly alternator), brak regulacji kierownicy w poziomie(i defacto brak regulacji foteli bo to co jest nie jest zadna regulacja: )oraz brak nakladki aluminowej na tyl..spoko.. !!!!Mimo ..to… w ramach czyszczenia magazynow po 2generacji…za 40 tys dostajemy super auto do miasta podniesione.. za… Czytaj więcej »

DaciaFAN
Gość
DaciaFAN

P/s aha…zadne hybrydy dyby.. mnie nie interesuja..cale to euro eko szalenstwo to jedna wielka sciema klimatyczna dla pacanow ktozi wierza ze dzialanosc czlowieka ma tak wielki wplyw na emisje co2…kiedys bylo straszenie dziora ozonowa..przed tym kwasne deszcze..a kilka tysiecy lat temu kaplani egipsc robili biznes polityczny na zacmieniach slonca i przesileniach rowno nocnych…swiat sie nie zmienia zmieniaja sie tylko sciemy i ich poziom intelektualnego wejscia..